تبیان، دستیار زندگی
بخش اجتماعی سایت تبیان در مقاله ای با عنوان «تقلب در خندوانه» به بررسی نحوه رای گیری به کمدین های مشهور پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان از تقلب در خندوانه می گوید

برنامه تلویزیونی خندوانه

بخش اجتماعی سایت تبیان در مقاله ای با عنوان «تقلب در خندوانه» به بررسی نحوه رای گیری به کمدین های مشهور پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، امیر رضوانی در متن این مقاله آورده است: «رقابت در کمدین استند اپ (1)برنامه خندوانه این هفته رنگ و بویی دیگر داشت در دور دوم گروه دوم، امین حیایی که بیشترین رای را در دور اول داشت با امیر مهدی ژوله که دومین میزان رای را داشت با هم به رقابت پرداختند. رقابتی که با یک پست اینستاگرامی فضای آن کاملا متفاوت شد. یکی از طنز پردازان اصلاح طلب با گلایه از امین حیایی به خاطر بازی در فیلم قلاده های طلا او را فاقد صلاحیت دانسته بود و بعد او محمدعلی ابطحی درهمین شبکه به نوعی دیگر این خط را دنبال کرده  و خواسته بود مردم به کمدین مورد نظر آنها رای دهند. متاسفانه این دید جناحی در یک چنین سطحی از یک مسابقه طنز خیلی زود فضای شبکه های اجتماعی را گرفت و کار را به جایی رساند که افراد مختلف در صفحات مجازی خود با نمایش میزان آرا دو کمدین رای خود را اعلام می کردند و حتی دیده شد افرادی مانند زمان انتخابات ریاست جمهوری اینگونه می نوشتند اکنون ساعات دو بامداد ما 100 رای جلو تریم!
یک برنامه کمدی و یک مسابقه ای که هدفی جز شاد کردن دل و نشاندن خنده بر لب مردم نداشت با یک دید جناحی و افراط گونه خیلی زود به میدانی از رقابت سیاسی، تعیین معیار حق و باطل! تبدیل شد و متاسفانه با توهین ها و پرخاشگری ها در قسمت نظرات کاربران زیر این پست ها به فضای تلخی مبدل شد تا جایی که حسین پور را به عذرخواهی از پست اولیه خود واداشت.

این نوع نگاه جناحی و سیاست زده به افراد و موضوعات مدت ها است که در برهه های مختلف خود را نشان می دهد زمانی تشیع پیکر آیت الله مهدوی کنی و مرتضی پاشایی بر اساس یک بی سلیقگی و همین نگاه تبدیل به این میدان شد زمانی انتخاب الهام چرخنده در انتخاب حجاب خود و نمونه های دیگر که ربطی به عالم سیاست نداشتند اما با یک نگاه جناحی و قدرت طلبانه کاملا مسیر خود را گم کرده و مورد سو استفاده قرار گرفتند.
اما سوال اینجاست که چه شده است ما تا این حد سیاست زده شده ایم، چرا نگاهمان در مسائل مختلف  صفر و صد شده و معیار حق و باطل به " با ما یا علیه ما" بودن تبدیل شده است. چرا افراد را حتی در کوچکترین موضوعات و بی ربط به عرصه سیاسی بر مبنای جناح ها تقسیم بندی می کنیم و بدین خاطر به آنها برچسب می زنیم، متهم شان می کنیم و برایشان حکم صادر می کنیم. اختلاف نظرها را تبدیل به  اختلافات ایدئولوژیک و دشمنی کرده و نمی توانیم خوبی ها و بدی های یک فرد را در کنار هم ببینیم خوبی هاش را قدر بنهیم و نقاط ضعفش را دلسوزانه تذکر دهیم.»

علاقمندان به منظور مطالعه مقاله اینترنتی «تقلب در خندوانه» می توانند به بخش اجتماعی سایت تبیان مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی