تبیان، دستیار زندگی

7 روش برای دور کردن سموم از پوست

پوست کدر، قرمز با منافذ بسته شده و غیره باعث دلخوری همه می‌شود. در واقع همه‌ی ما در آرزوی پوستی تمیز و صاف و خوش آب و رنگ هستیم. اما علائم ذکر شده می‌تواند نشان دهنده تجمع توکسین‌ها و یا همان سموم در بدن باشد که اثرات آن روی پوست بروز می‌کند. در این مطلب چند توصیه ساده و خوب برای پاکسازی و سم‌زدایی از پوست داریم. لطفا با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوست قرمز، سم زدایی از پوست، سموم پوست، پاکسازی پوست ّ تمیز کردن پوست ، جوش پوست،

روزانه 10 لیوان آب 

اگر نمی خواهید به این زودی ها دچار سلولیت شوید و یا اینکه از جوش و چین و چروک و غیره ناراضی هستید، آب را دریابید. آب به بدن کمک می‌کند تا توکسین‌ها یا همان سموم را دفع کند و به این ترتیب پوستی تمیز و صاف یادتان می‌شود.


توصیه می کنیم روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب میل کنید. این میزان علاوه بر تامین آب بدن باعث می‌شود که پوست شما خاصیت ارتجاعی و نرمی و لطافت خود را حفظ کند. این کار مانع از تجمع توکسین‌ها در اپیدرم می‌شود.
توجه داشته باشید که برای حفظ آب داخلی پوست، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

برس نرم بدن برای بهتر دفع شدن توکسین‌ها

کشیدن برس بدن به صورت خشک، یکی از تکنیک های ژاپنی برای دفع توکسین‌های پوست است. زمانی که شما این برس‌ها را روی پوست می کشید، جریان خون تحریک می‌شود و بافت ها بهتر تغذیه می‌شود. علاوه بر این اکسیژن رسانی به بافت ها با سرعت بیشتری انجام شده و منافذ پوست بازتر می‌شود. در نتیجه سموم بهتر دفع می‌شوند.


برای این کار بهتر است هر روز صبح قبل از دوش گرفتن، با یک برس بدن خیلی نرم بازوها، پوست‌ها و روی شکمتان را با حرکات دورانی برس بکشید. سپس بدن‌تان را بدون استفاده از صابون بشویید.


برای صورت نیز می توانید از این برس ها استفاده کنید، به شرطی که کرک های بسیار نرمی داشته باشند.

برای تمیز کردن منافذ پوستی می‌ توانید از ماسک خاک رس برای صورت استفاده کنید

 

بخور برای تسهیل باز شدن منافذ پوست

برای سم‌زدایی از بدن و پوست بخور دهید. گرمای مرطوب باعث افزایش تعریق از منافذ پوست شده و به دفع هر چه بیشتر سموم کمک می‌کند.


معمولا سموم در منافذ پوست تجمع کرده و باعث مسدود شدن آنها می‌شوند. زمانی که منافذ پوست باز و تمیز می‌شود، هر نوع عصاره ی گیاهی یا ماسکی بهتر جذب لایه های داخلی پوست خواهد شد.


این عصاره های روغنی نیز به دلیل دارا بودن خواص تمیزکنندگی باعث تقویت بافتهای پوست و دفع مازاد سبوم آن می‌شوند.


برای این کار بهتر است پوست را تمیز کنید. 720 میلی لیتر آب معدنی را بجوشانید. زمانی که آب جوشید، زیر شعله را خاموش کرده و یک قاشق چایخوری مریم گلی، یک قاشق چایخوری رزماری، یک قاشق چایخوری بابونه و یک قاشق چایخوری نعنا فلفلی به آن اضافه کنید.


اجازه دهید این گیاهان به مدت 5 دقیقه دم بکشند. سپس صورت خود را در فاصله ی 25 سانتی متری از ظرف بگیرید و با چشمانی بسته بخور بدهید. این کار را ده دقیقه ادامه دهید.


در آخر نیز صورتتان را با آب خنک بشویید و با یک حوله ی نرم و تمیز و به صورت ضربه ای خشک کنید (یعنی حوله را بگذارید و بردارید و روی پوستتان نکشید).

