تبیان، دستیار زندگی
پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس گردید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3
محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، تهران

اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که به انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی علاقمندید و برای پیش برد پژوهشتان به دنبال محلی مناسب با امکانات کافی هستید و اگر محل زندگی یا مدرسه تان در منطقه 3 تهران واقع است، حتماً به پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3 سری بزنید و بعد از ثبت نام از امکانات این پژوهش سرا استفاده نمایید.
 
پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس گردید. این پژوهش سرا با توجه به رسالت آموزش و پرورش در زمینه شناسایی دانش آموزان نخبه و شکوفایی استعدادهای آنان و همچنین ارتقای شایستگی های دانش آموزان و ایجاد محیطی با امکانات مناسب جهت رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان فعالیت خود را آغاز نمود.

پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، تهران

اگر بخواهیم اهداف پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3 را به صورت لیست تهیه کنیم به موارد زیر می رسیم:
1. جذب و شناسایی استعدادها
2. اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان
3. حمایت از طرح های برتر دانش آموزان مستعد
4. رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های آنان
5. هدایت دانش آموزان و ارتباط با سایر مراکز علمی و تحقیقاتی
6. هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعدادهایشان
7. فراهم نمودن امکان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور
8. ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای
9. کارآفرینی و توانمند سازی نخبگان عضو

پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، تهران

پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و رقابت سالم در بین دانش آموزان در مسابقات و جشنواره های فراوانی شرکت کرده و همچنین چندین مسابقه از سوی این پژوهش سرا برگزار گردیده است که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• چهارمین دوره مسابقات رباتیک جام خلیج فارس که در روز 4/2/92 در مکان سالن رازی با حضور 27 تیم پسر و 37 تیم دختر برگزار گردید.
• دومین دوره ی مسا بقه ی دانش آموزی حباب ساز در سه مقطع ابتدائی، راهنمایی و متوسطه در دو گروه پسران و دختران که در مورخ 22/1/92 در محل آموزشگاه حضرت مریم (س)، با حضور مسئول و کارشناسان پژوهش سرا برگزار گردید.
• سومین دوره مسابقات دانش آموزی گلایدر یادواره شهید عباس بابایی در آموزش وپرورش منطقه 3 که در سال تحصیلی 92-91 برگزار گردید.
• مسابقه نجات تخم مرغ برای اولین بار در پژوهش سرای دانش آموزی امیرکبیر در تاریخ 15/12/92 با شرکت بیش از 300 نفر دانش آموز در قالب 78 تیم برگزار گردید.
• سومین دوره ی مسابقات دانش آموزی (طراحی، ساخت و پرواز) هواپیمایی گلایدر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مورخ 28/1/92 با حضور 25 تیم پسر و 22 تیم دختر برگزار گردید.
حضور دانش آموزان در این مسابقات بسیار چشمگیر بوده و نتایج بسیار مطلوبی را در پی داشته است. این امر مرهون زحمات دانش آموزان و دبیران پر توان منطقه و تمامی همکاران و مدیران پر تلاش پژوهش سرا می باشد.
 
پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، دارای گروه های آموزشی فعال با سرگروه مجزا می باشد، موضوعاتی که در این بخش ارائه شده است شامل: رایانه، زبان خارجی، آمادگی دفاعی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، فلسفه و منطق، دینی و قرآن و زبان عربی می باشد.


از فعالیت های دیگر پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر، که جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و کسب مهارت های لازم و بروز استعدادهای آنها صورت گرفته است، برگزاری دوره های آموزشی در تابستان است. از جمله عنوان این دوره ها، کلاس های ریاضی کلیه پایه ها، رشته های فرهنگی هنری، ادبی، خلاقیت، رباتیک، حباب ساز، اوریگامی، گلایدر، نجوم، تقویتی علوم، نجوم، نانو، دومینو، چرتکه، آمادگی تیز هوشان، شطرنج، فن بیان، تربیت کودک، تشریح زیستی، فوریت پزشکی، طراحی پایه و خوشنویسی می باشد.

پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3، تهران

امکانات این پژوهش سرا شامل:

1. آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست که آماده آموزش و اجرای پروژه های دانش آموزی می باشد.
2. گروه های آموزشی شامل گروه های رایانه، زبان خارجی، آمادگی دفاعی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، فلسفه و منطق، دینی و قرآن و زبان عربی می باشد.
3. سایت رایانه ای مجهز به رایانه پیشرفه، اینترنت پر سرعت و ویدئو پرژکتور
4. کارگاه رباتیک، ریاضی، خلاقیت، حباب ساز، اوریگامی، گلایدر، نجوم، نانو، دومینو، چرتکه، شطرنج، تشریح زیستی، فوریت پزشکی.
5. کتابخانه مجهز به کتاب ها وCD  هایی با عنوان علمی و پژوهشی.


یکی از افتخاراتی که پژوهش سرای دانش آموزی امیر کبیر منطقه 3 در عرصه پژوهشی کسب نموده، عنوان برترین پژوهش سرای کشور در سال 1392 است. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 3، همزمان با هفته پژوهش در سال 1392، در همایش وزارت آموزش و پرورش که با حضور آقای دکتر فانی، وزیر محترم آموزش و پرورش، معاونین و جمعی از پژوهشگران نمونه کشوری در سینما فلسطین برگزار گردید، از پژوهش سرای دانش آموزی امیرکبیر به عنوان پژوهش سرای برتر کشوری قدردانی شد. همچنین خانم محیا صدری، دانش آموز منطقه 3 به عنوان یکی از 3 دانش آموز برتر کشور مورد تقدیر قرار گرفت.


شما دانش پژوهان علاقمند می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر با این مجموعه در ارتباط باشید و برای ثبت نام اقدام نمایید.


آدرس پژوهش سرا: میدان مادر، خیابان بهروز، میدان مینا، خیابان مینا، کوچه شهید داراب نیا، پلاک  5
شماره تلفن: 22913823 و  22277668 و  22925656 و  22925655


آدرس سایت:

www.pj-3.ir  - http://ps.tehsch3.ir

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی