تبیان، دستیار زندگی
مدیر طرح ملی همسان گزینی تبیان گفت: متولدین دهه 60 بیشترین مراجعان سایت همسان گزینی به شمار می آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح همسان گزینی؛ متمایز با دیگر سایت های همسریابی

نشست خبری طرح ملی همسان گزینی در هفته ازدواج

مدیر طرح ملی همسان گزینی تبیان گفت: متولدین دهه 60 بیشترین مراجعان سایت همسان گزینی به شمار می آیند.
به گزارش روابط عمومی،  زهره حسینی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج، شمار ثبت نام کنندگان در سایت همسان گزینی را تاکنون 17 هزار و500 تن اعلام کرد و اظهار داشت: البته تمام مراحل ثبت نام این افراد به پایان نرسیده است.
حسینی، افزود:از این تعداد ثبت نام کننده، هشت درصد ، سابقه ازدواج قبلی داشته اند.
مدیر طرح ملی همسان گزینی تبیان، همچنین گفت: از مدت اجرایی شدن این طرح تاکنون، چهار هزار و 500 معرفی و 140 مورد ازدواج رخ داده است.
وی، اظهار داشت: متولدین دهه 60، دهه50 و دهه40 و پس از آن متولدین دهه 70 از بیشترین مراجعان به سایت همسان گزینی تبیان هستند؛ضمن اینکه زنان و مردان متولد دهه 60 به یک میزان در سایت ثبت نام کرده اند.
حسینی، میزان استقبال ثبت نام کنندگان از سایت همسان گزینی تبیان از زمان رونمایی این سایت (25 خرداد امسال) را زیاد ارزیابی کرد و در خصوص تفاوت طرح همسان گزینی تبیان با سایر سایت های همسریابی گفت: ارتباط نداشتن دختران و پسران در سایت، وجود افرادی به عنوان معرف ازدواج، امنیت و حفاظت از اطلاعات دو طرف، رایگان بودن و راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده در سایت از جمله وجه تفاوت ها به شمار می آید.
مدیر طرح ملی همسان گزینی تبیان، افزود: سایت های دیگری نیز در این زمینه راه اندازی شده اند و اعلام کرده اند که دارای مجوزهای لازم برای ارائه این نوع خدمات هستند . لذا اعلام می کنیم که هر مجموعه دیگری که بتواند در این زمینه فعالیت مناسبی داشته باشد؛ مجوزهای لازم را داشته باشد و مورد تایید نظام و حاکمیت باشد، ما کاملا آماده همکاری با این مجموعه ها هستیم و از هم افزایی در این زمینه کاملا استفبال می کنیم .

نشست خبری طرح ملی همسان گزینی در هفته ازدواج

وی گفت: یکی از موارد ابهامی که در رسانه ها نسبت به طرح همسان گزینی اعلام شده است ؛ بی اعتمادی عمومی نسبت به اینگونه فعالیت هاست که در میان خانواده ها وجود دارد.
بدیهی است پس از فعالیت های سایر سایت های همسریابی غیرمجاز که منجر به آسیب های بسیاری در جامعه شده است ؛ نوعی منفی نگری و بدبینی نسبت به این موضوع در اذهان وجود داشته باشد.
نکته قابل توجه در این زمینه آن است که مقایسه طرح همسان گزینی با سایر سایت های همسریابی از اساس نادرست است چرا که همسان گزینی تبیان دارای تفاوت های اساسی چه در تعاریف خود و چه در عملکرد می باشد.
مدیر طرح ملی همسان گزینی تبیان، در ادامه، ترویج ازدواج پایدار و موفق را هدف اصلی طرح همسان گزینی اعلام و تاکید کرد: در نظر نداریم تنها به افزایش آمار ازدواج توجه کنیم، غربال گری و روند پیگیری ازدواج طرفین از برنامه های ما به شمار می آید.
زهره حسینی، از رونمایی سایت همسان گزینی در استان اصفهان طی هفته گذشته خبر داد و افزود: در حال انجام کارهای ابتدایی برای رونمایی از این سایت در استان خراسان نیز هستیم.
وی در خاتمه با دعوت عمومی از معرفان برای همکاری در شبکه معرفان تبیان مطرح کرد: با توجه به اینکه در طرح همسان گزینی همان روش سنتی معرفی توسط واسطین و معرفان با استفاده از تکنولوژی بهینه و علمی شده است از کلیه معرفان در سطح استان تهران خواهش می کنم با عضویت در شبکه در گسترش امر معرفی و دستیابی به ازدواج های آگاهانه ما را یاری کنند.

