تبیان، دستیار زندگی
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص نحوه توزیع كارت، تعیین زمان و مكان رفع نقص و محل برگزاری آزمون عملی و یا درس تخصصی رشته های هنری مجسمه سازی، عكاسی، مجموعه نمایش (شامل رشته های ادبیات نمایشی، بازیگری-كارگردانی، نمایش عروسكی، طراحی صحنه) و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان و مكان رفع نقص و برگزاری آزمون عملی و تخصصی رشته‌های هنری

اطلاعیه سازمان ‌سنجش آموزش ‌كشور درخصوص نحوه توزیع كارت، تعیین زمان و مكان رفع نقص و محل ‌برگزاری آزمون عملی و یا درس تخصصی رشته‌های هنری مجسمه سازی، عكاسی، مجموعه نمایش (شامل رشته‌های ادبیات نمایشی، بازیگری-كارگردانی، نمایش عروسكی، طراحی صحنه) و مجموعه موسیقی (شامل رشته‌های نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی، موسیقی نظامی و آهنگ سازی) دانشگاه هـا و مؤسسات‌ آموزش‌ عالـی در آزمون سراسری سال 1394

پیرو اطلاعیه مورخ 94/5/4، بدین ‌‌وسیله‌ به اطلاع معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌‌‌‌‌‌های تحصیلی هنری دارای شرایط خاص فوق الذكر می‌رساند پرینت كارت ورود به جلسه آزمون عملی و تخصصی هریك از این رشته‌ها از روز دوشنبه مورخ 94/5/19 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.Sanjesh.org قابل دریافت خواهد بود و حضور كلیه داوطلبان در آزمون های عملی و تخصصی رأس ساعت 8:00 صبح به همراه اصل شناسنامه و یا كارت ملی الزامی است.

عدم حضور در آزمون عملی به منزله انصراف تلقی خواهد شد. محل و زمان رفع نقص و برگزاری آزمون عملی و تخصصی رشته‌های مذكور بر اساس جدول ذیل و منحصراً در شهر تهران می‌باشد.

جدول‌ برنامه‌ زمان و مكان  رفع نقص و برگزاری آزمون عملی و تخصصی رشته‌های هنری مندرج

نكات مهم برای رشته‌های مندرج در جدول فوق:

  • داوطلبان مجموعه نمایش لازم است رزومه كامل مكتوب و نمونه كارهای پیشین را در جلسه آزمون همراه داشته باشند.
  • داوطلبان رشته مجسمه‌سازی ضروری است تخته شاسی بزرگ، كاغذ مناسب طراحی، مداد، پاك كن و تراش به همراه داشته باشند.
  • داوطلبان رشته عكاسی ضروری است تخته شاسی A3، مداد B4 و پاك كن به همراه داشته باشند.
  • در رشته موسیقی ایرانی تسلط كامل به یكی از سازهای موسیقی سنتی ایران (به استثنای سازهای ضربی) و مبانی نظری و عملی موسیقی ایرانی و نیز تسلط لازم به سرایش و شنوایی و در رشته موسیقی جهانی تسلط لازم به یكی از سازهای موجود در اركسترهای سمفونیك (به استثنای سازهای ضربی) و مبانی نظری و عملی موسیقی جهانی و نیز تسلط لازم به سرایش و شنوایی و همچنین رشته موسیقی نظامی تسلط كامل به یكی از سازهای بادی-چوبی یا بادی-برنجی، اركسترهای سمفونیك (به استثنای سازهای ضربی) و نیز تسلط لازم به سرایش و شنوایی داشته باشند.

ضمناً در رشته آهنگسازی مفاد آزمون در 2 بخش ذیل می باشد:

بخش اول:

هارمونی به صورت كتبی شامل یك سؤال باس شماره گذاری شده-ساز شناسی ایرانی و جهانی به صورت كتبی 15 سؤال (5 سوال سازشناسی ایرانی و 10 سؤال ساز شناسی جهانی)

بخش دوم:

مبانی نظری موسیقی شامل سرایش و تربیت شنوایی و پیانو می باشد.


ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سوالات خود از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت این سازمان مطرح و یا با شماره‌ تلفن های‌ (9- 88923595-021) در ساعت اداری، تماس حاصل نمایند. از مراجعه حضوری به این سازمان خود داری فرمایند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - سازمان سنجش آموزش کشور
گردآوری و تنظیم:‌ مریم فروزان کیا