تبیان، دستیار زندگی
قابلیت حمل، راحتی استفاده از کیف، تناسب دوره آموزشی، زیبایی، سن و ساختار جسمی دانش آموز در هنگام انتخاب کیف مهم است. برای انتخاب این وسیله، علاوه بر انتخاب کودک باید به تاثیر گذاری در سلامت کودک توجه شود. در واقع سلامتی بچه ها چیزی نیست که به راحتی بشود آ
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب صیدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می رم مدرسه، کیفم پر از فندق و پسته

قابلیت حمل، راحتی استفاده از کیف، تناسب دوره آموزشی، زیبایی، سن و ساختار جسمی دانش آموز در هنگام انتخاب کیف مهم است. برای انتخاب این وسیله، علاوه بر انتخاب کودک باید به تاثیر گذاری در سلامت کودک توجه شود. در واقع سلامتی بچه ها چیزی نیست که به راحتی بشود آن را فدای علاقه و سلیقه آنها کرد.

زینب صیدی -بخش زیبایی تبیان

کیف مدرسه


این روزها با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس در خیابان ها شاهد حضور پدر و مادرها همراه فرزندانشان هستیم که از این مغازه به آن مغازه در حال خرید مایحتاج و لوازم مورد نیاز مدرسه هستند.
در این بین کیف یکی از لوازم های ضروری و مهم برای هر دانش آموز است. به طوری در طول سال همراه همیشگی بچه هاست. پدر و مادرها باید توجه داشته باشند که یک انتخاب مناسب و درست در گزینش کیف می تواند به سلامتی، ایمنی و راحتی دانش آموزان کمک کند.
در موقع خرید کیف باید به چند نکته توجه نمود:

مدلی کودکانه

کیف مدرسه متناسب با جنس و سن دانش آموز می تواند در مدل های کوله ای، یک بنده و سامسونت باشد.
در میان انواع مدل کیف شاید به راحتی به توان ادعا کرد کیف کوله ای از استفاده و محبوبیت بیشتری در بین دانش آموزان برخوردار است. مخصوصا کوله پشتی های استانداردی که در پشت آن بالشتک هایی برای کاهش فشار بر روی ستون فقرات تعبیه شده است.

یک کیف خوب کیفی سبک، محکم و بادوام است. کیفی با کمترین بند، سگک یا تزیین اضافی بخرید تا وزن آن زیاد نشود

بی وزنی کودک

یک کیف خوب کیفی سبک، محکم و بادوام است. کیفی با کمترین بند، سگک یا تزیین اضافی بخرید تا وزن آن زیاد نشود.
کیف مناسب نباید از شانه های دانش آموز بزرگتر باشد. قابلیت حمل و راحتی استفاده از کیف، تناسب دوره آموزشی، سن و ساختار جسمی دانش آموز در هنگام انتخاب کیف باید لحاظ شود. به طور مثال میزان حمل کتاب و وسایل تحریر باید متناسب با وزن کودک باشد.
توجه کنید حداکثر وزن مناسب کوله 10 درصد وزن دانش آموز باشد و کل حجمی که کوله پشتی روی پشت دانش آموز ایجاد می کند باید یک سوم سطح پشت آنها باشد. همچنین وزن کیف‌ های کوله پشتی باید به طور مساوی بین هر دو کتف تقسیم شود. برای متعادل کردن وزن کوله پشتی می بایست  مجهز به کمربندهایی برای بستن دور کمر و قفسه سینه باشند تا به متعادل کردن وزن کوله پشتی بیانجامد.

بهتر است در صورت امکان از وسایل کم حجم و ضروری برای حمل استفاده شود و در صورت نیاز کیفی با جیب ها و محفظه های کافی برای دانش آموز تهیه شود تا با تقسیم درست وسایل، وزن کیف را متعادل کنند و از آسیب رساندن به ستون فقرات آنها جلوگیری شود. این جیبها و محفظه ها جدا از اینکه از شلختگی و بی نظمی وسایل در کیف جلوگیری می کند، با طرح های متفاوت خود زیبایی بیشتری به کیف می دهد.

کیف مدرسه

بندهایی رنگین کمانی

از آنجا که تمام وزن کیف به طور مستقیم بر روی شانه های کودک سنگینی می کند برای راحتی دانش آموزان کیف هایی که بندهای پهن چرمی ای که با پنبه پر شده اند را توصیه می کنیم. بنابراین برای راحتی و عدم فشار بر روی ستون فقرات به دانش آموزان آموزش دهید که هر دو بند کوله پشتی را روی شانه ها قرار دهند تا حرکات مداوم کیف را کاهش دهند.
برای بچه‌ های کوچک ‌تر و دبستانی می‌توانید کیف‌ های چرخ‌ دار تهیه کنید که هم حمل ‌و نقلشان آسان باشد و هم فشار زیادی به دلیل حمل کیف پر از کتاب به ستون ‌فقراتشان وارد نشود. البته به شرطی که نیاز نباشد کیف را از پله بالا و پایین ببرد.

پدر و مادرها باید توجه داشته باشند که یک انتخاب مناسب و درست در گزینش کیف می تواند به سلامتی، ایمنی و راحتی دانش آموزان کمک کند

جنسی لطیف

جنس کیف از دیگر مواردی است که می تواند در سلامت دانش آموزان موثر بوده و بهتر است از جنسی باشد که در اثر ممارست با بدن باعث تعریق کمتر دانش آموز شود.
همچنین کیف‌ های برزنتی در مواقع طوفانی و بارانی دوام و مقاومت بیشتری دارند و قیمت آنها نسبت به چرم ارزان تر است.

رنگی شاد

دم دستی ترین وسیله دانش آموزان کیف آنهاست بنابراین در انتخاب رنگ آن دقت کنید که دانش آموزان معمولا در صف مدرسه آنها را روی زمین می گذارند و در طول روز ممکن است بارها بر روی زمین بیفتد. پس کیف با رنگ های خیلی روشن مانند سفید، کرم، نارنجی و لیمویی برای مدرسه مناسب نیست. تمام طیف ‌های رنگ سبز و آبی، سرخابی، قرمز ، قهوه ای مشکی و بنفش از بهترین رنگ ‌هایی هستند که می‌توان برای کیف مدرسه بچه‌ها انتخاب کرد.
کیفی را ‌انتخاب کنید که بازتاب‌ دهنده نور (رنگ های شب نما) داشته باشد تا به این ترتیب کودک‌تان در صورتی که در تاریکی راه می‌رود، آسان‌تر دیده شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.