تبیان، دستیار زندگی
اشت نماینده وزن ششم تکواندوی ایران که در بازی پایانی مسابقات تکواندو در بازیهای آسیایی با نا داوری مسلم از رسیدن به مدال طلا محروم ماند؛ به اصرار مسئولین تیم ملی به روی سکو رفت. دیشب و در ادامه رقابتهای تکواندوی بازی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقره ای که ارزش طلا داشت


نماینده وزن ششم تکواندوی ایران که در بازی پایانی مسابقات تکواندو در بازیهای آسیایی با نا داوری مسلم از رسیدن به مدال طلا محروم ماند؛ به اصرار مسئولین تیم ملی به روی سکو رفت.

دیشب و در ادامه رقابتهای تکواندوی بازی های آسیایی مهدی بی باک برای گرفتن مدال طلا به مصاف حریف قطری رفت که با ناداوری ناداوران مواجه شد و از کسب مدال طلا محروم گشت.

به گفته ی بسیاری از کارشناسان در حالی که تمامی حملات از سوی تکواندو کار ایرانی صورت می گرفت اما این تکواندو کار قطری بود که امتیاز را بدست می آورد .در پایان مهدی بی باک به دلیل ناداوری های انجام شده مایل به حضور در مراسم توزیع جوایز نبود اما با صحبتهای مربیان وبرای جلوگیری از محرومیت تکواندو وی برای گرفتن مدال نقره به روی سکو رفت .

بی باک به نشانه اعتراض پس از در یافت مدال بلافاصله آنرا از گردن خارج و عروسک نماد بازیها را  به روی زمین انداخت و تا آخر نیز آن را بر نداشت .

مهدی بی باک در این یک سال گذشته زحمات زیادی را متحمل شد و این را آنهایی که مرتب به اردوی تیم ملی تکواندو رفته اند می دانند که مهدی پس از اتمام تمرینات ؛ خودش در سالن باقی می ماند و به صورت انفرادی تمرین می کرد تا بتواند برای کشورش مدال طلا کسب کند و نام ایران را در بازیهای آسیایی بر سر زبان ها بیاندازد.

ملت ایران و تمام كسانی كه جمعه شب دیدار فینال وزن منهای 78 كیلوگرم پیكارهای تكواندوی بازی‌های آسیایی 2006 را از نزدیك و یا از طریق صفحه تلویزیون تماشا كردند ، می دانند مهدی بی‌باك دلاور مرد ورزش كشورمان، قهرمان واقعی این رشته بود. در واقع  مردم ایران  مدال طلای اصل را به او می‌دهند و مدال طلای بازی‌های آسیایی را از سر صدقه به ورزشكار قطری اعطاء می‌كنند!

اما دست‌ اندركاران برگزاری رقابتهای قطر هم بهتر است بدانند كه ارزش ماهوی یك مدال چه اندازه بوده و برای نیل به آن، پرداخت چه بها و قیمتی ارزنده می‌باشد. قطری‌ها با كسب این مدال، اعتبار خود در برقراری عدالت ورزشی و آنچه التزام به منشور اخلاقیات در ورزش نامگذاری شده را زیر سوال بردند و این نشان می‌دهد بعضی اوقات كسب یك مدال یا عنوان، چه پیامدهای سوء و مخر‌ّبی می‌تواند برای وجهه ورزش یك كشور داشته باشد. امروز كه این چنین از رفتار آماتورگونه و دور از انصاف مسئولین ورزش قطر گله‌مند هستیم، پیش خود سربلند و مفتخر می‌باشیم كه هیچ‌گاه در وزن كردن حق و حقیقت، هم‌رنگ و هم‌سنگ جماعت چشم‌بسته بر واقعیات قرار نگرفته‌ایم و اگر در كسب مدال به آنچه حق‍ّمان بوده نرسیده‌ایم، حداقل اصول جوانمردی و مردانگی را زیر سوال نبرده و آن را به بهای ناچیز نفروخته‌ایم؛ باشد تا این روش و منش، سرلوحه و سرمشقی باشد برای تمام آنها كه ارزشها را به ثمن بخس حراج می‌كنند.

ما نیز مهدی بی باک را به خاطر اخلاق خوب پهلوان منشانه اش که در میدان مسابقه (با آن همه بی عدالتی ) کمتر اعتراضی را به داور مسابقه کرد تحسین می کنیم و به داشتن چنین قهرمانانی افتخار می کنیم .