 

ماهی و آجیل بخورید تا کبدتان سم‌زدایی شود

ظاهر پوست به عوامل بیرونی مانند آلودگی هوا و غیره و همچنین شرایط درونی بدن بستگی دارد. تغذیه‌ی ناسالم باعث آسیب ارگان های داخلی حیاتی مانند کبد و روده ها می‌شود.


حتما می دانید که این اعضا وظیفه‌ی دفع سموم بدن را بر عهده دارند و هر گونه اختلالی در عملکرد آنها باعث تجمع سموم در بدن می‌شود. در نتیجه پوست نیز تاثیر پذیرفته و ظاهر آن نازیبا می‌شود.


برای تمیزی کبد از موادغذایی حاوی چربی های اشباع نشده ی پلی و امگا3 ها مانند ماهی های چرب، روغن کلزا و مغزها استفاده کنید.


اکثر میوه ها و سبزیجات نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که با توکسین‌ها و سموم بدن مقابله می‌کنند.


علاوه بر این لازم است که از مصرف زیاد لبنیات پرچرب، گوشت های قرمز پرچرب، نوشیدنی های شیرین و مواد غذایی صنعتی بپرهیزید.

 

ماساژ پوست با روغن زیتون

اگر رنگ پوستتان کدر شده و نرمی و لطافت خود را از دست داده است، باید به دنبال عوامل آن بگردید. معمولا این مشکل به دلیل تغذیه نادرست، مصرف الکل یا سیگار و عدم رطوبت بخشی به پوست رخ می دهد. البته جای نگرانی نیست.


روغن زیتون نرم کننده‌ی فوق العاده‌ای است. این روغن به دلیل دارا بودن تاثیر مرطوب کنندگی باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود.


در ابتدا لازم است که پوست خود را تمیز کنید. مقداری روغن زیتون خالص را روی نوک انگشتتان بمالید و سپس پوست صورتتان را با حرکات دورانی و به آرامی ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست شود.

اگر نمی‌خواهید به این زودی‌ها دچار سلولیت شوید و یا اینکه از جوش و چین و چروک و غیره ناراضی هستید. توصیه می‌کنیم روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب میل کنید

 

سیگار را ترک کنید

سیگار باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. باید بدانید که پوست اولین سد در مقابل آلودگی های بیرونی است و نباید بار اضافی بر آن تحمیل کنید. متاسفانه مصرف دخانیات باعث تحمیل نیکل، سرب و غیره به پوست می‌شود.


باید بدانید که دود سیگار حاوی بیش از پنج هزار ترکیب شیمیایی است که سیستم دفع سموم را در کبد با اختلال مواجه کرده و به ریه ها آسیب جدی می زند.


سموم انباشته ی حاصل از دود کردن سیگار در منافذ پوستی مانده و پوست را خراب می‌کنند. اگر می خواهید پوستتان لانه‌ی توکسین‌ها یا سموم نباشد، هر چه زودتر سیگار را ترک کنید.

 

ماسک خاک رس برای تمیزی و سم‌زدایی از پوست

منافذ پوست محلی برای ورود و خروج توکسین‌ها هستند. توکسین‌ها با تعریق از طریق منافذ پوست از بدن دفع می‌شوند و در عین حال به دلیل آلودگی هوا نیز از این طریق وارد پوست می‌شوند.


زمانی که این منافذ بیش از اندازه باز یا بسته باشند، آلودگی ها در آن ماندگار شده و باعث بروز جوش، قرمزی پوست و حتی پلاک های قرمز ملتهب می‌شوند.


برای تمیزی منافذ پوستی می توانید به خاک رس اعتماد کنید. برای این کار دو قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق روغن زیتون را مخلوط کنید. سپس یک تا دو قاشق آب نیز به ترکیب اضافه کنید تا خمیری یکدست حاصل شود.


ماسک را روی پوست صورت بگذارید و ده دقیقه صبر کنید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. اگر پوست چربی دارید، می توانید هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.


مطالب مرتبط:
شستن صورت؛ چقدر و چگونه
منافذ باز پوست صورت
12 نکته برای کاهش جوش‌های صورت
6 راه رفع جوش‌های سرسیاه بینی
جوش‌های سر سیاه و درمان آن 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.