تبیان، دستیار زندگی
پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، مرکزی است دولتی و متعلق به آموزش و پرورش که با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس گردیده است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران
محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

اگر شما از جمله دانش آموزانی هستید که به انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی علاقمندید، اگر برای انجام پژوهشتان نیاز به آزمایشگاه و سایت رایانه ای دارید، اگر به دنبال محلی مناسب با امکانات کافی برای پیشبرد پژوهشتان هستید، حتماً به پژوهش سرای دانش آموزی پویا در منطقه 11 تهران سری بزنید و بعد از ثبت نام از امکانات این پژوهش سرا استفاده نمایید.

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

پژوهش سرای دانش آموزی پویا در منطقه 11 تهران، مرکزی است دولتی و متعلق به آموزش و پرورش که با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس گردیده است.


 از اهداف این پژوهش سرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان؛
2. رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های آنان؛
3.  تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های عملی و کاربردی؛
4.  هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعدادهایشان؛
5. فراهم نمودن امکان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور؛
6. ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای.

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

امکانات این پژوهش سرا شامل:

1. کارگاه رباتیک و برق: دانش آموزان با شرکت در این کارگاه ها با ساخت انواع ربات ها از جمله ربات هوشمند آشنا می شوند. مدرسین مجرب با تدریس اصول و مقدمات و برنامه نویسی، ساخت رباط را به دانش آموزان آموزش می دهند.

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

2. کارگاه برنامه نویسی جاوا و اندروید: در این کارگاه ها دانش آموزان می توانند با بهترین سیستم آموزشی برنامه نویسی آشنا شده و آموزش های لازم را توسط مجرب ترین اساتید برنامه نویسی بیاموزند. خوب است بدانید این مرکز قطب برنامه نویسی جاوا و اندروید در تهران می باشد و دانش آموزان می توانند از این امکانات بهره مند شوند.


3. کارگاه نجوم: پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11با برگزاری کارگاه نجوم، دانش پژوهان را با آسمان شب آشنا می سازد. هم چنین دانش آموزان می توانند بعد از اتمام کارگاه در المپیاد های مختلف شرکت نمایند.


4. آزمایشگاه: پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11با دارا بودن آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست آماده اجرای پروژه های دانش آموزی می باشد.

5. سایت رایانه ای: این پژوهش سرا مجهز به سایت رایانه ای پیشرفه با اینترنت پر سرعت می باشد که دانش آموزان می توانند برای انجام پروژه ها و آموزش مهارت های IT از تسهیلات آن استفاده نمایند.

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

6. کتابخانه: کتابخانه پژوهش سرا با دارا بودن انواع کتاب های آموزشی و پژوهشی پذیرای دانش پژوهان و علاقمندان می باشد.


هم چنین فعالیت های پژوهش سرای پویا منطقه 11 به شرح زیر می باشد:
1. اجرای کارگاه آموزشی: یکی از مهم ترین فعالیت های این پژوهش سرا برگزاری دوره ها و کارگاه های مختلف از جمله رباتیک، برنامه نویسی، هوش و خلاقیت در ریاضی و نجوم می باشد. 

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

2. برگزاری جشنواره ها، مسابقات و نمایشگاه ها: این مرکز در طول سال تحصیلی برای شناساییی استعداد و افزایش توان و خلاقیت فکری دانش آموزان مسابقات و جشنواره هایی برگزار می نماید. که از جمله آنها می توان به برگزاری مسابقه سازه پل ماکارونی اشاره کرد که در بهمن ماه 93 در پژوهش سرا برگزار شد. در این مسابقه 51 تیم از دو مقطع راهنمایی و دبیرستان شرکت داشتند.

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

3. برگزاری انجمن های علمی: انجمن های علمی و پژوهشی در این پژوهش سرا شامل دو بخش انجمن ریاضی و انجمن ادبی می باشد که دانش آموزان علاقمند به فعالیت های پژوهشی می توانند جهت عضویت در این انجمن ها ثبت نام نمایند.


4. شرکت در المپیاد های علمی: این پژوهش سرا افتخار شرکت در انواع المپیاد های علمی و پژوهشی را دارد و شرایط معرفی دانش آموزان و فارغ التحصیلان موفق به دیگر المپیاد های علمی را مهیا می نماید.


کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و هنرستان ها می توانند برای ثبت نام و عضویت در پژوهش سرای پویا منطقه 11 از طریق مدارس اقدام نمایند و یا با مراجعه حضوری به پژوهش سرا در کارگاه ها و انجمن های علمی ثبت نام نمایند.


شما دانش پژوهان علاقمند می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر با این مجموعه در ارتباط باشید و برای ثبت نام اقدام نمایید.

آدرس: خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از میدان منیریه،کوچه شهید راتق، پ31

پژوهش سرای دانش آموزی پویا منطقه 11، تهران

شماره تلفن: 66978558 - 66454557
 آدرس رایانامه: pouya.edu11@yahoo.com
آدرس سایت: http://pouya.tehsch11.ir

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی