تبیان، دستیار زندگی
تبیان: علت جوش زدن چیست؟ احساساتی که ما در درون خود داریم می تواند برآن چه ما در ظاهر به نظر می رسیم اثر داشته باشد. تمام وقایعی که از نظر عاطفی بر احساس آرامش و خوب بودن ما اثر بگذارد اضظراب و استرس می تواند با مشکلات مو و ناخن و پوست ما مرتبط باشد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : اعظم اژدری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه طلوع

در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه طلوع در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پوست و کرم
تبیان: سلام و وقت به خیر، لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام مدرسه شرکت کردید.
باسلام، مهرآسا اللهیان هستم به همراه رایحه امجدی از مدرسه طلوع در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان شرکت کرده ایم.


تبیان: علت جوش زدن چیست؟
احساساتی که ما در درون خود داریم می تواند برآن چه ما در ظاهر به نظر می رسیم اثر داشته باشد. تمام وقایعی که از نظر عاطفی بر احساس آرامش و خوب بودن ما اثر بگذارد افسردگی، اضظراب و استرس می تواند با مشکلات مو و ناخن و پوست ما مرتبط باشد.
استرس اعضا مختلف بدن انسان را به شیوه های مختلف متاثر می کند. درواقع در افراد مختلف اعضایی از بدن که به استرس پاسخ می دهند متفاوت است. در برخی بیماران، استرس باعث سردرد و میگرن می شود، در برخی تعریق پوست را افزایش می دهد یا باعث وقوع ضایعات پوستی می شود و در برخی موارد مشکلات قلبی و حتی مرگ ناگهانی می شود.


تبیان: تغذیه جه تاثیری بر پوست می شود؟
تغذیه کافی و مناسب باعث شفافیت و روشن شدن پوست شما می شود. اگر فردی را ببینید با مشاهده پوست او ممکن است فورا بگویید که آیا فرد سالمی است یا خیر؟
آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست دارند و در برابر نور خورشید و سایر مواد مخرب محیطی از پوست محافظت می کنند. این مواد به شکل ویتامین، املاح یا فیتوکمیکال ها (رنگدانه های گیاهی) هستند که از تخریب غشاهای سلولی توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.
ویتامین C، ویتامینE، بتاکاروتن و سایر رنگدانه های گیاهی نمونه ای از آنتی اکسیدان ها هستند که خطر بروز بیماری ها را کاهش می دهند. باتوجه به این که پوست مانند یک سد حفاظتی برای بدن عمل می کند، بایستی با رعایت یک برنامه غذایی مناسب این سد حفاظتی را تقویت کنید. مطالعات علمی نشان داده مصرف یک رژیم غذایی کم چرب در افرادی که سابقه ابتلا به سرطان پوست را داشته اند، رشد سلول های سرطانی را کاهش داده است. در حالی که رژیم غذایی پرچرب اثر عکس داشته است. ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن نمونه هایی از مواد آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست دارد.

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه طلوع در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان


تبیان: تاثیر ماسک و ماساژ بر روی پوست چگونه است؟
بهبود جریان خون و لنف پوست، با هدف بهبود قوام پوست و کشش عضلانی صورت، ریلکس شدن عضلات صورت و اطراف چشم، از بین رفتن سردرد، کاهش استرس و نگرانی از اهداف ماساژ صورت است. این مسائل در صورت ماساژ صحیح و علمی قابل دستیابی بود و مورد قبول مکاتب مختلف هستند. لیکن در برخی از مکاتب شرقی علاوه بر مسائل فوق، تحریک نقاط خاصی از صورت نیز مطرح است که گفته می شود این نقاط دارای کارایی های خاصی در تنظیم عملکرد خود صورت و نیز برخی از اعضای دوردست بدن می باشند. همان طور که می دانید این نقاط در طب سوزنی چین باستان و یا در بعضی از متدهای عملی یوگا نیز مطرح می باشد و تحریک این نقاط با هدف تحریک و جاری شدن انرژی حیاتی بدن صورت می گیرد.

تبیان: مراحل ساخت لوسیون ساخته شده را بیان کنید؟
زردچوبه علاوه بر خوش طعم کردن غذاها دارای خاصیت دارویی نیز می باشد. یکی از ویژگی های این ادویه، درخشنده کردن پوست و مقابله با جوش پوستی است.
مواد مورد نیاز:
1- آرد بادام 3 قاشق غذاخوری
2- زردچوبه یک هشتم قاشق غذاخوری
3- آبلیمو یک قاشق غذاخوری
4- ماست مقداری
طرز تهیه:
درون یک ظرف ماست را با آرد بادام مخلوط می کنیم، سپس آبلیمو و زردچوبه را به آرامی اضافه می کنیم و آن ها را هم می زنیم. این ترکیب نیاز به هم زدن زیاد دارد. در این هنگام ترکیب آماده است و باید آن را برای جلوگیری از فاسد شدن با درپوش در یخچال قرار دهیم. توصیه می شود این لوسیون را 15 دقیقه قبل از شستن استفاده کنید و این لوسیون برای مصارف صورت، گردن و بدن می باشد.


تبیان: با تشکر از حضور شما در دهمین جشنواره تبیان و همین طور شرکت در مصاحبه ما. امیدواریم همواره در ارتقا سطح علمی و فرهنگی کشورمان موفق و پیش قدم باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم: اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

مصاحبه با مدرسه فرزانگان (4) در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان 
مصاحبه با مدرسه خدیجه کبری در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان 
مصاحبه با مدرسه فرزانگان (9) در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان 
مصاحبه با مدرسه فرزانگان (6) در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان