تبیان، دستیار زندگی

رازهای شگفت‌انگیز سرطان

این که ما در چه قرن و در چه شرایطی زندگی می‌کنیم، صرفا سبب افزایش تعداد مبتلایان به سرطان نمی‌شود. در گذشته نیز سرطان شیوع زیادی داشته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رازهای سرطان، تومور، سرطان،

متاسفانه هر روز تعداد زیادی از افراد جهان دچار انواع سرطان می‌شوند. همه‌ی ما بارها و بارها دلایل زیادی برای ابتلا به انواع سرطان را شنیده‌ایم، از تأثیر نوع زندگی و تغذیه گرفته تا سروکار داشتن با مواد شیمیایی! اما آیا همه‌ی این دلایل که گاه اغراق‌آمیز هستند، تایید شده‌اند یا خیر؟ 

در واقع تنها تعداد محدودی از این عوامل خطرناک توسط پزشکان و محققان مورد تأیید قرار گرفته‌اند، مانند برنامه غذایی نامناسب، استعمال دخانیات، عدم ورزش منظم، مصرف مشروبات الکلی و... .

گاهی همین برنزه کردن پوست سبب آفتاب سوختگی و آسیب دیدگی و سوختن سلول‌های پوست و به تبع آن ابتلا به سرطان می‌شود

 

راز اول: شیوه و نوع زندگی در قرن 21 ام سبب ابتلا به سرطان می‌گردد

این که ما در چه قرن و در چه شرایطی زندگی می‌کنیم، صرفاً سبب افزایش تعداد مبتلایان به سرطان نمی‌شود. در گذشته نیز سرطان شیوع زیادی داشته است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه نیز این امر تایید شده که افراد مسن بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان قرار دارند.

حتی به گفته برخی محققان، میزان ابتلا به سرطان سینه، 30 درصد نسبت به قرون گذشته کاهش یافته است.

راز دوم: مواد ضد تعریق (دئودرانت‌ها) سبب بروز سرطان پستان می‌شوند

برخی بر این باورند که استفاده از مواد ضد عرق یا مام‌ها می‌تواند سبب بروز سرطان سینه شود. این نگرانی به این دلیل پیش می‌آید که مواد ضدتعریق حاوی عنصر آلومینیم هستند که ممکن است سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه گردد، اما بررسی‌ها و مطالعات بزرگ اخیر نشان می‌دهد که این مواد نمی‌توانند به عنوان یک عامل خطر جدی برای سرطان محسوب شوند.

راز سوم: نگرش منفی و استرس سبب ابتلا به سرطان خواهد شد

استرس بیش از حد می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان و تومورها را افزایش دهد. در عوض مثبت اندیشی (خوش‌بینی)، از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

بر اساس مطالعات، افراد افسرده بیش از دیگران در اثر دچار شدن به سرطان می‌میرند و علت هم این است که سیستم ایمنی این افراد تضعیف می‌گردد و بدن نمی‌تواند با عوامل سرطان‌زا مبارزه کند.

همچنین عدم پیگیری درمان توسط این افراد نیز می‌تواند دلیل دیگر افزایش مرگ‌ومیر در آن‌ها باشد.

راز چهارم: آفتاب سوختگی منجر به سرطان پوست می‌گردد

برخی مردم دنیا با قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب و با روش‌های خاص پوست‌شان را برنزه می‌کنند و البته علاوه بر جنبه‌های زیبایی بر این باورند که این کار سبب جلوگیری از بروز آفتاب سوختگی می‌شود.

اما باید به این توجه کنند که گاهی همین برنزه کردن پوست سبب آفتاب سوختگی و آسیب دیدگی و سوختن سلول‌های پوست و به تبع آن ابتلا به سرطان پوست می‌شود.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.