تبیان، دستیار زندگی
بخش سیاست سایت تبیان، در مقاله ای با عنوان «آل سعود حاجیان را قربانی کرد» به بررسی نقش آل سعود در فاجعه منا پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش آل سعود در قتل حاجیان در تبیان

قتل عام حجاج در منا توسط آل سعود

بخش سیاستسایت تبیان، در مقاله ای با عنوان «آل سعود حاجیان را قربانی کرد» به بررسی نقش آل سعود در فاجعه منا پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، سریال کشتار بی تدبیری سعودی ها گویا تمامی ندارد و امسال حاجیان در منا قربانی مدیریت سعودی ها شدند. تا این لحظه حدود دو هزار نفر در حادثه منا کشته شده اند و قطعا آمار کشته ها بالاتر می رود.  مسلمانان به دور خانه خدا می چرخند و سعودی ها همچنان به دور خودشان! مسلمان ها به "آن" شیطان سنگ می زنند و "این"  شیطان قصد جان آنها را می کند؛ امت اسلام آئین قربان و قربانی برپا می کند اما آل سعود دست به قربانی کردن حجاج با سوء تدبیر می زند!

مهدی جابری در بخشی از متن این مقاله آورده است:«حوادث تلخ یکی پس از دیگری در زمان برگزاری آئین حج رخ می دهد و در شرایطی که حجاج و افکار عمومی مسلمانان انتظار دارند که یک حادثه، حادثه آخر باشد اما بلافاصله شاهد واقعه تلخ دیگری هستند. به عبارت دیگر پس از سقوط جرثقیل، تصور می شد که این یک حادثه بزرگ است و احتمالا آخرین حادثه حج امسال خواهد بود اما با گذشت چند روز حادثه ای در منا رخ داد که ابعاد تلفات آن دست کم 10 برابر حادثه جرثقیل بود. در همین باره باید به خبر حادثه آتش سوزی در چادرهای حجاج اشاره کرد که با گذشت تنها یک روز از واقعه تلخ منا منتشر شد اما کشورهای مسلمان درباره "آتش سوزی" یا "آتش سازی" با دیده تردید به مقامات عربستان می نگرند.
وقوع حوادث پی در پی در آئین حج امسال و نیز اظهاراتی مانند انتقاد مفتی عربستان از عدم سقوط بقیه جرثقیل ها، مسلمانان را به این نتیجه می رساند که تمام این حوادث مشکوک است و یک مغز متفکر دارد!
مطابق اخباری که در نخستین ساعات حادثه اخیر رخ داد، برخی خبرگزاری ها و شبکه های خبری رسمی از جمله روزنامه الدیار لبنان به نقل از یک مقام سعودی اعلام کردند که علت اصلی حادثه منا عبور ناگهانی کاروان پرتعداد "سلمان بن عبدالعزیز" وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی از یکی از مسیرهای عبور حجاج در منا بوده است.
الدیار در آن گزارش تاکید کرده بود: "حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، بنابراین وی با کاروانی مشتمل بر ۲۰۰ نیروی ارتشی و ۱۵۰ نیروی پلیس که از همه جهات آن را اسکورت می کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه مسیر حرکت حجاج تغییر کرد و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد تا به سرعت ازدحام شدیدی در مسیر تردد حجاج حاصل شد."»

علاقمندان به منظور مطالعه مقاله «آل سعود حاجیان را قربانی کرد» می توانند به بخش سیاست سایت تبیان مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی