تبیان، دستیار زندگی
پژوهش سرای دانش آموزی میاندوآب با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان در سال 1386 به همّت گروهی از معلمان در محل آزمایشگاه مرکزی آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب تأسیس و تحت نام آزمایشگاه.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب
محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

آیا شما از آن جمله دانش پژوهانی هستید که به پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی علاقمندید؟ آیا به دنبال محلی مناسب با امکانات کافی برای پیشبرد پژوهشتان هستید؟ اگر محل زندگی یا مدرسه تان در شهرستان میاندوآب واقع است، حتماً به پژوهش سرای دانش آموزی میاندوآب سری بزنید و بعد از ثبت نام از امکانات این پژوهش سرا استفاده نمایید.

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب

پژوهش سرای دانش آموزی میاندوآب با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان در سال 1386 به همّت گروهی از معلمان در محل آزمایشگاه مرکزی آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب تأسیس و تحت نام آزمایشگاه مرکزی و پژوهش سرای دانش آموزی میاندوآب شروع به فعالیت کرد. این مرکز مجهز به آزمایشگاه های فیزیک، شیمی و زیست شناسی برای استفاده دانش آموزان و دانش پژوهان علاقمند به تحقیق و پژوهش می باشد. همچنین در این مرکز منابع علمی متنوع برای مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف در دسترس دانش پژوهان می باشد.

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب

امکانات و خدمات پژوهش سرای دانش آموزی میاندوآب شامل:
1. آزمایشگاه های تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست شناسی که آماده آموزش و اجرای پروژه های دانش آموزی می باشد.
• آزمایشگاه فیزیک
آزمایشگاه فیزیک پژوهش سرا در فضایی به مساحت بیش از 90 متر مربع دارای ابزارها و وسایل پیشرفته برای آزمایشات دروس فیزیک کتاب های دوره دبیرستان بوده و نیز زمینه فعالیت در حیطه علم فیزیک در آن برای دانش آموزان و معلمان مهیا می باشد. این آزمایشگاه همچنین با توجه به برخورداری از ابزارهای مکانیکی محیطی برای خلاقیت و ساخت وسایل مکانیکی را فراهم کرده است.
• آزمایشگاه شیمی
آزمایشگاه شیمی پژوهش سرای میاندوآب، مجهزترین آزمایشگاه شیمی در شهرستان می باشد که در فضایی به مساحت 100 متر مربع و مجهز به انواع دستگاه های مربوط به آزمایش های شیمی می باشد. بیشتر عناصر و مواد شیمیایی مورد نیاز برای آزمایش در این آزمایشگاه مهیا می باشد.
• آزمایشگاه زیست شناسی
این آزمایشگاه مجهز به انواع میکروسکوپ ها با بزرگنمایی های مختلف می باشد. مولاژهای موجود در آن نیاز دانش آموزان برای آشنایی با دستگاه های بدن را مرتفع می سازد. همچنین ابزارهای لازم برای تشریح حیوانات در این آزمایشگاه فراهم آمده است. آزمایشگاه مجهز به دیتا پروژکتور بوده و تنوعی از پوسترها را در آن می توان یافت.

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب

2. سایت رایانه ای مجهز به رایانه های پیشرفه و اینترنت پر سرعت برای دانش آموزان پژوهشگر عضو این مرکز قابل دسترسی می باشد.
3. کتابخانه این مرکز که به طور داعمی در مرکز دایر می باشد برای استفاده دبیران و دانش آموزان پژوهشگر تاسیس شده است. در این کتابخانه اعضا می توانند در فضایی آرام به تحقیق و پژوهش بپردازند و نیز از کارشناسان حاضر در مرکز کمک بگیرند. همچنین می توانند از مجلات و ژورنال های علمی موجود در کتابخانه استفاده نمایند.
4. کارگاه رباتیک این پژوهش سرا جزء محبوب ترین دوره های در این مرکز می باشد، چرا که با استقبال زیاد دانش آموزان برگزار گردیده و اعضاء در پایان دوره ها برای به نمایش گذاشتن مهارت خود به صورت عملی اقدام به ساختن انواع ربات ها کرده و در نمایشگاهایی که توسط  این مرکز برگزار می شود، ارائه می گردد.
5. کارگاه زبان انگلیسی با توجه به نیاز دانش آموزان برای به روز ساختن اطلاعات خود به برنامه فعالیت های پژوهش سرا افزوده شده است. کلاس های زبان با استفاده از نرم افزارها و کامپیوتر تدریس می شود.

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب

پژوهش سرای دانش آموزی میاندوآب با اهداف ویژه ای تأسیس گردیده است که شامل موارد زیر می باشد:
1. ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم نماید
2. گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و خلاقیت های آنان
3. تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی و كاربری
4. فراهم نمودن امكان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی داخلی و خارج از كشور ایجاد زمینه مشاركت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای
5. ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهشهای ملی و منطقه ای

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب

همچنین از فعالیت های پژوهش سرای میاندوآب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. کارگاه های آموزشی این مرکز با هدف آموزش دانش آموزان به کار گروهی و افزایش توان علمی، خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی برگزار ی گردد که از جمله آنها کارگاه آموزشی ریاضی و علوم اجتماعی می باشد.
2. انجمن های علمی پژوهش سرا شامل انجمن علمی شیمی، رباتیک، زیست شناسی، رایانه، نانو تکنولوژی و انجمن علمی هوا فضا می باشد.
3. جشنواره ها، همایش ها و مسابقات علمی این مرکز برای شناساییی استعداد و افزایش توان و خلاقیت فکری دانش آموزان برگزار می گردد که از جمله آنها: جشنواره جابربن حیّان و جشنواره جوان خوارزمی می باشد.

4. مسابقات کتابخوانی پژوهش سرا با موضوع نانو فن آوری، زبان انگلیسی، ماشین زمان و آشنایی با مورفولوژی با هدف آشنایی با علوم مختلف و آمادگی برای ششمین المپیاد دانش آموزی برگزار می گردد.

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میاندوآب

شرایط ثبت نام و عضویت در پژوهش سرا برای دانش آموزان شهرستان میاندوآب به این صورت است که کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و هنرستان ها همچنین پژوهشگران علاقمند می توانند با مراجعه حضوری به پژوهش سرا در کارگاه ها و انجمن های علمی ثبت نام نمایند.

مدارک لازم برای عضویت دانش آموزان حائز شرایط شامل:

1. تکمیل فرم عضویت، رضایتنامه والدین و تعهدنامه
2. 2 قطعه عکس 4×3
3. کپی شناسنامه و کارت ملّی
4. معرفی نامه از محل تحصیل


شما دانش پژوهان علاقمند می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر با این مجموعه در ارتباط باشید و برای ثبت نام اقدام نمایید.

آدرس:  آذربایجان غربی- میاندوآب- خیابان کاشانی- پشت دبیرستان نمونه نماز
شماره تلفن: 04445227590
آدرس رایانامه: bastaniramin@yahoo.com
آدرس سایت: http://www.azerelta.com

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی