تبیان، دستیار زندگی
زهرا نعمتی، قهرمان بازی های پارالمپیک لندن و بازی های پاراآسیایی در رشته تیراندازی با کمان برای همیشه از بازی های پارالمپیک خداحافظی کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی زهرا نعمتی از پارالمپیک؟


زهرا نعمتی، قهرمان بازی‌های پارالمپیک لندن و بازی‌های پاراآسیایی در رشته تیراندازی با کمان برای همیشه از بازی‌های پارالمپیک خداحافظی کرد آن هم در شرایطی که اسم وی در فهرست 10 ورزشکار برتر راه‌یافته به مسابقات پارالمپیک برزیل بود که فدراسیون جهانی پیش‌بینی کرده بود.

زهرا نعمتی

ماجرا مربوط به جلسه کمیته فنی فدراسیون جانبازان و معلولین است که در غیاب زهرا نعمتی تصمیم‌گیری کردند که وی به دلیل عدم حضور در اردوی متصل به اعزام مسابقات آلمان به این رقابت‌ها که انتخابی پارالمپیک است اعزام نشود. زهرا نعمتی مدتی است که در اردوی افراد سالم شرکت کرده و قصد داشت که هم در المپیک و هم پارالمپیک ریو حضوری فعال داشته باشد.
 قهرمان پارالمپیک و پاراآسیایی با اعلام این مطلب که در اتفاقات روی داده مقصر نبودم اظهار داشت: «من تمام تمرکزم را برای گرفتن مسابقات جهانی تایلند و کسب سهمیه المپیک گذاشته‌ام و تصمیم گرفتم برای همیشه از مسابقات پارالمپیک خداحافظی کنم. مسئولان از این تصمیم من مطلع بودند و با علم به این تصمیم مرا از اعزام به مسابقات جهانی آلمان محروم کردند. این تصمیم زهرا نعمتی خیلی ناراحت‌کننده است چون تلاش کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و پرچم کشورم را بالا ببرم. 7 سال از زندگی‌ام را برای پارالمپیک گذاشتم و حالا برای مسابقات المپیک تلاش می‌کنم.»

زهرا نعمتی در پایان گفت: «در خیلی از موارد با کاستی‌ها و کمبودها کنار آمدم و در حاشیه نبودم. وقتی برای رسیدن به المپیک و پارالمپیک تلاش کردم حرفه‌ای فکر کردم و انتظار داشتم با من برخورد حرفه‌ای شود و از انجمن تیراندازی با کمان معلولان انتظار چنین برخوردی را نداشتم

وی ادامه داد: «به مردم کشور عزیزم قول می‌دهم کار زهرا نعمتی در این مسابقات تمام نشده و به دلیل این اتفاق از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. کسب سهمیه المپیک برای من به مراتب خیلی دشوارتر از به دست آوردن طلای پارالمپیک است و تلاش می‌کنم دل مردم مهربان را شاد کنم. هدفم این بود که پرچم کشورم را بالا ببرم و دلیل حضورم در لهستان نیز همین بود اما انتظار چنین رفتاری را نداشتم که در حق زهرا نعمتی ظلم شود.»
زهرا نعمتی در پایان گفت: «در خیلی از موارد با کاستی‌ها و کمبودها کنار آمدم و در حاشیه نبودم. وقتی برای رسیدن به المپیک و پارالمپیک تلاش کردم حرفه‌ای فکر کردم و انتظار داشتم با من برخورد حرفه‌ای شود و از انجمن تیراندازی با کمان معلولان انتظار چنین برخوردی را نداشتم.»

بخش ورزشی تبیان

منبع : نسیم آنلاین