تبیان، دستیار زندگی
ین" عباس صمیمی چهارم شد سومین طلای كاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی دوحه بر گردن احسان حدادی آویخته شد. مسابقات پرتاب دیسك بازی‌های آسیایی دوحه از عصر دیروز در ورزشگاه الخلیفه آغاز شد و طی آن احسان حدادی، قهرما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسب سومین مدال طلای ایران با رمز "یا حسین"

عباس صمیمی چهارم شد


سومین طلای كاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی دوحه بر گردن احسان حدادی آویخته شد.

مسابقات پرتاب دیسك بازی‌های آسیایی دوحه از عصر دیروز در ورزشگاه الخلیفه آغاز شد و طی آن احسان حدادی، قهرمان و ركورددار پرتاب دیسك آسیا به مدال طلای این رشته دست یافت.

بعد از آنکه حسین رضازاده با ذکر "یا ابوالفضل"و یا علمدار کربلا مدال طلای آسیا گرفت این بار نوبت احسان حدادی بود تا با ذکر"یا حسین " سومین مدال طلای ایرانرا به دست آورد .مردی که رفته رفته می رود تا در ورزش دو ومیدانی ما به یک اسطوره تبدیل شود .

در رقابت فشرده پرتاب دیسك بازی‌های آسیایی كه احساس حدادی و عباس صمیمی در آن حضور داشتند‏‌، حدادی با ركورد 63 متر و 79 سانتی‌متر توانست رتبه اول این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص داد.

در این رقابت حدادی كار خود را با پرتاب 60 متر و 16 سانتی‌متری آغاز كرد و در دومین پرتاب به ركورد 59 متر و 98 سانتی متر رسید. وی در سومین پرتاب ركورد 56 متر و 83 سانتی‌متر را كسب كرد. چهارمین پرتاب حدادی 60 متر و 32 سانتی‌متر شد و در پنجمین پرتاب به ركورد 63 متر و 79 سانتی‌متر دست یافت.

آخرین پرتاب او نیز خطا شد.

اما، عباس صمیمی دیگر ورزشكار ایران در این ماده كه عنوان نایب قهرمانی دور گذشته مسابقات را در اختیار داشت، با ركورد 59 متر 69 سانتی‌متر در مكان چهارم قرار گرفت.

وی در پرتاب اول به ركورد 56 متر و 60 سانتی‌متر دست یافت‏. پرتاب‌های دوم و سوم او خطا شد و در پرتاب چهارم بهترین ركورد خود را (59 متر 69 سانتی‌متر) ثبت كرد. پرتاب‌های پنجم و ششم او نیز بیشتر از 57 متر نشد.

گفتنی است بعد از 32 سال احسان حدادی مدال طلا را به اردوی دو ومیدانی آورد تا بار دیگر برق زرین دیگری در کارنامه ورزشی ایران ثبت شود.

در این رقابت رشید الدوساری از قطر با ركورد 62 متر و 11 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت و سلطان مبارك از عربستان با ركورد 60 متر و 82 سانتی‌متر سوم شد.