تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری رونمایی از طرح ها و نرم افزارهای ویژه ماه محرم دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان پیش از ظهر امروز با حضور علیرضا حسینی، مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه تبیان برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدمات و نرم افزار های محرم تبیان رونمایی شد

نشست خبری رونمایی از خدمات و نرم افزار های محرمی تبیان

نشست خبری رونمایی از طرح ها و نرم افزارهای ویژه ماه محرم دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان پیش از ظهر امروز با حضور مهندس سید علیرضا حسینی، مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت و محمد رضا سلطانی شیرازی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه تبیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه تبیان گفت: تبیان به مناسبت ماه محرم و در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی به تولید پنج نرم افزار ویژه محرم اقدام کرد.

حسینی اظهار کرد: دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت تبیان در سال 87 با هدف اشاعه فرهنگ اسلامی در زمینه موبایل و تکنولوژی تلفن همراه تأسیس شد. ابتدای فعالیت ها به این صورت بود که محتوایی را تهیه و در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار می دادیم و در سه سال اخیر به تولید نرم افزار پرداختیم.

وی افزود: از سال 1387 با اپراتور ایرانسل  و از سال 1391 با اپراتور همراه اول  و از امسال نیز با اپراتور رایتل همکاری داشته که شامل محتوای آهنگ پیشنواز یا آوای انتظار یا راینواز از 400 مداح از سراسر کشور و با موضوع محرم ، شامل 3300 محتوا معادل 21% به اپراتور ایرانسل، 2500 محتوا معادل 18% به اپراتور همراه اول و 1700 محتوا معادل 13% به اپراتور رایتل که در کل 55 میلیون دریافت را به همراه داشته است. و نیز محصولات فرهنگی پیامکی  که 110 هزار دریافت داشته است.

200 پرسش و پاسخ در نرم افزار خورشید نینوا

وی افزود: نرم افزار خورشید نینوا یکی از نرم افزارهایی بوده که به مناسبت ماه محرم تهیه شده و شامل حدود 200 پرسش و پاسخ از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با محوریت واقعه کربلاست.

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه تبیان تصریح کرد: نرم افزار گنجینه تصاویر از دیگر نرم افزارهاست که دارای بیش از 1200 تصویر و پوستر با کیفیت از کربلا، 40 تصویر نوشته از سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان درباره این واقعه و بیش از 60 آلبوم از مراسمات و آئین های مذهبی قومیت های ایرانی در عزاداری هاست.

وی بیان کرد: نرم افزار مراثی تبیان شامل راهنما و آدرس دهی به محتوای صوتی عزای ائمه اطهار(ع) بوده که از 40 هزار نرم افزار، حدود پنج هزار محتوای آن مربوط به محرم است که به تفکیک مناسبت ها، خاندان نور، مداحان و موضوعات در دسترس است.

حسینی اظهار کرد: نرم افزار تبیان کلیپ شامل 1600 ویدئو سخنرانی و مداحی، 200 ویدئو معارف حسینی، 250 کلیپ نواهنگ حسینی، 70 کلیپ سکانس های عاشورایی، 45 کلیپ شعرخوانی و 42 انیمیشن عاشورایی که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم افزار قاصدک ویژه گفتگو

مهندس علیرضا حسینی، مدیر بخش خدمات ویژه تلفن همراه موسسه تبیان

وی افزود: نرم افزار قاصدک با دو محوریت پیام رسان و تالار گفتگو که بخش پیام رسان آن جنبه ارتباط افراد با مخاطبان خود را داست.

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه تبیان تصریح کرد: بخش تالار گفتگو نرم افزار قاصدک که دارای اتاق های خصوصی، عمومی، تخصصی، غیرتخصصی و تالارهای عمومی است که در ایام های مناسبتی مانند محرم، کاملا حال و هوای عزای حسینی به خود می گیرد.

وی ادامه داد: در اتاق محرم بیش از 4000 مطلب از کاربران جمع آوری شده و به این واسطه فرهنگ های عزاداری در استان های مختلف بین کاربران به اشتراک گذاشته می شود. این شبکه بیش از 70 هزار عضو دارد که در تالار آن 440 هزار مطلب وارد شده است و هشت هزار نفردر آن مطلب نوشته اند.

