تبیان، دستیار زندگی
هیچ کس حتی خود من هم تصور نمی کردم که ژاپن قهرمان شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلنگری برای والیبال ایران


هیچ‌کس حتی خود من هم تصور نمی‌کردم که ژاپن قهرمان شود.

والیبال

این در حالی بود كه تیم ما پرنوسان بود؛ نوسانی كه داشتیم به این دلیل بود كه این تركیب برای نخستین بار كنار هم بازی می‌كردند و زمان اندكی برای آماده‌سازی داشتند و دیدارهای تداركاتی خوبی هم نداشتند. شاید روز اول كسی انتظار نداشت كه این تیم نایب قهرمان شود اما رفته رفته تیم بهتر شد. فراموش نكنیم كه ژاپن هم با 3باخت قهرمان شد و در والیبال و سیستم رالی خیلی پیش‌بینی نتایج سخت است. كره‌جنوبی تیم چغری است. ژاپن و كره‌جنوبی با توپ‌گیری خوب كار كردند. هر تیمی كه ساعد اول خوبی داشته باشد، برنده می‌شود. آنها با ساعد و دریافت اول خوب توانستند بازی را ببرند. كره‌جنوبی و ژاپن هر دو پاسورهای خوبی داشتند. باید واقعیت را بپذیریم كه نتیجه خوبی گرفتیم. اینقدر والیبال ایران رشد كرده است كه وقتی تیم دوم ایران نایب قهرمان می‌شود برخی انتقاد می‌كنند. بازیكنان زحمت خود را كشیدند اما بدون دیدار تداركاتی خوب در مسابقات شركت كردند.
سوال جدی اینجاست كه اگر تیم اصلی ایران در مسابقات شركت می‌كرد آیا قهرمان می‌شدیم؟ سرمربی اسبق تیم ملی می‌گوید كه این اتفاق رخ می‌داد: اگر تیم اصلی ما در این مسابقات شركت می‌كرد، قطعا ژاپن را شكست می‌دادیم. شاید می‌توانستیم چند بازیكن دیگر را هم به این تیم اضافه كنیم. در مجموع نتیجه كلی خوب بود. ژاپنی‌ها تا فینال حریف سرسختی نداشتند. در آن یك مسابقه هم توانستند به كمك پاسورهای خود حملات عالی تدارك ببینند. ما باید با سرویس‌های ریسكی مقابل این تیم كاری می‌كردیم تا توپ اول به‌دست پاسور نرسد. آنها مقابل تك دفاع همه توپ‌ها را می‌خواباندند. كارخانه با اشاره به عوامل روانی در باخت ایران به ژاپن گفت: شاید قدری هم حریف را دست‌كم گرفتند. همه فكر می‌كردند، ژاپن تیمی نیست كه ایران را شكست دهد. ژاپن كاملا در فینال متفاوت بود. خود من هم پیش‌بینی نمی‌كردم كه ژاپن ببرد.

اینقدر والیبال ایران رشد كرده است كه وقتی تیم دوم ایران نایب قهرمان می‌شود برخی انتقاد می‌كنند. بازیكنان زحمت خود را كشیدند اما بدون دیدار تداركاتی خوب در مسابقات شركت كردند.

احمد مساجدی هم به‌عنوان مربی ژاپن شناخت خوبی از ایران داشت. حضور او بی‌تأثیر نبود. ما ایرانی‌ها بهتر نقاط ضعف و قوت حریف را می‌شناسیم. بعد روانی كار برای ما خیلی مهم است. سالیان سال با این بازیكنان در اردو بودیم. ما شاید می‌توانستیم در فینال بهتر از این كار كنیم. یك جاهایی باخت می‌تواند، تلنگر خوبی برای ما باشد. حق ما قهرمانی بود. بازیكنی مثل شیمیزو در ژاپن خیلی در این تیم تأثیر‌گذار بود. آنها توپ‌گیری و خطای فردی بالایی داشتند. باز هم تأكید می‌كنم كه نباید دلسرد شویم. ما با تیم دوم نایب قهرمان شدیم. البته انتظار ما از والیبال بالاست و انتظار بحقی داریم. ریسك كردیم كه تیم ملی اصلی خود را خسته نكردیم. نایب قهرمانی در آسیا هم خروجی خوبی بود و تصمیم خوبی گرفتیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : همشهری