تبیان، دستیار زندگی
من آرین ناصری هستم به همراه دیگر اعضای گروهم، علی بهرامی، آروین ملکی، امیرحسین عارفیان از مدرسه فرهنگ سعادت با همکاری دبیر راهنما سرکار خانم سعیده شمس در دهمین جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما سکسکه چیست؟....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرهنگ سعادت
در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرهنگ سعادت در دهمین جشنواره

سکسکه چیست؟

تبیان: سلام و وقت به خیر، به دهمین جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان خوش آمدید. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام مدرسه شرکت کردید؟
سلام من آرین ناصری هستم به همراه دیگر اعضای گروهم، علی بهرامی، آروین ملکی، امیرحسین عارفیان از مدرسه فرهنگ سعادت با همکاری دبیر راهنما سرکار خانم سعیده شمس در دهمین جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما "سکسکه چیست؟ " است.
 
تبیان: لطفاً درباره کار پژوهشی تان صحبت کنید و بفرمایید علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟
سکسکه وقتی به سراغ ما می آید که استرس زیاد و اضطراب برای انجام دادن کاری داشته باشیم. البته هنگامی که با دهن باز غذا می خوریم هم دچار سکسکه می شویم. این نوع سکسکه بعضی اوقات خطرناک است  به خصوص برای کسانی که دچار بیماری قلبی هستند. اگر شما پیش دوستانتان باشید و یک دفعه سکسکه تان بگیرید به طور غیر مستقیم به شما می خندند آن موقع است که شما ممکن است خجالت  بکشید و از آن محل خارج می شوید.

تبیان: لطفاً بفرمایید بیماری سکسکه چه خطراتی می تواند برای بیمار داشته باشد و راه های درمان آن چیست؟

پزشکان زیادی سکسکه را بیماری خطر ناک می دانند چون با افسردگی شروع می شود و در ادامه باعث خندیدن بی موقع و بی دلیل، در ادامه هذیان گفتن و در آخر اینکه هر یک از این بیماری ها خطرناک است.

سکسکه در کودکان بسیار خطرناک است. اگر بچه شما از چند ماهگی دچار سکسکه شود و به دشواری بشود سکسکه را تمام کرد باید فوراً پیش دکتر بروید و به یک متخصص نشانش بدهید. اگر بچه را پیش دکتر نبرید و بگویید چیزی نیست باعث تنگی نفس بچه و علایم دیگر می شود و این بسیار خطر ناک است.


برای درمان سکسکه کودکان دو راه وجود دارد. شما بچه را درون دستگاهی قرار خواهید داد. پزشکان با علم پیشرفته وسیله ای طراحی کرده اند که بیماری او را نشان خواهد داد و با لیزر پیشرفته او را درمان می کنند. روش دوم شما باید دارو های گیاهی بگیرید و از بچگی تا پنج سالگی روزی سه و عده باید مصرف کنند. اگر سکسکه بچه خوب نشد باید سه ماه یک قرص تلخ مخصوص تهیه کرده و آن را بخورد. دقت کنید که این دارو ها را باید کتر تجویز کند.

تبیان:  چطور با جشواره دانش آموزی تیبان آشنا شدید؟ و نظرتون در مورد این جشنواره چیست؟
ما بعد از آنکه بر روی پژوهشمان تحقیق و بررسی کامل را انجام دادیم از طریق دبیر پژوهشمان با موسسه تبیان و دهمین جشنواره دانش آموزی آن آشنا شدیم و با کمک دبیر پژوهشمان پروژه خود را در این جشنواره ارائه کردیم. به نظر من جشنواره تبیان بسیار مفید است زیرا ما پروژه های دیگر دانش آموزان را می بینیم  و بررسی می کنیم و با دانش آموزان دیگر رقابت می کنیم.


تبیان: بسیار ممنونم از شما دانش آموزان عزیز از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. موفق و پیروز باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی