تبیان، دستیار زندگی
اوضاع مسجد الاقصی تغییر پیدا می کند؟ اخیرا فعالیت هایی که چندی است در زیر و اطراف مسجد جریان دارد شیب تند تری به خود گرفته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقاصه ها در مسجد الاقصی!

اوضاع مسجد الاقصی تغییر پیدا می کند؟ اخیرا فعالیت هایی که چندی است در زیر و اطراف مسجد جریان دارد شیب تند تری به خود گرفته است.

امین رضوانی-بخش سیاست تبیان
رقاصه ها در مسجد الاقصی

فضای پر تنش؛ صهیونیست ها هرازچندگاهی به دنبال ایجاد چنین فضایی در بیت المقدس و مسجد الاقصی هستند اقداماتی که در جهت یهودی سازی این مکان مقدس و شهر شکل می گیرد. صهیونیست ها هر روز بر خلاف ضعفشان در مقابل جریان مقاومت اقدامات تحریک آمیز و افراطی خود را در جهت دستیابی به اهدافشان انجام می دهند.
یکی از موارد، هتک حرمت مسجدالاقصی می باشد که با آن علاوه بر فشار آوردن بر مسلمانان منطقه به دنبال  تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل سلیمان هستند.
در اولین گام آنها با کار رسانه ای با معرفی قبة الصخره به جای مسجد الاقصی رژیم جعلی اسرائیل سال هاست کارهای جدی تر خود را تحت این پوشش و انحراف افکار عمومی به سمت تخریب مسجد پیش می برند.

چرا صهیونیست می خواهند مسجد الاقصی نباشند
یهودیان حضرت سلیمان را نه یک پیامبر که یک پادشاه می دانند. آنها ادعا می کنند که مسجد الاقصی محل معبد سلیمان بوده است و به حضرت سلیمان تهمت کفر و جادوگری می زنند و در راستای جریان ضد دین و شیطان پرست خود با تحریف تورات سعی دارند آخرالزمان دیگری را برای خود رقم بزنند که اشغال قدس نیز در همین راستا می باشد.
به همین جهت هر روز محاصره مسجد الاقصی در کرانه باختری تنگ تر، فشارها بر فلسطینیان بیشتر و شهرک سازی ها قوی تر می شوند .صهیونیست ها به ویژه گروه های افراطی تر آنان بیشتر رویای تخریب مسجد و بنای هیکل سلیمان را در ذهن می پروند و برای آن تلاش و برنامه ریزی می کنند،  گروهایی چون جنبش بازسازی« هیکل سوم» که معتقد است در محل فعلی مسجد، سال‌ها پیش «معبد سلیمان» بوده که یک‌بار «بخت النصر» و یک‌بار رومی‌ها، آن را ویران کرده‌اند.

چند روز گذشته نیز گروه های افراطی صهیونیست ازهوادارانشان دعوت کرده بودند با هجوم و تعدی به مسجد الاقصی پرچم رژیم اشغالگر را در محوطه این مکان مقدس مسلمانان برافرازند .که شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست، با هتک حرمت مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی، به رقص و پایکوبی در نزدیکی این مکان مقدس پرداختند

از جمله اقدامات پیرامون هتک حرمت و تخریب این مکان شریف و اطراف آن  آغاز حفاری در زیر «مسجدالاقصی» است که بهانه آن، «رسیدن به دیوارهای معبد دوم سلیمان» عنوان شده و سالهاست که ادامه دارد. در حال حاضر نیز تغییراتی در «حرم قدس» ایجاد کرده‌اند و در «باب‌المغاربه» -که بر اساس تعلیمات تلمودی مدخل ورودی هیکل سلیمان است- در غرب حرم جایی که «دیوار براق» قرار دارد که یهودیان آن را «دیوار ندبه» می‌خوانند پل‌هایی ایجاد کرده‌اند تا صهیونیست‌ها به آن دسترسی داشته باشند.  دستکاری ها در این محل بعضا با این بهانه که برف باعث تخریب شده است بوده اما این در حالی است که حفاری ها  باعث سست شدن بنای مسجد شده و دستکاری های اشغالگران نیز بدان کمک می کند. این حفاری ها تا جایی است که در زیر مسجدالاقصی «کنشت» یا معبد یهودی درست کرده‌اند که در آنجا عبادت یهودیان صورت گیرد.

