تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که مدرسه ها باز می شود. کوچه ها و خیابان ها پر می شود از کوچولوهای قد و نیم قدی که با لباسها، کیف ها و کفش های رنگی شان، دیگر نمی توانی رنگ آسفالت را ببینی وکوچه مدرسه شبیه رنگین کمان می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا سرکمری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

الفبای خوش تیپی در مدرسه

هنگامی که مدرسه ها باز می شود. کوچه ها و خیابان ها پر می شود از کوچولوهای قد و نیم قدی که با لباسها، کیف ها و کفش های رنگی شان،  دیگر نمی توانی رنگ آسفالت را ببینی وکوچه مدرسه شبیه رنگین کمان می شود. بعضی روز اول مدرسه خندان هستند و بعضی با گوشه روپوش شان اشک شان را پاک می کنند. اما چه کار کنیم تا سال تحصیلی به خودشان و همکلاسی هایشان خوش بگذرد و علاوه بر یادگیری،زیبا باشند و محیط اطراف شان را زیبا کنند؟

سارا سرکمری -بخش زیبایی تبیان
مدرسه

لبخند بزنید

معمولا کودکان در روزهای اول مدرسه خلق شان تنگ است، سعی کنید مخصوصا در روز اول مدرسه به دلیل بی خوابی عبوس نباشند. شب قبل از روز اول مدرسه، خوب استراحت کنند و لباسهایشان را از قبل آماده کنید. با توجه به میزان مسافت تا مدرسه،زمان بیدارشدن شان را تعیین کنید. بی خوابی و خواب آلودگی یکی از عواملی است که حالت چهره را تغییر می دهد. زیبایی کودک شما در روز اول مدرسه انرژی مثبت او را افزایش می دهد. بعد از مدتی تعطیلات، شاید حضور در مدرسه به مدت طولانی کمی سخت باشد، پس بهتر است با تنظیم خواب، روز کسالت آوری را تجربه نکنند. ممکن است کم خوابی در روز اول مدرسه چهره کودک شما را خراب کند و نگذارد لبخند بر لبان زیبایش نقش ببندد. مطمئنا او نمی خواهد خوابالو شهر موشها باشد و همکلاسی هایش از او دوری کنند.
مطمئن شوید، صبح که می خواهید کودک تان را راهی مدرسه کنید، همه وسایلش کامل باشد. ممکن است با جاگذاشتن یکی از وسایل، دچار اضطراب و استرس شود و همین امر چهره زیبای او را تغییر دهد.

حمام فراموش نشود

با وسایل تزئینی ساده مثل یک پرنده کوچک پارچه ای کیف و مقنعه او را تزئین کنید. این کار کمک می کند تا کوچولو ها زیبا و زیباتر جلوه کنند و به یکنواختی های زندگی«نه» بگویند

یادتان باشد در روز اول مدرسه، ظاهر زیبا و مرتب کمک می کند تا دوستان خوبی پیدا کند. عدم نظافت ، ناخن های بلند و صورت کثیف او را نامرتب نشان می دهد و سبب کاهش اعتماد به نفس می شود. سعی کنید خوش عطر و بو باشد و با لباسهایی تمیز در مدرسه حاضر شود. شاید شما یادتان رفته باشد تا جورابهای تمیزی را انتخاب کنید، برای این کار بهتر است، شب قبل  لباسهای مدرسه را حاضر کنید و از تمیزی آنها مطمئن شوید.

مسواک بزنید

سعی کنید، صبحانه ای کامل بخورند. این صبحانه علاوه بر اینکه به رشد آنها کمک می کند، سبب خلق و خوی بهتر در طول روز می شود. فرزندتان  را وادار کنید، سه بار در روز مسواک بزند وحتی بعد از خوردن صبحانه باردیگر این کار را انجام دهد. تمیزی دندان های به هر چه زیباتر شدن چهره او کمک می کند و بوی بد دهان دوستانش را فراری نمی دهد. حتی بهتر است مسواکی را در کیف مدرسه بگذارید تا بعد از نهار در مدرسه دندان هایشان را برق بیاندازند. مطمئنا در این صورت معلم ازکودک  شما سپاسگزار خواهد شد. چون او چهره ای زیبا با دندانهای درخشان می بیند و خستگی اش از بین می رود.

