تبیان، دستیار زندگی
 ترس فتحعلى شاه از نفرین حاج ملا احمد نراقى
ترس فتحعلى شاه از نفرین حاج ملا احمد نراقى
ترس فتحعلى شاه از نفرین حاج ملا احمد نراقى
دین رحمانی اسلام، رحمت و بخشش را بر انتقام و غضب ترجیح داده است و پیشوایان ما هم بیش از آنکه لعن و نفرین کنند، برای هدایت و بخشش فرد ستمکار دعا می‌کردند اما گاهی شرایط به گونه‌ای است که راهی جزء نفرین فرد ظالم و ستمکار وجود ندارد.
 خاطرات استاد انصاریان از عالمی که با تمام وجود در خدمت مردم بود
خاطرات استاد انصاریان از عالمی که با تمام وجود در خدمت مردم بود
خاطرات استاد انصاریان از عالمی که با تمام وجود در خدمت مردم بود
آیت الله حاج شیخ علی اکبر برهان یک حیاط ۵۰ متری با اتاقی ۳۰ متری بَرِ خیابان لرزاده و کنار خانه اش ساخته بود که درآن به روی همه باز بود و مسجد لرزاده شهر کوچکی بودکه افراد مختلف از هر صنفی در آن حضور می یافتند.
 عالمی که مانع افتادن مردم در دام گروه های منحرف شد
عالمی که مانع افتادن مردم در دام گروه های منحرف شد
عالمی که مانع افتادن مردم در دام گروه های منحرف شد
آیت الله سید کمال الدین موسوی شیرازی زمانی که منحرفین از صوفیه قصد داشتند شهر "ماهان" را مرکز فعالیت های خود قرار دهند، ایشان به آنجا رفت و ضمن اقامه نماز جماعت و انجام امور دینی، تبلیغات وسیعی را علیه گروه های منحرف به راه انداخت و مردم منطقه را از افتادن در دام آنها نجات داد.
 شیعیان و مراجع شیعه پیوسته بر حفظ جان و مال مسلمانان تاکید دارند
شیعیان و مراجع شیعه پیوسته بر حفظ جان و مال مسلمانان تاکید دارند
شیعیان و مراجع شیعه پیوسته بر حفظ جان و مال مسلمانان تاکید دارند
آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه و بازرگانان اقلیم کردستان، مردم عراق را به همزیستی و تعامل همراه با احترام متقابل توصیه کردند.
 مواجهه با مقدرات الهی را از میرزا جواد ملکی تبریزی بیاموزیم
مواجهه با مقدرات الهی را از میرزا جواد ملکی تبریزی بیاموزیم
مواجهه با مقدرات الهی را از میرزا جواد ملکی تبریزی بیاموزیم
انسان‌ها در مقابله با مشکلات و مصائب دو دسته هستند؛ برخی همیشه ناراضی و طلبکارند و آرامش را هیچ‌گاه در زندگی لمس نمی‌کنند اما عده از خواص که به حکمت و تدبیر الهی اعتقاد و اطمینان دارند، اگر خداوند امری برای آنان مقدر کند، آنان نیز راضی هستند.
 عالمی که از افغانستان برخاست و در قم و نجف به اوج علمی رسید
عالمی که از افغانستان برخاست و در قم و نجف به اوج علمی رسید
عالمی که از افغانستان برخاست و در قم و نجف به اوج علمی رسید
آیات عظام میرزا باقر زنجانی، امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی و سیدمحمد صدر از اساتید ایشان در درس خارج فقه و اصول بودند. وی از دست مبارک این اساتید اجازه اجتهاد خود را کسب نمود.
 همه چیز دست به دست هم داد تا مرا اعدام کنند اما ...
همه چیز دست به دست هم داد تا مرا اعدام کنند اما ...
همه چیز دست به دست هم داد تا مرا اعدام کنند اما ...
جرمش دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و شیعیان آنان بود. خواسته اش از دولت ظالم عربستان اجرای عدالت در میات شیعیان و رفع ظلم از آنان بود. تاوان حق گویی هایش تحمیل حدود چهل و پنج سال زندان و شکنجه دولت وهابیت بود.
 کارگری یک عالم برای ساخت مدرسه علمیه!
کارگری یک عالم برای ساخت مدرسه علمیه!
کارگری یک عالم برای ساخت مدرسه علمیه!
شیخ ابراهیم در سال ۱۳۲۰ شمسی با کمک مالی خود و سایر مردم شروع به ساخت مدرسه علمیه ای در نجف آباد نمود که بعدها به نام «الحجه» معروف شد. نوشته اند که حتی خود ایشان هم برای ساخت مدرسه ،کارگری می کرد. ساخت چندین مدرسه در نجف آباد از میراث ماندگار این شیخ خدوم است
 صاحب کتاب «لمعه» از کودکی تا شهادت
صاحب کتاب «لمعه» از کودکی تا شهادت
صاحب کتاب «لمعه» از کودکی تا شهادت
«شیخ شمس‌الدین محمد بن مکی بن احمد عاملی نبطی جزینی» معروف به شهید اول، شخصیت وارسته‌ی جهان تشیع است که میراث ماندگار فقهی او، سال‌هاست در حوزه‌های علمیه جاری است و هرروز برگ جدیدی از این کتاب آشکار می‌شود.
 آخرین کلامی که  ادیب در دنیا بر زبان آورد
آخرین کلامی که ادیب در دنیا بر زبان آورد
آخرین کلامی که ادیب در دنیا بر زبان آورد
عالم فرهیخته مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدابراهیم حاج شریفی خوانساری معروف به ادیب هنگام احتضار دو بار و با زحمت نشسته و گفتند السلام علیک یا امیر المومنین. سپس شهادتین را بیان کرده و دیده از جهان فروبستند.
 نگاهی به احوالات صاحب تفسیر «روان جاوید»
نگاهی به احوالات صاحب تفسیر «روان جاوید»
نگاهی به احوالات صاحب تفسیر «روان جاوید»
او دانشمندی صاحب قلم و دارای حسن سلیقه بوده و با روشی نیکو به تحریر و تالیف آثاری مفید و خواندنی در موضوعات فقه، اصول، تفسیر و فلسفه پرداخت. برجسته ترین اثر این عالم بزرگوار کتاب روان جاوید است که به زبان فارسی و در ۵ جلد چاپ گردیده است.