تبیان، دستیار زندگی
مشکل نداشتن فشنگ، پای تیراندازان ایرانی را به اردوی هانوفر آلمان باز کرد. الهه احمدی، نجمه خدمتی، مه لقا جام بزرگ و محمدحسین کریمی چهار تیرانداز ایران که بخت زیادی برای گرفتن سهمیه المپیک دارند، به کمک لازلو سوچک، مربی تیم و با فشنگ های ژرمن ها به هدف می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون فشنگ در راه المپیک


مشکل نداشتن فشنگ، پای تیراندازان ایرانی را به اردوی هانوفر آلمان باز کرد. الهه احمدی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام بزرگ و محمدحسین کریمی چهار تیرانداز ایران که بخت زیادی برای گرفتن سهمیه المپیک دارند، به کمک لازلو سوچک، مربی تیم و با فشنگ‌های ژرمن‌ها به هدف می‌زنند تا بتوانند آمادگی خود را برای رقابت‌های جهانی جمهوری آذربایجان ارتقا دهند.

تیراندازی بانوان

در جمع این ورزشکاران الهه احمدی قرار دارد که المپیک لندن را تجربه کرده است. احمدی اعتقاد دارد ورزشکارانی که بخت گرفتن سهمیه دارند برای برگزاری اردوی تدارکاتی راهی آلمان شده‌اند تا در آخرین رقابت‌ها برای گرفتن سهمیه المپیک شرکت کنند. آخرین مسابقه جهانی تیراندازی برای کسب سهمیه المپیک اواسط همین ماه به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

الهه احمدی در پاسخ به این پرسش که چه شد امسال سهمیه‌های تیراندازی به آخرین فرصت در رقابت‌های جمهوری آذربایجان موکول شده است، می‌گوید: دلیل بسیاری از تاخیرها یا ناکامی ورزشکاران تیرانداز در مسابقه‌های پیشین، نداشتن فشنگ و کمبود اعتبارات مالی فدراسیون تیراندازی بوده است. همین سفر هانوفر بالاخره با کلی مشکل جور شد . ابتدا قرار بود ورزشکاران تفنگ و تپانچه را به اردوی هانوفر اعزام کنند، اما سفر آنان به دلیل مشکلات مالی انجام نشد و در نهایت من به اتفاق سه تیرانداز دیگر راهی آلمان شدیم.

آیا با این مشکلات، تضمینی برای گرفتن سهمیه المپیک وجود دارد؛ آن هم رشته‌ای که در بازی‌های آسیایی اینچئون برای ما مدال‌های خوش رنگ به ارمغان آورد؟ احمدی می‌گوید: ما برنامه‌های تدارکاتی زیادی داشتیم که به خاطر مشکلات مالی لغو شد. هم‌اینک ما در آلمان هستیم و تعدادی ورزشکار در تهران با روحیه‌ای نه‌چندان مناسب تمرین می‌کنند، درست است تمرینات خشک و بدون فشنگ است، اما ورزشکاران تیرانداز مصمم به گرفتن سهمیه‌اند.

الهه احمدی در پاسخ به این پرسش که چه شد امسال سهمیه‌های تیراندازی به آخرین فرصت در رقابت‌های جمهوری آذربایجان موکول شده است، می‌گوید: دلیل بسیاری از تاخیرها یا ناکامی ورزشکاران تیرانداز در مسابقه‌های پیشین، نداشتن فشنگ و کمبود اعتبارات مالی فدراسیون تیراندازی بوده است

الهه احمدی بعد از یک دوره طولانی افت، اکنون از نتیجه رقابت‌های آلمان راضی است و آن را فرصتی برای گرفتن سهمیه المپیک 2016 برزیل می‌شمارد. او ادامه می‌دهد: من چهار سال پیش هم که وارد المپیک شده بودم از مسابقه‌های جهانی جمهوری آذربایجان سهمیه گرفتم . یک ماه پیش در رقابت‌های آلمان در جایگاه هشتم ایستادم در حالی که تا نفر ششم سهمیه المپیک گرفت. این نتیجه برای من امیدوار‌کننده است . احمدی و ورزشکاران دیگر تیم ملی در حال حاضر برای موفقیت در رقابت‌های آذربایجان که زمانش نزدیک است، روی موارد با اهمیتی از جمله آمادگی ذهنی تمرکز دارند که عضو تیم ملی تیراندازی درباره آن می‌گوید: در این مراحل، آماده‌سازی ذهنی ورزشکار مهم است. تیراندازی به تسلط بر ذهن و اعمال آرامش و تمرکز زیاد نیاز دارد. اردوی هانوفر در این چند روز به ما یاد می‌دهد چگونه مسابقه بدهیم و سعی می‌کنم از این پس تا شروع رقابت‌های آذربایجان درباره نقاط منفی این چند وقت فکر نکنم.

بخش ورزشی تبیان

منبع : جام‌جم