تبیان، دستیار زندگی
کلاس درس و تخته سفید با هدف فراهم کردن آموزش رایگان و باکیفیت تمامی برای تمامی فارسی زبانان است. ما قصد داریم به وسیله ویدیوهای کوتاه مدت آموزش در بالاترین سطح ممکن را برای همه و به طور یکسان فراهم کنیم....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاس درس

کلاس درس، تخته سفید

«کلاس درس» یک موسسه غیرانتفاعی (not-for-profit) است که هدف آن فراهم کردن آموزش رایگان و باکیفیت برای تمامی فارسی‌زبانان است. ما بر این عقیده‌ایم که آموزش نه محدود به آن چیزی است که در مدارس سراسر جهان به دانش‌آموزان آموخته می‌شود و نه محدود به سن، جنس یا طبقه‌ی خاصی از جامعه. به همین دلیل است که ما قصد داریم به کمک تکنولوژی و به خصوص تکنولوژی به اشتراک‌گذاری ویدیو، با از میان برداشتن تمامی مرزهای مالی و جغرافیایی، امکان یادگیری تمام یافته‌های دانش را برای همه‌ی فارسی‌زبانان مهیا کنیم.


این سایت توسط افراد زیر اداره می شود آنها همگی از فارغ التحصیلان رشته برق دانشگاه شریف هستند و هم اکنون در دانشگاه استنفورد به تحصیل در مقطع دکترا مشغول هستند:
شیما صالحی:  بنیانگذار، معلم
 با مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده آموزش دانش‌گاه استنفورد فارغ التحصیل شده است و در حال حاضر دانشجوی دکترای تکنولوژی‌های آموزشی در دانشکده‌ی آموزش دانشگاه استنفورد است.
محمد اکبرپور:  معلم و مدیر اجرایی
در حال حاضر در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه استنفورد و در مقطع دکترا درس می خواند.
رضا نصیری:  معلم و مدیر آموزش 
 او معلم درس های مختلفی در سری ویدیوهای کلاس درس است و کنترل کیفیت آموزشی کلاس درس را نیز به عهده دارد. با بیش از شش سال سابقه تدریس در ایران، به تازه‌گی از دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه استنفورد مدرک دکترای خود را دریافت کرده است. گرایش تخصصی او سیستم های مخابرات نوری است.
علیرضا شرافت: مدیر فنی
او مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر خود را از دانش‌گاه واترلو کانادا دریافت‌کرده و در حال حاضر در مقطع دکترای دانشکده مهندسی برق دانشگاه استنفورد درس می خواند. زمینه تخصصی او شبکه های کامپیوتری است.
سحر نصیرپور:  معلم
او در حال حاضر در دانشکده ی برق دانش‌گاه استنفورد و در مقطع دکترا درس می خواند.
در حال حاضر کتابخانه ویدیوها شامل بیش از ۴۲۰ ویدیو (و هر روز در حال افزایش) می‌باشد که مباحثی از فیزیک، ریاضیات، نظریه‌ی بازی‌ها و هندسه را پوشش می‌دهند. معلم‌های ما همه روزه در حال مطالعه، آماده‌کردن طرح دروس جدید و ضبط ویدیو هستند و انبار ویدیوهای «کلاس درس» در حال گسترش است.
  ویژگی اصلی ویدیوهای کلاس درس کوتاه بودن آنهاست. هر ویدیوی ما شامل یک موضوع می‌باشد که به طور متوسط در ۱۲ دقیقه بیان می‌شود و به شما امکان آن را می‌دهد که نخست به روی موضوع مطرح شده تمرکز کنید و همچنین امکان این را داشته باشید که این ویدیوها را در زمان‌های کوچکی که در طول روز در اختیار دارید نگاه کنید.
بخش بزرگی از ویدیوهای ما پوشش‌دهنده‌ی درس‌های دوران دبیرستان، راهنمایی و دبستان است. در این ویدیوها معلم‌های کلاس درس سعی می‌کنند مطابق با برنامه‌ی درسی کتاب‌های درسی تمامی مباحث را پوشش بدهند تا تمامی دانش‌آموزان دسترسی یکسانی به بهترین آموزش ممکن داشته باشند. استفاده، دانلود و تکثیر این ویدئو های آموزشی رایگان است.
کلاس درس، تخته سفید

ویدئوهای این سایت در تقسیم بندی های زیر هستند:

مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی:

فیزیک 3 و آزمایشگاه، ریاضیات 1 و 2، فیزیک پیش دانشگاهی 1، حسابان، هندسه تحلیلی و جبر خطی، ریاضیات گسسته و زیست شناسی
آموزش پیشرفته دانشگاهی:
مکانیک کوانتومی و نظریه بازی ها

تخته سفید

تخته سفید یکی از محصولات تیم مکتب خونه است که به منظور به اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی راه اندازی شده است. شما می توانید ویدئوهایی آموزشی خودتان را برای اشتراک گذاری با دیگران، بر روی تخته سفید قرار دهید و لینک آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.


مزیت های تخته سفید

تخته سفید توانسته است که بهترین سرویس مشاهده آنلاین ویدئو را با توجه به پهنای باند و سرعت اینترنتی که کاربران ایرانی دارند، فراهم کند. تخته سفید با توجه به سرعت اینترنت هر کاربر، بهترین سرویس مشاهده ویدئو را به کاربر می دهد. در حال حاضر تخته سفید باکیفیت ترین سرویس استریمینگ ویدئو در ایران را به کاربران ایرانی می دهد.

کلاس درس، تخته سفید


در این سایت صد ها ویدئو آموزشی وجود دارد.

آدرس:

مطالب مرتبط:

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان

تهیه کننده : زهرا انصاری - تنظیم یگانه داودی