کانال تبیان در تلگرام راه اندازی شد

نشست خبری رونمایی از خدمات و نرم افزار های محرمی تبیان

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه تبیان تصریح کرد: تبیان در شبکه های اجتماعی پیام رسان همچون تلگرام فعالیت دارد و با ایجاد کانال های https://telegram.me/tebyanapp و https://telegram.me/tebmoharam  به ارائه محتوای فرهنگی به مخاطبان پرداخته است.

وی بیان کرد: همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان از صفحه ایام محرم به نشانی http://moharram.tebyan.net و با امکاناتی همچون تفکیک فیلم ها وصوت های مداحی مداحان مشهورکشور، آلبوم های تصویری از مراسم های عزاداری و سنت های عاشورایی، معرفی کتاب؛ هر روز یک کتاب عاشورایی و مجموعه پوسترهای عاشورایی برای هر روز ازدهه محرم رونمایی شده است.

حسینی اظهار کرد: ارائه ویژه نامه محرم در صفحه اصلی سایت و تولید قریب به یکصد مقاله با پوشش موضوعات مختلف پیرامون قیام عاشورا و امام حسین(ع) در حوزه های قرآن کریم، مبانی اعتقادی، جایگاه و نقش خانواده، تأثیر و تعامل دوسویه بر یکدیگر، فرهنگ و ادب و رسوم منطقه ای و قومیت ها، جایگاه و فرهنگ عاشورا در حرکت ها و جریان های اجتماعی از دیگر خدمات ارائه شده توسط سایت تبیان خواهد بود.

وی بیان کرد: تمامی نرم افزارها به صورت رایگان در همه بازارها قابل دریافت است و کاربران با جستجوی کلمه تبیان می توانند از 30 نرم افزار بهره مند شوند که از این تعداد چهارنرم افزار ویژه محرم است.

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت مؤسسه تبیان تصریح کرد: نرم افزار کتابخانه دیجیتال به دلیل رعایت حقوق مالکیت معنوی تهیه نشده است البته بخش کتابخانه دیجیتال در تبیان قابل دسترسی است.

ارائه محتوا به اپراتورهای تلفن همراه توسط تبیان

حسینی با اشاره به ارائه محتوا به اپراتورهای تلفن همراه گفت: به منظور عرضه به مشترکان، عنوان بخش دیگری از فعالیت های دفتر خدمات ویژه تلفن همراه تبیان بوده که از سال 87 یا اپراتورایرانسل و از سال 91 با اپراتور همراه اول و از سال جاری نیز با اپراتور رایتل همکاری داشته است.

وی ادامه داد: این محتوا شامل محتوای آهنگ پیشواز یا آوای انتظار یا راینواز از 400 مداح از سراسر کشور و با موضوع محرم بوده که شامل 3300 محتوا معادل 21 درصد در اپراتور ایرانسل، 2500 محتوا معادل 18 درصد در اپراتور همراه اول و 1700 محتوا معادل 13 درصد دراپراتور رایتل بوده که در کل 55 میلیون دریافت توسط مخاطبان را به همراه داشته است. محصولات فرهنگی پیامکی نیز در مجموع 110 هزار دریافت داشته است.

خدمات سایت تبیان

سلطانی شیرازی؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه تبیان

در ادامه سلطانی شیرازی؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه تبیان گفت: همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان از صفحه «ایام محرم» به آدرس: http://moharram.tebyan.net و با امکانات:  تفکیک فیلم ها و صوت های مداحی مداحان مشهور به تفکیک هر روز از دهه محرم،  دسترسی به فیلم ها و صوت های مربوط به هیئت های مشهور کشور،  آلبوم های تصویری از مراسم های عزاداری و سنتهای عاشورایی، معرفی کتاب؛ هر روز یک کتاب عاشورایی  و مجموعه پوستر های عاشورایی برای هر روز از دهه محرم، رونمایی شد.
وی افزود: ارائه قریب به 1000 مقاله با پوشش موضوعات مختلف پیرامون قیام عاشورا و امام حسین (ع) در حوزه های قرآن کریم، مبانی اعتقادی، جایگاه و نقش خانواده، تاثیر و تعامل دوسویه بر یکدیگر، فرهنگ و ادب و رسوم منطقه ای و قومیت ها، جایگاه و فرهنگ عاشورا در حرکت ها و جریان های اجتماعی، از دیگر خدمات ارائه شده توسط سایت تبیان می باشد.

- تصاویر نشست خبری رونمایی خدمات و نرم افزار های ویژه محرم تبیان

تنظیم: هومن بهلولی