تبیان، دستیار زندگی
کمپانی کاترپیلار که به اختصار CAT شناخته می شود، را بیشتر با تولید خودروهای سنگین و قدرتمند می شناسیم. اما بخشی از این شرکت بزرگ که علاقه بسیاری به تولید محصولات جان سخت و بسیار مقاوم دارد، در زمینه تولید گوشی موبایل فعالیت کرده و چند محصول مقاوم را تا به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاترپیلر و معرفی گوشی اندرویدی ضد ضربه Cat S40


کمپانی کاترپیلار که به اختصار CAT شناخته می شود، را بیشتر با تولید خودروهای سنگین و قدرتمند می شناسیم. اما بخشی از این شرکت بزرگ که علاقه بسیاری به تولید محصولات جان سخت و بسیار مقاوم دارد، در زمینه تولید گوشی موبایل فعالیت کرده و چند محصول مقاوم را تا به امروز در کارنامه خود دارد. حالا اسمارت فون جدیدی را با نامS40  CAT معرفی کرده که ادعا می کند مقاوم ترین گوشی اندرویدی است که تا به حال تولید شده است.
کاترپیلر

این گوشی هوشمند از تست‌های سقوط از ارتفاع ۱.۸ متری روی بتن سربلند بیرون آمده و دارای گواهینامه IP68 است که نشان از ضدآب و گردوغبار بودن آن دارد. همچنین از آنجا که این گوشی یک گوشی مخصوص استفاده در محیط‌های کاری است، کت تضمین داده  که نمایشگر S40 قادر به نمایش اطلاعات با وضوح بالا حتی در زیر نور خورشید است. این گوشی هوشمند مجهز به گوریلا گلس ۴ است که از فناوری Glove-On پشتیبانی می‌کند. به کمک این فناوری دیگر در هنگام کار با گوشی نیاز نیست که دستکش یا محافظ دست خود را در بیاورید.
از مشخصات مثبت دیگر این گوشی، باید بگوییم S40 به نمایشگر ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰، پردازنده ۱.۱ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۲۱۰، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و درگاه کارت حافظه خارجی، ۱ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی مجهز است و کت برای تامین انرژی مورد نیاز آن باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته است. وزن این گوشی هوشمند ۱۸۵ گرم و ضخامت آن ۱۲.۵ میلی متر است. همچنین اندروید ۵.۱ بطور پیش فرض روی کت اس ۴۰ نصب است.

کاترپیلر

و اما نکات منفی این گوشی مقاوم کدامند؟ این گوشی از نظر مشخصات سخت افزاری دچار کمبودهایی است. نمایشگر ۴.۷ اینچی این گوشی که با لایه ای از گوریلا گلس ۴ محافظت می شود این امکان را به کاربر می دهد که حتی با دستکش و یا انگشتان خیس بتواند با گوشی خود کار کند، اما رزولوشن نمایشگر آن فقط ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل است. پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۱.۱ گیگاهرتزی ۲۱۰ کوادکور کوالکام است که در نوع خود از ضعیف ترین عملکرد برخوردار است. با وجود رم یک گیگابایتی در این گوشی در کنار اسنپدراگون ۲۱۰ باید قابلیت انجام فرمان های ابتدایی را فراهم کند. ولی بهتر است از این گوشی انتظار سرعت عمل نداشته باشید.

این گوشی هوشمند از تست‌های سقوط از ارتفاع ۱.۸ متری روی بتن سربلند بیرون آمده و دارای گواهینامه IP68 است که نشان از ضدآب و گردوغبار بودن آن دارد.
تحقیقی که بین کاربران گوشی‌‌های مقاوم صورت گرفته نشان می‌دهد که ۸۰ درصد آن‌ها در ۵ سال گذشته یک گوشی آسیب دیده داشته‌اند.  نمایشگر گوشی قبلی نیمی از آن‌ها شکسته یا ترک برداشته است و کمتر از نیمی از آن‌ها نیز گوشی خود را بطور اتفاقی در آب انداخته‌اند. حتی یک سوم آن‌ها قطعات و لوازم جانبی گوشی‌های خود را شکسته‌اند.
گوشی Cat S40 روز اول آگوست در ۶۰ کشور عرضه خواهد شد. این گوشی با قیمت ۶۲۰ دلار به فروش می رسد که با توجه به مشخصات سخت افزاری آن در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند گران است. البته اگر شما به گوشی احتیاج دارید که در شرایط سخت دوام بیاورد ، Cat S40 یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

فرآوری :الهام گارسچی
بخش دانش و وزندگی تبیان


منابع:

http://gadgetnews.ir
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/22490-cat-new-s40-is-a-rugged-android-smartphonethat-can-withstand-a-beating