تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور، انسجام و وحدت ملی را رمز موفقیت ملت ایران بویژه در مذاکرات هسته ای دانست و تاکید کرد: تثبیت حق غنی سازی و لغو تحریم ها، موفقیت بسیار بزرگی برای ملت است و این موفقیت در سایه انسجام و وحدت ملی حاصل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت روحانی از ایرانیان مقیم خارج از کشور

رئیس جمهور، انسجام و وحدت ملی را رمز موفقیت ملت ایران بویژه در مذاکرات هسته ای دانست و تاکید کرد: تثبیت حق غنی سازی و لغو تحریم ها، موفقیت بسیار بزرگی برای ملت است و این موفقیت در سایه انسجام و وحدت ملی حاصل شد.

بخش سیاست تبیان
 روحانی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که شنبه شب در جمع صمیمی ایرانیان مقیم آمریکا در نیویورک صحبت می کرد، گفت: دوران تحریم گذشته و این حربه دیگر کارساز نیست. باید برای استفاده بهینه تر از فضایی که پس از لغو تحریم ها ایجاد می شود، برنامه ریزی کرد و ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری و حضور در اجرای طرح ها باید زودتر از دیگران به میدان بیایند. دولت نیز از این حضور استقبال می کند.

روحانی با اشاره به اینکه اکثریت بالایی از ایرانیان طبق نظرسنجی ها با توافق هسته ای موافق هستند، اظهار کرد: ما به همه اهداف اصولی در این مذاکرات دست یافتیم و این افتخاری برای ملت ایران است.

رئیس جمهور که اشاره اش به تلاش های وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده، با تشویق ممتد حاضران همراه بود، گفت: اکنون پس از برجام هستیم و همه باید از این فضا برای ساختن ایرانی آبادتر و سربلندتر بهره بگیریم.

وی ضمن استقبال از مشارکت ایرانیان خارج از کشور در اجرای طرح های ملی، افزود: ما همه ایرانی هستیم و به ایرانمان عشق می ورزیم.

روحانی  با اشاره به آماده بودن طرح های 200 میلیارد دلاری در حوزه انرژی و 70 میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی برای سرمایه گذاری، افزود: کشور در بخش آب، محیط زیست و حمل و نقل نیز نیاز به تحول و سرمایه گذاری دارد و ما از ایرانیان خارج از کشور می خواهیم در این زمینه پیش قدم شوند تا ایرانی آبادتر و پرافتخارتر بسازیم

رئیس جمهور به حضور گسترده هیات های اقتصادی و تجاری خارجی در ایران اشاره کرد و گفت: رفت و آمدهای زیادی وجود دارد و بسیاری از شرکت های بزرگ در حال تدوین اسناد و متن های قراردادهای خود هستند تا به محض اجرایی شدن توافق، همه آن اسناد را برای امضا نهایی کنند.

روحانی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه و فناوری به کشور، تصریح کرد: برای ایجاد شغل و جبران عقب ماندگی ها نیازمند یک رشد هشت درصدی مستمر هستیم تا جوانان تحصیلکرده ایرانی بتوانند جذب بازار کار شوند و این رشد با توجه به سرمایه انسانی، قطب انرژی و موقعیت ژئواستراتژیک، در کنار امنیت، دست یافتنی است و البته در کنار آن باید سرمایه لازم را از منابع داخلی و خارجی جذب کنیم.

روحانی  با اشاره به آماده بودن طرح های 200 میلیارد دلاری در حوزه انرژی و 70 میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی برای سرمایه گذاری، افزود: کشور در بخش آب، محیط زیست و حمل و نقل نیز نیاز به تحول و سرمایه گذاری دارد و ما از ایرانیان خارج از کشور می خواهیم در این زمینه پیش قدم شوند تا ایرانی آبادتر و پرافتخارتر بسازیم.
رئیس جمهور همچنین به نقش ایران اسلامی در ایجاد و تقویت صلح و امنیت اشاره کرد و گفت: ما دیروز نفت صادر می کردیم و امروز در حال صدور امنیت هستیم و بسیاری از کشورهای منطقه چشم امیدشان به کمک های ایران است تا بتوانند بر تروریست ها فائق آیند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت درگذشت شماری از زائران حج ابراهیمی و از جمله کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از حجاج کشورمان در دو حادثه جداگانه در مراسم حج امسال، گفت: این حوادث تلخ در مسجدالحرام و منا نشان دهنده سوء مدیریت است. دولت عربستان باید میزبان خوبی برای زائران خانه خدا باشد و همچنین از لحاظ حقوقی و سیاسی مسئول این حوادث است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: حادثه منا برای ما بسیار دلخراش بود. ما مساله را از لحاظ سیاسی و حقوقی و برای احقاق حقوق مردم خود دنبال خواهیم کرد. وزارت خارجه نیز مساله را پیگیری می کند و در دیدارم با دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این زمینه صحبت کردم و او قول داد پیگیری های لازم را برای متعهد بودن دولت عربستان به وظایف انسانی و قانونی در رسیدگی به وضعیت جانباختگان و مصدومان انجام دهد.


منبع : فرارو