تبیان، دستیار زندگی
کودک شما عینکی شده است و به تجویز پزشک باید عینک به چشمانش باشد. شاید او از این موضوع ناراحت باشد و به نوعی احساس کند، مدل زندگی اش تغییر کرده است. شما می توانید برای خرید عینکی که شاید برای فرزند شما اضطراب آور است، با انتخاب یک فریم جالب و زیبا او را به
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا سرکمری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می خوام «عینکی شهر موش ها» بشم

کودک شما عینکی شده است و به تجویز پزشک باید عینک به چشمانش باشد. شاید او از این موضوع ناراحت باشد و به نوعی احساس کند، مدل زندگی اش تغییر کرده است. شما می توانید برای خرید عینکی که شاید برای فرزند شما اضطراب آور است، با انتخاب یک فریم جالب و زیبا او را به زدن عینک علاقه مند کنید.

سارا سرکمری -بخش زیبایی تبیان
کودکی عینکی


مار عینکی
رفتار همسالان ممکن است اعتماد به نفس فرزند شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب فریم این است که علاقه مندیهای فرزندتان را در نظر بگیرید. شما می توانید با توجه به علاقه مندی های  او به شخصیت های کارتونی، ورزشی و فرهنگی و فریم جالبی انتخاب کنید. همچنین فعالیتهای ورزشی و فیزیکی او در انتخاب نوع عینک مهم است. علاقه کودک برای شبیه شدن به این شخصیت ها، او را به پذیرفتن عینک بر روی صورتش کمک می کند. لازم است با چشم پزشک درمورد سازگاری لنز با فریم مشورت کنید.

یک دلگیری کوچک، در کنار عینکی که کودک با آن غریبه است، او را آزار می دهد. عینک دوست او محسوب می شود، پس بگذارید تا جایی که می شود خودش او را انتخاب کند

استفاده از رنگهای شاد
معمولا کودکان به رنگهای شادعلاقه دارند. دنیای آنها شبیه رنگین کمان است. حتی گاهی استفاده از وسایل رنگی اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد. حال که مجبور شده است، عینک بزند بهتر است شادترین و کودکانه ترین رنگهایی که دوست دارد برای آنها انتخاب کنید، علی الخصوص اگر دختر هستند.


ضربه گیر باشد
فعالیتهای فیزیکی بچه ها معمولا بیشتر است. سعی کنید عینکی انتخاب کنید که علاوه بر اینکه بدون حرکت روی صورت شان می نشیند، دارای بندی باشد که عینک نیفتد. این بند می تواند در رنگها و شکلهای مختلفی باشد. از عینک های انعطاف پذیر استفاده کنید و توقع نداشته باشید، کودک شما عینکش را سالهای سال نگه دارد. اگر شما از عینک هایی با فریم فلزی و کاچویی استفاده کنید، ممکن است سریع بشکند. سعی کنید فریم انتخاب شده سبک وزن باشد، چرا که بچه ها زود خسته می شوند و نمی توانند وجود یک شی خارجی را روی صورتشان تحمل کنند. همچنین به این دلیل که در طول روز در مدرسه لازم است عینک به صورتش باشد، فریم مقاوم به ضربه انتخاب کنید. گاهی فرزند شما آرام است و جنب وجوشی ندارد اما ممکن است هم شاگردیهایش از خجالتش در بیانند و منجر به شکستن فریم شود و مهمتر اینکه چشم او آسیب ببیند.

کودکان به رنگهای شادعلاقه دارند. دنیای آنها شبیه رنگین کمان است. حتی گاهی استفاده از وسایل رنگی اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد

راحت باز و بسته شود
عینک ها دارای دسته هایی است که اگر خوب باز و بسته نشود، کودک را عصبی می کند و ممکن است سریع بشکند. پس لازم است با کمی هزینه بیشتر، عینکی انتخاب کنید که از هر جهت تمایل فرزندتان را نسبت به عینک زدن کاهش ندهد. چرا که در آینده به دلیل عدم استفاده از عینک، ممکن است مشکلاتی برایش ایجاد شود.


جای درست عینک
مطمئن باشید که کودک شما نه تنها در کنار شما،بلکه در طول روز در مدرسه ومهدکودک عینکش را در جای مناسبی قرار می دهد. ممکن است فریم عینک به دلیل عدم کیفیت نامتقارن بایستد،پس حتما بعد از آماده شدن عینک به پزشک نشان دهید.

انتخاب با او
اجازه دهید کودک فریم را خودش انتخاب کند و شما هم راهنمایی اش کنید. اگر فکر می کنید عینک به صورتش نمی آید و کیفیت مناسبی ندارد بهتر است به او را با زبان نرم توجیه کنید. یک دلگیری کوچک، در کنار عینکی که کودک با آن غریبه است، او را آزار می دهد. عینک دوست او محسوب می شود، پس بگذارید تا جایی که می شود خودش او را انتخاب کند.

دوستی که باید به آن عادت کند
اضافه کردن عینک به بخشی از زندگی روزمره کودک، نیاز به تبحر شما دارد.اگر او مدام و منظم از عینک خود استفاده کند، سریعتر به وجود او عادت می کند. مطمئنا به مرور زمان، اگر یک روز یادش برود او را بر چشمانش بزند، جای خالی آن را حس می کند. شاید به شما زنگ بزند که هر چه سریعتر عینک زیبایش را به مدرسه ببرید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.