تبیان، دستیار زندگی
کند در دوازدهمین دوره سالانه "جوایز انتخاب منتقدان" که برندگان آن 12 ژانویه اعلام می‌شود، لئوناردو دی‌کاپریو در رشته بهترین بازیگر مرد با خودش رقابت می‌کند. به گزارش خبرنگار مهر، دی کاپریو برای بازی در دو فیلم "مردگان"...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دی‌کاپریو با خودش رقابت می‌کند

در دوازدهمین دوره سالانه "جوایز انتخاب منتقدان" که برندگان آن 12 ژانویه اعلام می‌شود، لئوناردو دی‌کاپریو در رشته بهترین بازیگر مرد با خودش رقابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دی کاپریو برای بازی در دو فیلم "مردگان" و "جواهرات خونین" در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد شده است. رایان گازلینگ برای "نیمه نلسن"، پیتر اوتول برای "ونوس"، ویل اسمیت برای "در جستجوی خوشبختی" و فورست ویتکر برای "آخرین پادشاه اسکاتلند" دیگر نامزدهای این بخش هستند.

10 فیلم "بابل"، "جواهرات خونین"، "مردگان"، "دختران رویایی"، "نامه هایی از ایوو جیما"، "بچه های کوچک"، "لیتل میس سان شاین"، "یادداشت هایی بر یک رسوایی"، "ملکه" و "یونایتد 93" در بخش بهترین فیلم نامزد شده اند.

نامزدهای بهترین کارگردانی شامل بیل کاندون (دختران رویایی)، کلینت ایستوود (نامه هایی از ایوو جیما)، استفن فریرز (ملکه)، پل گرینگرس (یونایتد 93) و مارتین اسکورسیزی (مردگان) هستند و در بخش بهترین بازیگر زن نیز پنه لوپه کروز (بازگشت)، جودی دنچ (یادداشت هایی بر یک رسوایی)، هلن میرن (ملکه)، مریل استریپ (شیطان پرادا می پوشد) و کیت وینسلت (بچه های کوچک) نامزد شده اند.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل عبارتند از بن افلک (هالیوودلند)، آلن آرکین (لیتل میس سان شاین)، آدام بیچ (پرچم های پدران ما)، جیمون هونسو (جواهرات خونین)، ادی مرفی (دختران رویایی) و جک نیکلسن (مردگان) و در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل هم آدریانا بارازا (بابل)، رینکو کیکوچی (بابل)، کیت بلانشت (یادداشت هایی بر یک رسوایی)، جنیفر هادسن (دختران رویایی)، کاترین اوهارا (محض اطلاع شما) و اما تامپسن (بیگانه تر از داستان) نامزد شده اند.

گروه بازیگری شش فیلم "بابل"، "بابی"، "مردگان"، "دختران رویایی"، "لیتل میس سان شاین" و A PRAIRIE HOME COMPANION نیز نامزد شده اند."جوایز انتخاب منتقدان" که 200 منتقد تلویزیون، رادیو و آنلاین در آن عضویت دارند، یکی از بزرگترین انجمن های منتقدان در آمریکا و کاناداست.

منبع : خبر گزاری مهر


لینک :

دی کاپریو در نقش رئیس جمهور

دار و دسته نیویوركی

جک نیکلسون، دی کاپریو و اسکورسیزی از DEPARTED میگویند.