تبیان، دستیار زندگی
قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جام ملت های آسیا واکنش علی دایی را نیز به دنبال داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب قهرمانی دختران ایران در آسیا

قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جام ملت های آسیا با واکنش چهره های مختلفی روبرو شده است

بخش ورزشی تبیان
فوتسال زنان

یوزپلنگ های مونث  روز شنبه تیم ملی فوتسال بانوان ایران با شکست دادن ژاپن در فینال، به مقام قهرمانی جام ملت های آسیا رسید. این اولین قهرمانی بانوان ایران در این مسابقات بود. تیم ایران که در این رقابت ها فراتر از انتظار ظاهر شد، در مسابقه با ژاپن با عملکرد خوب فرشته کریمی توانست با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد و جام را بالای سر ببرد.

ایران در مرحله گروهی این رقابت ها با نتیجه 6 بر صفر هنگ کنگ را برد، 9 بر یک ازبکستان را شکست داد و مقابل مالزی هم با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید. تیم ایران در نیمه نهایی هم با یک گل تایلند را شکست داد.

گلی که بانوان ایرانی در این مسابقه به تایلند زدند، حاصل یک کار گروهی بسیار زیبا بود که خیلی زود به شهرت جهانی رسید و هزاربار در سایت ها و صفحات معتبر به اشتراک گذاشته شد. این موفقیت کم نظیر تیمی در ورزش بانوان، شور و شعف خاصی را در کشورمان بوجود آورده و واکنش های زیادی را در پی داشته است؛ تا آنجا که شخص رئیس جمهوری نیز به آن عکس العمل نشان داد.

اشاره اینستاگرامی روحانی

ساعاتی بعد از قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران در جام ملت های آسیا، حسن روحانی روی صفحه اینستاگرامش از این تیم تجلیل کرد. رئیس جمهوری ایران روی صفحه شخصی اش نوشت: «قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان با حفظ فرهنگ دینی و ملی باعث غرور و افتخار هر ایرانی است.» اشاره روحانی به حضور بانوان ایرانی در این تورنمنت با حفظ حجاب اسلامی بود.

این عملکرد، خیره کننده بود

علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران هم روی صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: «تبریک به بر و بچه های تیم ملی بانوان. خسته نباشین».

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم از این موفقیت بوجد آمد و پیامی برای بانوان ایرانی فرستاد. پیام  کی روش که روی سایت فدراسیون فوتبال هم قرار گرفت به این شرح بود: «قهرمانی بانوان فوتسالیست ایران در آسیا که برای نخستین بار بدست آمد، نشان از توانایی بالای بانوان ایرانی است. این عملکرد خیره کننده نشان داد که با توجه بیشتر به استعدادهای فوتسال زنان در ایران می توان موفقیت های بیشتری را انتظار کشید. من هم همچون سایر هواداران پرشور فوتبال ایران از شنیدن خبر این موفقیت و قهرمانی به خود بالیدم و امیدوارم راهی که به تازگی در فوتسال ایران آغاز شده، تداوم یابد تا شاهد موفقیت هایی در سطح جهان باشیم.»

همچنین علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران هم روی صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: «تبریک به بر و بچه های تیم ملی بانوان. خسته نباشین».

پیام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا

شیخ سلمان هم از دیگر مقاماتی بود که رسما قهرمانی تیم ملی بانوان ایران در جام ملت های  آسیا را تبریک گفت. به گزارش «ایرنا» رئیس AFC در مورد این موفقیت نوشت: «جا دارد به تیم ملی فوتسال بانوان ایران به خاطر کسب مقام قهرمانی اولین دوره از رقابت های  قهرمانی فوتسال بانوان آسیا تبریک بگویم. این پیروزی ارزشمند در تاریخ مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا حک خواهد شد. رقابت های فوتسال زنان آسیا به میزبانی مالزی برای اولین مرتبه برگزار شد و این تجربه مقدمه ای برای توسعه فوتسال زنان در سطح جهان خواهد بود. همچنین در حال حاضر هیچ کنفدراسیونی چنین مسابقاتی را در این سطح برگزار نکرده است. این تورنمنت در رسانه های اجتماعی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازتاب ویژه ای داشت و تعداد بازدید اخبار مربوط به این مسابقات این امر را اثبات می کند»

این پیروزی را به کشورم تقدیم می کنم

تیم های ملی فوتسال ایران در بخش مردان و زنان جایگاه بالایی در آسیا دارند و در میادین جهانی نیز رقابت پایاپایی را با حریفان داشته اند. سرمایه گذاری در این امر می تواند به کسب نتیجه خوب در المپیک 2018 جوانان منجر شود.

تک گل ایران در بازی نهایی جام ملت های آسیا برابر ژاپن را فرشته کریمی به ثمر رساند؛ بازیکنی که البته قبل از فینال 5 گل دیگر هم زده بود. این فوتسالیست دیروز در مصاحبه با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا  از هم تیمی هایش تقدیر کرد. بخشی از مصاحبه او را به نقل از «ایسنا» بخوانید: «بسیار خوشحالم که تیم ملی فوتسال بانوان ایران توانست عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند. من می خواهم زمانی که به خانه برگشتم این پیروزی را به تمام کشورم تقدیم کنم. من و تمام هم تیمی هایم از صمیم قلب در این دیدار بازی می کردیم  و چالش بسیار خوبی مقابل حریفمان یعنی ژاپن داشتیم و این باعث می شود که پیروزی معنای دیگری برایمان داشته باشد. اما این جایزه و پیروزی نه فقط برای من، بلکه برای تلاش مداوم تمام هم تیمی های من است که در طول بازی بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند و من از آنان سپاسگزارم.»

فوتسال در المپیک جوانان جایگزین فوتبال شد

در المپیک 2018 جوانان به جای مسابقات فوتبال، در دو بخش دختران و پسران قرار است رقابت های فوتسال برگزار شود.

المپیک جوانان در سال 2018 به میزبانی بوینس آیرش  در آرژانتین برگزار می شود . قرار است در این دوره به جای مسابقات فوتبال، فوتسال دختران و پسران برگزار شود. با توجه به اینکه رقابت های فوتسال در المپیک ها و همین طور بازی های آسیایی و اروپایی جایی ندارند، این بهترین فرصت برای ملی پوشان کشورمان خواهد بود تا در تورنمنت های مهم خود را نشان دهند.

تیم های ملی فوتسال ایران در بخش مردان و زنان جایگاه بالایی در آسیا دارند و در میادین جهانی نیز رقابت پایاپایی را با حریفان داشته اند. سرمایه گذاری در این امر می تواند به کسب نتیجه خوب در المپیک 2018 جوانان منجر شود.  
قهرمانی مقتدارنه تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شاهکار و اتفاق مهمی بود که توجه و تحسین همه رسانه های بین المللی را در پی داشت. این قهرمانی زمانی ارزش بیشتری پیدا می کند که بدانیم آنها با کمترین امکانات و بازی تدارکاتی توانستند جام را به ایران بیاورند و مایه فخر مردم فوتبالدوست شوند.این قهرمانی را به این عزیزان صمیمانه تبریک می گویم و امیدوارم در مسابقات جام جهانی هم به توفیقاتی دست یابند. تبریک ویژه ای هم می گویم به خانم فرشته کریمی که بهترین بازیکن آسیا شده اند.
امیدوارم این قهرمانی تلنگری باشد برای توجه بیشتر به فوتسال و فوتبال بانوان و قطعا رسانه های ورزشی که در رشد و پیشرفت همه ما نقش داشته اند می توانند در توجه هر چه بیشتر مسئولان به این تیم موثر باشند.