در راستای این یهودی سازی، تخریب و هتک حرمت ها تا به حال اقدامات زیادی انجام گرفته است از جمله آتش زدن آن، جولان مسئولین و شهرک نشینان صهیونیستی در داخل مسجد از جمله ورود شارون در سال 2000که واکنشهای بسیاری به همراه داشت. از دیگر موارد ایجاد هتک حرمت و ایجاد محدودیت های شدید برای نمازگزاران مسجد بوده است.
چند روز گذشته نیز گروه های افراطی صهیونیست از هوادارانشان دعوت کرده بودند با هجوم و تعدی به مسجد الاقصی پرچم رژیم اشغالگر را در محوطه این مکان مقدس مسلمانان برافرازند .که شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست، با هتک حرمت مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی، به رقص و پایکوبی در نزدیکی این مکان مقدس پرداختند و خواستار کشتار و اخراج فلسطینیان شدند و در آخرین اقدام هم  تصاویری از رقاصه های اسرائیل کنار مسجدالاقصی به طور وسیعی منتشر شده است.
هتک حرمت و تعدی به مسجد الاقصی با آغاز جنبش های بیداری اسلامی، بحران در سوریه و عراق و تحرکات گروهک های تروریستی چون داعش که زاییده اسرائیل و آمریکا هستند  و حال درگیر شدن بیشتر غرب با مسئله آوارگان روندی بیشتر به خود گرفته است این از تکنیک های صهیونیست ها است که روندهای تخریبی خود را  هم عرض رخدادهایی انجام دهند که افکار عمومی جهان به سمت دیگری  مانند جام جهانی مشغول است.
«در ایبناره آلکس فیشمان» از نویسندگان روزنامه «یدیعوت آهارانوت» در یکی از مقالات خود مخالفت محافظه کاران یهودی با طرح خروج «اسرائیل» از غزه و ارتباط آن با افزایش احتمال تخریب به مسجدالاقصی را شرح می دهد. این نویسنده به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی می گوید:تجاوز به بیت المقدس مرحله تئوری خود را پشت سر گذاشته است و اکنون مهم آن است که بدانیم این اقدام چه وقت و چگونه عملی خواهد شد.
این موضوع در سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی به ویژه «شاباک» که وابسته به احزاب و گروه های افراطی و سری یهودیان هستند، با چنین ادبیاتی اظهار شده است: دیگر تهدیدات لفظی برای تخریب مسجدالاقصی پایان یافته است و این تهدیدات می رود که جنبه عملی پیدا کند.
این اقدامات عملی در حالی است که صهیونیست ها بارها در موضع گیری های خود مستقیما به اهداف خود اذعان کرده اند." فرانک لوف" رئیس شرکت " کینتی" اسرائیلی ،در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که ساخت " معبد یهودی سوم " موسوم به " معبد سلیمان " را آغاز نموده است. در این اطلاعیه آمده است جمع آوری مبالغ مالی برای تکمیل این بنا با هماهنگی خاخام " حاییم ریچمان" عضو " معهد معبد" و سایرین به منظور " ساخت هیکل سوم و تاسیس دولت یکپارچه صهیونیستی فلسطینی " انجام خواهد شد.  در همین راستا  لیفنات از مخالفان عقب نشینی شارون  از نوار غزه در سخنان خود می گوید: اگر روزی در ملت یهود یک تحول فکری رخ دهد، آنان به سرعت به سوی قبه الصخره رفته و آن را در آسمان منفجر خواهند کرد . برای درک بهتر آنچه گفته می شود باید به بیانیه خاخام «یهودا کرویزر» رئیس مکتب فکری یهود که در ماه مه 2003 منتشر شد خوب دقت کنیم. وی اظهار می دارد: «بدون کمترین شک و تردید دولت حقیقی یهود وابسته به جنبش «کاخ» به اذن خداوند ریشه های شرارت را نابود کرده و غربا و مساجد را از معبد سلیمان بیرون خواهد کرد.»

