تبیان، دستیار زندگی
مهاجم تیم ملی فوتسال ایران که 6 گل در جام ملت های آسیا به ثمر رساند، پس از قهرمانی ایران به عنوان بهترین بازیکن آسیا معرفی شد. او اگر یک گل دیگر می زد به عنوان خانم گلی این رقابت ها می رسید. فرشته کریمی در مسابقه فینال بین ایران و ژاپن تک گل بازی را زد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی متفاوت با فرشته کریمی بهترین بازیکن فوتسال بانوان

مهاجم تیم ملی فوتسال ایران که 6 گل در جام ملت های آسیا به ثمر رساند، پس از قهرمانی ایران به عنوان بهترین بازیکن آسیا معرفی شد. او اگر یک گل دیگر می زد به عنوان خانم گلی این رقابت ها می رسید. فرشته کریمی در مسابقه فینال بین ایران و ژاپن تک گل بازی را زد.

روحی-بخش ورزشی تبیان
فرشته کریمی

فرشته کریمی بهترین بازیکن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا درباره کسب قهرمانی تیم ملی زنان ایران در این رقابت گفت:خیلی خوشحال هستم که زنان فوتسالیست ایران موفق شدند در مسابقه هایی با اهمیت هم چون قهرمانی آسیا مقام نخست را کسب کنند و در حضور تیم های صاحب نام جام قهرمانی مسابقه ها را به دست بیاورند. زمانی که در مالزی بودیم من گفتم که وقتی به ایران رسیدم این پیروزی و جام را تقدیم مردم ایران می کنم و الان هم می خواهم بگویم که این قهرمانی متعلق به تمام مردم سرزمینم است.
کریمی باتاکید بر اینکه در راه قهرمانی دو قدرت آسیا مغلوب ایران شدند,اظهارکرد: در بازی نیمه نهایی ما برابر تایلند به میدان رفتیم و در یک بازی دشوار این تیم خوب را که سرمایه گذاری وسیعی انجام داده بود را شکست دادیم. در فینال هم برابر یکی از قدرت های آسیا یعنی ژاپن قرار گرفتیم که همه از سطح فوتبال و فوتسال آن با خبر هستند. بنابراین تیم ملی فوتسال بانوان در راه کسب عنوان قهرمانی تمامی قدرت های آسیا را شکست داد و این موضوع اهمیت بسیاری دارد.
او در ادامه افزود: کشور ژاپن همانند تیم های ملی مردان توجه ویژه ای به بانوان دارد و تمامی امکانات را برای آن ها مهیا میکند. این شرایط نه تنها برای ژاپن بلکه برای کشورهای دیگر نیز وجود دارد که با مقایسه امکانات ما و آن ها این قهرمانی ارزشمندتر می شود.

بعد از انتخابم به عنوان بهترین بازیکن بارها گفته ام که از قهرمانی تیم خوشحال ترم تا کسب این جایزه. از صمیم قلب می گویم که کسب جایزه انفرادی این رقابت ها برای من در درجه دوم اهمیت قرار دارد. اگر هم تیمی هایم نبودند من موفق نمی شدم بنابراین این جایزه تنها متعلق به فرشته کریمی نیست بلکه همه در آن سهم دارند. تک تک هم تیمی هایم شایستگی و لیاقت رسیدن به چنین جایزه ای را داشتند.

بعد از انتخابم به عنوان بهترین بازیکن بارها گفته ام که از قهرمانی تیم خوشحال ترم تا کسب این جایزه. از صمیم قلب می گویم که کسب جایزه انفرادی این رقابت ها برای من در درجه دوم اهمیت قرار دارد. اگر هم تیمی هایم نبودند من موفق نمی شدم بنابراین این جایزه تنها متعلق به فرشته کریمی نیست

بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی آسیا درباره پوشش بانوان ورزشکار ایرانی گفت:یکی دیگر از عواملی که این پیروزی را پررنگ تر می کند شرایط ما در زمان بازی کردن است. بانوان ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی در میادین حاضر می شوند و به همین دلیل برخی محدودیت ها ایجاد می شود اما تیم ملی فوتسال بانوان ایران موفق شد با حجاب اسلامی برابر حریفانش به پیروزی برسد و این برای من بسیار خوشحال کننده است.

کریمی درباره عدم استقبال مسئولان از تیم اظهار کرد:واقعا می گویم که هیچ یک  انتظار این را نداشتیم که کسی برای استقبال به فرودگاه بیاید. کسب قهرمانی و بالابردن پرچم ایران تنها موضوعی بود که برای تیم ملی مهم بود.
او درباره مسیر دشوار حفظ و ادامه این موفقیت ها گفت:به هر ترتیبی که بود این قهرمانی به دست آمد اما حفظ آن بسیار دشوار است. مسئولان باید حمایت های خود را از تیم بیشتر کنند چرا که ما نشان دادیم توانایی و لیاقتمان بیش از این هاست. با توجه به امکانات دیگر کشور تکرار این قهرمانی کار دشواری است و برنامه ریزی و حمایت مناسبی را می خواهد. واقعا ما توانایی قرار گرفتن میان قدرت های برتر جهان را داریم اما این اتفاق مستلزم حمایت همه جانبه است.
کریمی با تاکید بر حمایت های رییس فدراسیون اظهار کرد: آقای کفاشیان در تمام این مدت تیم ملی فوتسال را حمایت کرد و این خود انگیزه بسیار خوبی برای ما شد. نایب رییس بانوان نیز همیشه کنار مابود که باید از آن ها تشکر ویژه بکنم. کادرفنی نیز یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل قهرمانی بود که زحمات زیاد و شبانه روزی برای تیم کشیدند.