تبیان، دستیار زندگی
با وجود این که پرچم داران سامسونگ و ال جی از نسخه آخر اندروید بهره می برند اما HTC One M9 هنوز به صورت رسمی آپدیت اندروید 5.1 را در اکثر نقاط جهان دریافت نکرده و تنها نسخه Developer Edition آن با اندروید 5.1 کار می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بروزرسانی اندروید 5.1 برای HTC One M9


با وجود این‌که پرچم‌داران سامسونگ و ال‌جی از نسخه آخر اندروید بهره می‌برند اما HTC One M9 هنوز به صورت رسمی آپدیت اندروید 5.1 را در اکثر نقاط جهان دریافت نکرده و تنها نسخه Developer Edition آن با اندروید 5.1 کار می‌کند. ما به نظر می رسد این آپدیت در خاورمیانه، اروپا و آفریقا از تاریخ ۱۳ مرداد ماه منتشر می‌شود.

گوشی

این آپدیت که در اواسط تیرماه برای نسخه توسعه‌دهندگان One M9 منتشر شد به جز آخرین نسخه اندروید امکاناتی از جمله تغییر دلخواه غلظت رنگ صفحه‌نمایش، افزایش عمر شارژ باتری، مدیریت بهتر دمای دستگاه و پردازنده پرحاشیه اسنپ‌دراگون 810، بهبودهایی در دوربین و عملکرد کلی دستگاه را به همراه داشت.
HTC One M9 آن طور که از شواهد پیدا است نتوانسته موفقیت نسخه‌های قبلی خود را تکرار کند و به نوعی اچ‌تی‌سی را به فکر فرو برده تا دست به ایجاد تغییرات اساسی در نسخه‌های بعدی پرچم‌دارهای بزند.

One M7 با تغییرات انقلابی هیاهوی زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند به پا کرد اما در نسخه‌های بعدی ترکیبی از دوربین‌های ضعیف و مشکلات پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ در One M9 باعث وارد شدن صدمه‌های زیادی به شرکت اچ‌تی‌سی شده‌اند و به این دلیل خبرهایی مبنی بر عرضه‌ی گوشی جدیدی از اچ‌تی‌سی آینده‌ی نزدیک به گوش می‌رسد تا این شرکت بتواند دوباره جایگاه خوب گذشته‌ی خود را بدست آورد.

HTC One M9 آن طور که از شواهد پیدا است نتوانسته موفقیت نسخه‌های قبلی خود را تکرار کند و به نوعی اچ‌تی‌سی را به فکر فرو برده تا دست به ایجاد تغییرات اساسی در نسخه‌های بعدی پرچم‌دارهای بزند.

با توجه به مقایسه تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی پیش و پس از دریافت آپدیت،  ظاهراً اچ‌تی‌سی تا حد امکان با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری سعی در بهتر کردن تصاویر گرفته شده توسط این گوشی کرده است؛ هر چند که نمی‌توانید انتظار معجزه داشته باشید. به هر حال اگر دوربین اولویت شما در انتخاب گوشی نباشد One M9 می‌تواند با بدنه فلزی و زیبا، اسپیکرهایی منحصربه‌فرد و رابط کاربری سریع و بدون تأخیر کماکان از بهترین‌های بازار باشد.
کاربرانی که نسخه‌ی EMEA این گوشی را خریداری کرده‌اند می‌توانند از امروز انتظار عرضه‌ی رسمی بروزرسانی اندروید ۵.۱ برای گوشی خود را داشته باشند.

فرآوری: الهام گارسچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

http://farnet.ir/1394/05/117839/android-5-1-update-for-htc-one-m9-to-release-today/
http://zoomit.ir/articles/mobile/22682-android-5-1-lollipop-rolls-out-htc-one-m9-on-august-4th