تبیان، دستیار زندگی
من رزمانا فریدونی هستم به همراه دیگر اعضای گروهم، تانیا خطیبی و دینا صفری از مدرسه راه هدیبا همکاری دبیر راهنما سرکار خانم سیما شیبانی اصل در دهمین جشنواره تبیان شرکت کردیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه راه هدی
در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه راه هدی در دهمین جشنواره

گیاهان دارویی آرامش بخش

تبیان: سلام و وقت به خیر، به دهمین جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان خوش آمدید. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام مدرسه شرکت کردید؟
سلام من رزمانا فریدونی هستم به همراه دیگر اعضای گروهم، تانیا خطیبی و دینا صفری از مدرسه راه هدیبا همکاری دبیر راهنما سرکار خانم سیما شیبانی اصل در دهمین جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما " گیاهان دارویی آرامش بخش" است.


تبیان: لطفاً درباره کار پژوهشی تان صحبت کنید و بفرمایید علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟

پروژه ما در زمینه گیاهان دارویی آرامش بخش است ما این موضوع را انتخاب کردیم تا مطالعه و تحقیق کنیم و آمار دقیقی درباه انواع گیاهان دارویی در ایران و هم چنین تأثیر آنها بر افراد و اینکه آیا بعد از استفاده ی گیاهان دارویی باعث ایجاد آرامش در افراد خواهد شد یا خیر.

هم چنین ما در مورد آمارهایی که تاکنون درباره تأثیر گیاهان آرامش بخش بر افراد تهیه شده مطالعه کردیم. هم چنین کنجکاو بودیم تا بدانیم آیا واقعا گیاهان خاصیت آرامش بخشی را در انسان ایجاد خواهند کرد یا اینکه این تأثیر بیشتر در اثر تلقین در افراد اتفاق می افتد.


تبیان: لطفاً بفرمایید روند کار و به ترتیب مراحل کار پژوهشی تان به چه صورت بوده است؟

مراحل کار ما به این صورت بود که در هفته های اول از طریق اینترنت به وب سایت های مختلفی مراجعه کردیم و اطلاعات اینترنتی جمع آوری کردیم سپس اطلاعات کتابخانه ای را به آن اضافه کردیم تا مباحث تکمیل شود. بعد اطلاعات جمع آوری شده را با با اضافه کردن تاریخچه طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی به پایان رساندیم.

ما گیاهانی که طبق تحقیق کتابخانه ای شناختیم و احتمال می دادیم گیاهان آرامش بخش باشند را انتخاب کردیم و بعد از انجام روند تولید آن به صورت دم نوش و یا ... بر روی افراد مختلف تست کردیم و تأثیرات آن را به صورت فایل آماری آماده کردیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم گیاهانی که در قدیم از آنها به عنوان گیاهان آرامش بخش یاد شده و در قدیم از آن استفاده می شد در بسیاری افراد حس آرامش را ایجاد کرده و موثر بوده است.


تبیان:  چطور با جشواره دانش آموزی تیبان آشنا شدید؟ و نظرتون در مورد این جشنواره چیست؟

ما در گروه خود ابتدا بر روی پژوهشمان تحقیق و بررسی کامل را انجام دادیم و با کمک دبیر پژوهشمان با موسسه تبیان و دهمین جشنواره دانش آموزی آن آشنا شدیم و پروژه خود را در این جشنواره ارائه کردیم. کار گروهی خیلی به ما کمک کرد و توانستیم کار را به خوبی پیش ببریم. من فکر می کنم جشنواره تبیان یک جشنواره بسیار مفید است زیرا ما پروژه های دیگر دانش آموزان را می بینیم  و بررسی می کنیم و با دانش آموزان دیگر رقابت می کنیم.


تبیان: بسیار ممنونم از شما دانش آموزان عزیز از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. موفق و پیروز باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی