تبیان، دستیار زندگی
گویی جنایت های رژیم صهیونیستی پایانی ندارد و هر روز نوع جدیدی از این جنایات علیه فلسطینیان به اجرا گذاشته می شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : قبس زعفرانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتفاضه سوم با کودک سوزی صهیونیست ها


گویی جنایت‌های رژیم صهیونیستی پایانی ندارد و هر روز نوع جدیدی از این جنایات علیه فلسطینیان به اجرا گذاشته می‌شود.


در تازه‌ترین جنایت که جامعه بین المللی را با وجود تمام سنگ دلی‌هایش علیه مصایب و درد و رنج ملت فلسطین به واکنش واداشت، یک کودک یک ساله فلسطینی در ساعات اولیه روز جمعه (9 مرداد) پس از آن که شهرک نشینان صهیونیست دو خانه را در روستای «دوما»، در نزدیکی نابلس آتش زدند، جان باخت.
کودک سوزی ، دوما

شهرک نشینان صهیونیست به سوی منازل فلسطینیان در این روستا بمب آتش‌زا و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند. به گفته ساکنان محلی و شاهدان عینی، «علی سعد دوابشه» در اثر این حمله جان سپرد.
همچنین به گفته منابع بیمارستانی والدین این کودک و همچنین برادر 14 ساله وی نیز که در این آتش سوزی دچار جراحت شده بودند، برای مداوا به بیمارستانی در نابلس منتقل شدند.
به روایت ساکنان محلی والدین این خانه بیدار شدند و دیگر فرزندان خود را از خانه خارج کردند اما موفق نشدند کودک خردسال‌شان را با خود ببرند، در حالی‌‌که شعارهایی به زبان عربی در نزدیکی محل این آتش سوزی با مضمون انتقام نوشته شده بود.
شهرک نشینان صهیونیست در سال‌های اخیر حمله به مایملک فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی را شدت بخشیده‌اند.
در پی این حادثه دلخراش گروه‌‌های مختلف فلسطینی با اعلام مواضع متعدد بر دادن پاسخ این جنایت به صهیونیست‌ها تاکید کردند، این مسئله نگرانی شدید صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.
در این‌باره حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ساکنان کرانه باختری می‌خواهیم در تظاهرات دفاع از مسجد الاقصی و واکنش به جنایت سوختن کودک شیرخواره فلسطینی تظاهرات کنند».
جنبش جهاد اسلامی نیز از واکنش ملت فلسطین به جنایات شهرک نشینان و اقدام تروریستی آنها خبر داد و کمیته مقاومت در فلسطین نیز اعلام کرد: «خواستار انقلاب خشم در دفاع از کودکان و ساکنان فلسطینی از جنایات شهرک نشینان هستیم».
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: «سوزاندن کودک شیرخواره در نابلس تحول خطرناکی است و ما خواستار اعلام جنگ علیه شهرک نشینان هستیم».
براین اساس، موج خشم و نفرتی که از سوی فلسطینیان کرانه باختری نسبت به این کودک کشی آشکار طی روزهای گذشته درحال شکل گیری و گسترش است، احتمال می‌رود به موج جدیدی از «انتفاضه» علیه غاصبان صهیونیست تبدیل شود، چنانچه همین مسئله سبب شده تا نظامیان رژیم صهیونیستی به شکلی گسترده در نابلس مستقر شده و نظامیان دیگر این رژیم نیز به حالت آماده باش درآیند.

فلسطینیان ساکن غزه در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها بر لزوم آغاز انتفاضه سوم تاکید کردند
فلسطینیان ساکن غزه در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها بر لزوم آغاز انتفاضه سوم تاکید کردند و در مراسمی که در محل بنای سرباز گمنام در غزه برگزار شد، خواستار ادامه مبارزه و جان فشانی تا تحقق پیروزی و شکست دشمن اشغالگر صهیونیست شدند.
در کرانه باختری نیز روند درگیری‌های میدانی با رژیم صهیونیستی در تمام نقاط و محورها این منطقه افزایش یافته و تشدید شده است. آنچه قابل توجه است، اینکه این درگیری‌ها شبیه حوادث انتفاضه اول در سال 1987 و انتفاضه دوم در سال 2000 است.
آنچه بر شدت و میزان این درگیری‌های میدانی در کرانه باختری می‌افزاید، بیانیه مشترک گروه‌های فلسطینی است که در آن خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری در واکنش به جنایت سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی شدند و رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم این جنایت دانستند.
همزمان با تشییع جنازه شهید علی دوابشه و شهید لیث الخالدی، نیز درگیری‌های شدیدی با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی رخ داد و جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در مرکز ایست و بازرسی قلندیا واقع در قدس اشغالی درگیر شدند و شعارهایی را علیه نژادپرستی صهیونیست‌ها سر دادند.
در جنوب الخلیل نیز میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگیری به وجود آمد. جنوب نابلس نیز شاهد استقرار گسترده نظامیان صهیونیست به منظور مقابله با درگیری‌های احتمالی بود. غرب رام الله و روستای نبی صالح در شمال غربی رام الله و مرکز ایست بازرسی نابلس نیز شاهد درگیری‌هایی بود.
براین اساس می‌‌توان گفت، جنایت سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی به دست شهرک‌ نشینان صهیونیست و سیاست مصادره اراضی توسط رژیم صهیونیستی باعث ایجاد تحول در افکار عمومی فلسطینیان ساکن کرانه باختری و شعله ور شدن زبانه‌های انتفاضه سوم خواهد شد.
مرحله آینده مبارزه فلسطینیان با رژیم صهیونیستی که به نظر می‌رسد، پس از این جنایت بسیار نزدیک باشد، با ابزارهای مبارزاتی جدیدی خواهد بود و گزینه‌های زیادی در مرحله مطرح خواهد بود.
مهمترین گزینه از میان این گزینه‌ها، گزینه نظامی است، به ویژه آنکه فلسطینیان دریافته‌اند، راه حل‌های به اصطلاح مسالمت آمیز و سازشکارانه راه به جایی نمی‌برند.
البته در این راستا نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای مهار حوادث اخیر و ممانعت از وقوع انتفاضه سوم به کار می‌برد، محکوم کردن اقدام تروریستی شهرک نشینان، توسط مسئولان صهیونیست برای فریب افکار عمومی صورت می‌گیرد، چراکه قرائن و شواهد نشان می‌‌دهد، کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عامل و مشوق جنایت‌های شهرک نشینان صهیونیست است.
آنچه بر شدت و میزان این درگیری‌های میدانی در کرانه باختری می‌افزاید، بیانیه مشترک گروه‌های فلسطینی است که در آن خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری در واکنش به جنایت سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی شدند

همچنین اعتراض‌های صورت گرفته در نوار غزه نشان می‌دهد، این منطقه نیز از حوادث میدانی کرانه باختری بی‌نصیب نخواهد ماند و اعتراض‌های فلسطینیان ساکن این منطقه تشدید خواهد شد و تا وقوع انتفاضه سراسری پیش خواهد رفت.
آنچه این نظر را تایید می‌کند، خشم بسیار فلسطینیان به ویژه در جنوب نابلس است که تل آویو را نگران سوق یافتن فلسطینیان به آغاز انتفاضه سوم کرده است.
هم اکنون همه فلسطینیان خواهان آن هستند که روز سوزانده شدن کودک فلسطینی، روز خشم و آغاز قیام علیه اشغالگران صهیونیست باشد، این موضوع موجب شده تا رهبران فلسطینی در تشکیلات خود گردان در رام الله برای اتخاذ تصمیمات مناسب نسبت به این جنایت جلسه فوق العاده تشکیل دهند. 
در این راستا فلسطینیان از تشکیلات خودگردان قطع همکاری امنیتی با اشغالگران صهیونیست را خواستار شده و تاکید کردند که نباید به همکاری با حامیان شهرک نشینان صهیونیست که مرتکب چنین جنایاتی علیه فلسطینیان می‌شوند، ادامه داد.
آنها افزون بر رجوع به دادگاه جنایی بین المللی، خواستار اقدام همه جانبه دیپلماتیک در عرصه بین المللی برای افشای این جنایت اشغالگران صهیونیست و سران رژیم صهیونیستی و معرفی آنها به عنوان جنایتکار جنگی شدند.
اوضاع در کرانه باختری و درگیری‌های رخ داده در آن باعث شد، سران رژیم صهیونیستی رویداد شهر دوما را جنایت و تروریسم شهرک نشینان عنوان کنند و نسبت به پیگرد عاملان این جنایت تاکید کنند.  
این سخنان سران رژیم صهیونیستی نشانه وحشت آنان از سوق یافتن امور به طرف انتفاضه سوم فلسطین است و رژیم اشغالگر بزرگترین طرفی است که از چنین انتفاضه‌ای زیان خواهد دید، به همین دلیل به هر طریق ممکن تلاش می‌کند، خشم فزاینده فلسطینیان که باعث درگیری مستقیم با اشغالگران شد را مهار کند.  
حال باید دید، تل‌آویو چقدر در این راه موفق است و فلسطینیان تا چه اندازه بر انتفاضه خود پافشاری می‌کنند.

قبس زعفرانی

بخش سیاست تبیان


مطالب مرتبط:
خروج نام رژیم اسرائیل از لیست ننگ
سود هنگفت رژیم صهیونیستی از شرق آسیا ! 
کلاه یهودی سر فلسطین!