تبیان، دستیار زندگی
جامعه علمی و تحقیقاتی آمریکا با انتشار بیانیه شدیدالحنی، اعتراض خود را به دخالت های سیاسی دولت این کشور در برنامه ها و تحقیقات علمی و اعمال محدودیت های بی سابقه اعلام کردند. بیش از 10 هزار دانشمند آمریکایی از جمله 5...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعمال محدودیت های علمی در امریکا


جامعه علمی و تحقیقاتی آمریکا با انتشار بیانیه شدیدالحنی، اعتراض خود را به دخالت های سیاسی دولت این کشور در برنامه ها و تحقیقات علمی و اعمال محدودیت های بی سابقه اعلام کردند.

بیش از 10 هزار دانشمند آمریکایی از جمله 52 دارنده جوایز مختلف نوبل ضمن اعتراض شدید به این سیاست جدید، اعاده استقلال علمی این کشور در سیاست های کلی واشنگتن را خواستار شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه دانشمندان نگران آمریکا، از دانشمندان این کشور خواسته شده است تا اطلاعات مربوط به برنامه های تحقیقاتی خود را با هدف انطباق آنها با ابتکارات و برنامه های سیاسی آمریکا در اختیار مقامات رسمی قرار دهند.

این بیانیه در نشست سالانه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا منتشر شده است که طی آن گروه کثیری از دانشمندان زمین شناسی گرد هم می آیند.

دولت آمریکا پیش از این نیز در خصوص متهم شدن به اعمال فشار بر دانشمندان این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

سال گذشته یکی از دانشمندان علوم جوی آمریکا فاش کرد که از سوی دولت این کشور در خصوص عدم انتشار اطلاعات علمی مربوط به گرمایش زمین تحت فشار قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، یکی از دانشمندان اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا گفت: این بیانیه از سوی شمارقابل توجهی از محققان و بدون در نظر گرفته شدن دیدگاه های سیاسی شان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

منبع: مهر


لینک مطالب مرتبط:

سخنی از یک دست نشانده!

سیاست و انتخابات در ایالات متحده آمریكا

روابط مدرن

تحلیلی جالب از روزنامه واشنگتن پست!