تبیان، دستیار زندگی
در صورتی که علت تپش قلب، بیماری قلبی- عروقی نباشد، می توان با کنترل عصبانیت از درمان های خانگی استفاده کرد؛ در ادامه به چند نوع ماده غذایی مفید در این زمینه اشاره می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهار تپش قلب با 8 ماده طبیعی


در صورتی که علت تپش قلب، بیماری قلبی- عروقی نباشد، می‌توان با کنترل عصبانیت از درمان‌های خانگی استفاده کرد؛ در ادامه به چند نوع ماده غذایی مفید در این زمینه اشاره می‌کنیم.

قلب

بارها در مقاطعی تند شدن یا نامنظم شدن ضربان قلب را تجربه کرده‌ایم. با رها شدن ماده شیمیایی به نام آدرنالین، ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند. علل دیگر تپش قلب، مصرف زیاد کافئین، کوکائین، مشروبات الکلی و... است. پرکاری تیروئید، ورزش‌های سخت و ترس نیز از دیگر عوامل تپش قلب است.
در صورت تداوم این حالت بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا احتمال دارد علت آن بیماری قلبی نهفته‌ای باشد. تپش قلب می‌تواند از چند ثانیه تا چند ساعت به طول انجامد و حمله قلبی ممکن است هر زمانی رخ دهد. در صورتی که علت تپش قلب، بیماری قلبی- عروقی نباشد، می‌توان با کنترل عصبانیت از درمان‌های خانگی استفاده کرد؛ در ادامه به چند نوع ماده غذایی مفید در این زمینه اشاره می‌کنیم.


* دارچین
این ادویه، کلسترول مضر را از بدن دفع می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد. غنی از ماده مغذی برای حفظ سلامت قلب است مانند منگنز و پتاسیم. این ادویه کاهش‌دهنده فشارخون نیز است. یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را در یک لیوان آب ولرم مخلوط و میل کنید.


* سنبل‌الطیب
عصاره مایع این گیاه را می‌توان با جوشاندن آن در آب جوش به دست آورد. عصاره آن تپش قلب را برطرف و قلب را آرام می‌کند. این عصاره را نباید برای بیش از چند هفته مصرف کرد.


* منیزیم
منابع غذایی غنی از منیزیم، از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت و تپش قلب را منظم می‌کند. اسفناج، موز، ماست، شکلات تلخ، سبزیجات برگ سبز و کره بادام‌زمینی از منابع عالی منیزیم است.


*زالزالک
زالزالک ضربان تند قلب را کاهش می‌دهد، جریان خون را افزایش می‌دهد و انقباض عضله قلب را برطرف می‌کند.

منابع غذایی غنی از منیزیم، از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت و تپش قلب را منظم می‌کند. اسفناج، موز، ماست، شکلات تلخ، سبزیجات برگ سبز و کره بادام‌زمینی از منابع عالی منیزیم است


*عسل
مصرف عسل طبیعی، قلب را آرام و کمک می‌کند تا عصبانیت فروکش کند. روزانه یک لیوان شربت آب‌لیمو و یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید.


*روغن ماهی
این روغن برای تمام افراد به ویژه بیماران قلبی مفید است. روغن ماهی در کنترل تپش قلب موثر است. دارای اثرات ثابت‌کننده روی غشاء سلولی قلب است و در نتیجه تپش قلب را کاهش می‌دهد.


*آب‌ انگور
مصرف روزانه آب طبیعی انگور در کاهش تپش قلب موثر است.


*بادرنجبویه
این گیاه آرامش‌بخش، برای قلب و گردش خون مفید است. یکی از بهترین درمان‌ها برای پرکاری تیروئید نیز محسوب می‌شود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منبع: خراسان

مطالب مرتبط:
درمان تپش قلب با گیاهان دارویی
تغذیه برای قلب‌های پُر تپش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.