این موضوع  لزوم هشیاری ملت ها و دولت های مسلمان  به ویژه گروه های فلسطینی را می طلبد که با واکنش های به موقع، برنامه ریزی های نظامی و رسانه ای دقیق  از همه مهمتر تکیه به عامل وحدت و پرهیز از تفرقه و بازی  خوردن از دسیسه ها در این راستا بتوانند نقشه های دشمن را خنثی کنند

در راستای این موضع گیری ها غیر از حفاری و تحرکات حرمت شکن صحبت از اقدامات شنیع تر چون عملیات تروریستی گروهایی چون "جوانان کوهستان" می باشد عملیات هایی مشابه به عملیات باروخ گلدشتاین یعنی تخریب یک پایگاه اسلامی به واسطه بمب یا عملیات انتحاری یک صهیونیست و یا حتی رخداد یک زلزله مصنوعی که تا به حال رژیم اشغالگر وقوع زلزله ای با قدرت 5 ریشتر که موجب تخریب مسجد الاقصی می شود سخن به میان آورده است! گروههای صهیونیست دیگر نظیر " مسیحیان انجیلی" و " گروه نماز اورشلیم" و " موسسه جبل هیکل " و " هیئت میز گرد دینی" و ... که تعداد اعضای آنها مجموعا به 60 میلیون نفر در سراسر جهان می رسد، از حامیان ساخت هیکل سوم با هدف گامی برای بازگشت مسیح و شروع نبرد آرماگدون بر اساس معتقدات غربی می باشند . در حالی که مسلمانان و کلیسای ارتدکس قبطیان و مسیحیان عرب در خاورمیانه، به دلایل متعدد مذهبی و سیاسی مخالف ساخت هیکل سوم می باشند.
در واقع گروه های افراطی در راه تخریب مسجد الاقصی هیچگاه از گفتن اهداف شوم خود در اینباره ابایی نداشته و همیشه بر مواردی چون مخالفت با عقب نشینی از نواز غزه و  تجاوز به مسجد الاقصی تاکید دارند. این فشار ها در راستای هتک حرمت ، حفاری ها و.. که امروز دنبال می شود شبیه طرحی است که در حرم ابراهیمی در «الخلیل» انجام شد و با همین شگردها به جایی رسیدند که زمانبندی ای صورت ‌گرفت و ساعت‌هایی برای حضور مسلمانان در آن مکان تعیین شد و بقیه ایام هم در اختیار یهودیان قرار گرفت.
این موضوع لزوم هشیاری ملت ها و دولت های مسلمان به ویژه گروه های فلسطینی را می طلبد که با واکنش های به موقع، برنامه ریزی های نظامی و رسانه ای دقیق از همه مهمتر تکیه به عامل وحدت و پرهیز از تفرقه و بازی خوردن از دسیسه ها در این راستا بتوانند نقشه های دشمن را خنثی کنند اما این روزها به جای وحدت که بارها در سخنان رهبران جمهوری اسلامی و اخیر در دیدار رهبر با مسئولان و دست‌اندرکاران حج‌ باز بر ضرورت آن تاکید شد ملت مسلمان درگیر تفرقه و جنگ، با نقشه غرب هستند. اگر مسلمان با وحدت و هشیاری مقابل تحرکات صهیونیست ها پیرامون تخریب مسجد الاقصی ایستادگی نکنند و برخی از دولت همچنان بر طبل سکوت و یاری خود با رژیم اشغالگر بکوبند! چندی دیگر شاهد رقص وهتک حرمت های بدتر در داخل مسجد خواهیم بود.


منابع استفاده شده: پایگاه اطلاع رسانی حوزه، رایحه ظهور، تابناک، جام نیوز