تبیان، دستیار زندگی
-85 سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللى فوتبال اعلام كرد: فیفا تعلیق بین المللى ایران را لغو كرد. بلاتر گفت: تصمیم فیفا براى لغو تعلیق فوتبال ایران پس از ?? ساعت مذاكره قبل از مراسم قرعه كشى جام ملت هاى آسیا در سال ??...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه وخواندنی27-9-85



سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللى فوتبال اعلام كرد:

فیفا تعلیق بین المللى ایران را لغو كرد. بلاتر گفت: تصمیم فیفا براى لغو تعلیق فوتبال ایران پس از ?? ساعت مذاكره قبل از مراسم قرعه كشى جام ملت هاى آسیا در سال ???? در روز سه شنبه صورت پذیرفت. ما با مقامات فدراسیون ایران به توافق رسیدیم كه ایران در بازیهاى جام ملت هاى آسیا حضور یابد و این تصمیم از فردا اجرایى خواهد بود. من خوشحالم كه دولت ایران فهمید كه ما قصد دخالت در سیاست هاى ملى و داخلى ایران را نداریم. هر كشورى كه عضوى از فیفا باشد، باید به قوانین آن احترام بگذارد. من همچنین از بن همام كه نقش میانجى در این رابطه را داشت، تشكر مى كنم.

در حالى كه این روزها، شایعه هاى بسیارى درباره بركنارى رنه سیموئز در رسانه هاى ایران از سمت سرمربیگرى تیم امید مطرح شده اما این مربى برزیلى تا اول ژانویه ???? با كمیته ملى المپیك و فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد. با توجه به اعلام دبیر موقت فدراسیون و دبیر كل كمیته ملى المپیك، او تا پایان قراردادش به همكارى خود با فوتبال ایران ادامه خواهد داد و سفر سیموئز به برزیل، با توجه به مرخصى او از فدراسیون بوده است، نه به دلیل بركنارى از تیم امید.


امیر قلعه نوعی سرمربى تیم ملى گفت:

?? دى اسامى تیم ملى را اعلام مى كنیم و شانزدهم همین ماه یك جلسه تمرین خواهیم داشت و بعد از ظهر همین روز به امارات پرواز مى كنیم و در آنجا ? دیدار دوستانه با تیم هاى هامبورگ و اشتوتگارت انجام خواهیم داد و پس از آن براى انجام دیدارى دوستانه با تیم ملى كویت راهى این كشور خواهیم شد.

در پایان بازى استقلال - پیكان و زمانى كه بازیكنان آبى به خاطر شكست بسیار ناراحت بودند در رختكن تیم درگیرى لفظى بین علیرضا منصوریان و میثم بائو پیش آمد. منصوریان از نحوه بازى بائو شاكى بود.

فدراسیون فوتبال كامرون اعلام كرده بود آرى هان حدود 40 روز است كه ناپدیده شده است اما سرمربى این تیم سرانجام به كامرون بازگشت. آرى هان جمعه شب گذشته به كامرون بازگشت تا تكلیف خود را با فدراسیون فوتبال كامرون مشخص سازد.آرى هان مدعى است كه این خبر ازطریق دبیرفدراسیون فوتبال كامرون به اشتباه در محافل ورزشى منتشر شده است به همین دلیل یكى از شرایط كار خود با فدراسیون كامرون را بركنارى دبیر فدراسیون این كشور اعلام كرده است.


دنیزلى در مزار قایقران

سرمربى تركیه اى پرسپولیس ظهر امروز با حضور در آرامگاه زنده یاد سیروس قایقران، به كاپیتان فقید تیم ملى فوتبال ایران اداى احترام كرد. مصطفى دنیزلى كه درباره مرحوم سیروس قایقران بازیكن اسبق تیمهاى ملى و ملوان بندر انزلى نكاتى را شنیده بود به اتفاق حمید استیلى، على نورالدین، ناصر صادقى و پژمان نورى راهى آرامگاه این فوتبالیست بااخلاق و فراموش نشدنى شد و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره او را گرامى داشت. دنیزلى كه تحت تأثیر سوابق ورزشى و سجایاى اخلاقى مرحوم قایقران قرار گرفته بود از پژمان نورى بازیكن سه اخطاره تیم كه اهل انزلى است خواست تا به نمایندگى از بازیكنان به همراه كادر فنى تیم برسر مزار قایقران حاضر شود


اصلانیان: پیروزى مان بهترین هدیه تولدم بود

امیرحسین اصلانیان مهاجم پیكان تهران كه مقابل استقلال بازى خوبى از خود به نمایش گذاشته است مى گوید: بازى بسیار خوبى بود كه ما توانستیم به حق خودمان كه همان كسب 3 امتیاز بود برسیم. ما موقعیت هاى زیادى داشتیم كه متأسفانه به گل تبدیل نمى شدند و بیشتر به تیر دروازه مى خورد.اصلانیان ادامه مى دهد: از اینكه توانستیم استقلال را با اقتدار ببریم خوشحالم و این پیروزى را به ساموئل و دیگر مسؤولان پیكان تبریك مى گویم. این برد شیرین ترین پیروزى زندگى ام بود چون در روز تولدم به دست آمد. از دارابینیان كه اجازه داد از ابتداى بازى به میدان بروم متشكرم، چرا كه او بهترین هدیه تولد را به من داد. فكر مى كنم من هم جواب اعتمادش را داده ام