لباسی مناسب حال مدرسه

لباس مدرسه خیلی تنگ یا گشاد نباشد. در مورد رنگش توصیه ای نمی کنیم به این دلیل که مدارس معمولا در این باره تصمیم می گیرند که بهتر است از رنگهای شاد استفاده کنند. در خرید کفش و جوراب دقت لازم را داشته باشید. استفاده از جورابهایی که جنس شان نخی نیست و خارش ایجاد می کند، می تواند در طول روز در مدرسه فرزندتان را کلافه کند. جورابهایی با رنگ روشن که با روپوش مدرسه ست باشد، می تواند کفش را هم زیباتر نشان دهد. همچنین در هنگام خرید کفش، دقت لازم را داشته باشید.

کفش

کودک شما وارد یک محیط آموزشی می شود. یادگیری بهتر، نیاز به آرامش دارد. بهتر است، علاوه بر انتخاب یک کفش زیبا و خوش رنگ  که با روپوش همخوانی دارد، از راحتی آن مطمئن شوید. از قدیم گفته اند، کفش نامناسب آدم را نابینا می کند! کفشی که انتخاب می کنید، علاوه بر زیبایی و یک رنگ شاد، باید از جلو تنگ نباشد، وقتی او راه می رود یا می دود،  آنقدر بزرگ نباشد که از پای دربیاید. همچنین پشت و روی پای را زخم نکند. وقتی پای او در کفش ناراحت است، مطمئنا مطالب درسی را هم متوجه نمی شود.

تزئین با پرنده ای کوچک

مرتبی لباس مدرسه یکی از مواردی است که زیبایی را تضمین می کند. معمولا یونیفورم در مدرسه بین دانش آموزان یکسان است اما اگر می خواهید کودک شما زیباتر از بقیه بچه ها دیده شود و خلاقیت تان را ثابت کنید، بهتر است با وسایل تزئینی ساده مثل یک پرنده کوچک پارچه ای کیف و مقنعه او را تزئین کنید. این کار کمک می کند تا کوچولو ها زیبا و زیباتر جلوه کنند و به یکنواختی های زندگی«نه» بگویند.

چونه مقنعه روی پیشونی نباشد

استفاده از جوراب هایی که جنس شان نخی نیست و خارش ایجاد می کند، می تواند در طول روز در مدرسه فرزندتان را کلافه کند. جورابهایی با رنگ روشن که با روپوش مدرسه ست باشد، می تواند کفش را هم زیباتر نشان دهد

گاهی دیده می شود، فرزند شما آنقدر ورجه وورجه داشته که چونه مقنعه روی پیشونی جا خوش کرده یا چونه حالتی کج و نامنظم روی صورت قرار گرفته است. و گاهی خط وسط مقنعه سر جایش نیست. بهتر است به دختر خانم تان نظم را بیاموزید و به او بگویید مقنعه مرتب و اتو شده او را هر چه بیشتر زیبا می کند.

لوازم التحریر رنگین کمانی

لوازم التحریری که داخل کیف است،سلیقه تان رانشان می دهد. سعی کنید لوازم التحریر خوش رنگ ولعابی و وسیله ای با دوام البته با نظر خودش انتخاب کنید. مداد نوکی که خرسی اش بعد از دو روز بشکند، به درد نمی خورد.

لوازم التحریر


در آخر اینکه کمک کنید با رعایت موارد بالا فرزندتان دوستان بیشتری دور خودش جمع کند، بگذارید مدرسه او زیباترین مدرسه دنیا باشد، چون شاگردهایی دارد که به زیبایی و نظافت اهمیت می دهند. حضور در مدرسه را برای او لذت بخش کنید، چرا که زیبایی چهره او را دوچندان می کند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.