در ادامه، محمدرضا کمن؛ مشاور طرح ملی همسان گزینی، با اشاره به طرح همسان گزینی گفت: در این طرح با معرفی آگاهانه دو فرد به یکدیگر و انجام مشاوره های حضوری می توان به وقوع ازدواج های پایدار و آگاهانه کمک کرد.
وی درخصوص آزمون های روان سنجی و شخصیت سنجی که در سایت همسان گزینی از زوجین گرفته می شود، افزود: آزمون های انجام شده و برگزاری جلسات حضوری مشاوره ازدواج بسیار مطلوب است.
وی درخصوص ارائه 4 سال مشاوره به زوج های جوان نیز یادآورشد که بر اساس آمارهای اعلام شده متاسفانه بیشتر طلاق های کشور در 4 ساله اولیه ازدواج رخ می دهد و اگر ما بتوانیم در این مدت زوجین را مورد ارزیابی قرار دهیم می توان از وقوع بسیاری از طلاق ها جلوگیری کرد.
محمدرضا کمن تصریح کرد بسیاری از اختلافات زوجین زمانی اتفاق می افتد که طرفین اختلاف ها را جدی نمی گیرند و به موقع برای حل آن وارد نمی شوند.
این مسوول خاطرنشان کرد: در طرح همسان گزینی تبیان 12 دوره آموزشی برای زوجین طراحی شده است.
وی ادامه داد: سه دوره از آن مربوط به پیش از ازدواج می شود که در آن تست های روانشناختی و شخصیتی از زوجین اخذ می شود تا مشاور تشخیص دهد که این دو نفر از لحاظ شخصیتی امکان زندگی با یکدیگر را دارند و یا خیر.
وی با بیان اینکه 9 مرحله دیگر این آموزش ها مربوط به پس از عقد است؛ یادآورشد: بسیاری از اختلاف های زوجین در این مدت اتفاق می افتد و پس از آن تبدیل به اختلاف ها و دردسرهای بزرگ می شود.
این روانشناس بالینی در بخش دیگر سخنان خود نیز گفت: انتخاب نامناسب، مشکلات خلقی و شخصیتی، نداشتن مهارت های زندگی و مراجعه نکردن به موقع به مشاورین از دیگر مشکلات زوج های جوان است که زندگی زوجین را دچار مشکل می کند.
محمدرضا کمن تاکیدکرد:12 دوره آموزشی مشاوره می تواند از بسیاری از اختلافات زوجین بکاهد.
وی ادامه داد: زوجینی که از راههای مختلفی موفق به ازدواج شده اند نیز می توانند از این دوره های آموزشی برخوردار شوند.
در این سایت از 25 خرداد سالجاری تا کنون 17هزار و 500 نفر ثبت نام های اولیه را انجام داده اند؛ 4هزار و 500 نفر به یکدیگر معرفی شدند و از این تعداد نیز 140 مورد به ازدواج منجر شده است.

در خاتمه نیز، محمدرضا سلطانی شیرازی؛ مدیر روابط عمومی موسسه تبیان، گفت: پس از رونمایی سعی کردیم با کمک اصحاب رسانه، تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب و موثری برای قشر هدف این طرح ملی انجام دهیم که به نتایج مثبتی نیز دست پیدا کرده ایم و امروز طرح ملی همسان گزینی در سطح جامعه شناخته شده است اما به منظور افزایش گستره تبلیغات  و عملکرد پررنگ تر در این عرصه نیاز به مساعدت و هم افزایی با سایر سازمان ها و ارگان ها به خصوص صدا و سیما می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی