تبیان، دستیار زندگی
یکی از مواردی که ما همیشه به آن خیلی بر می خوریم انتقال از فلش مموری به فلش مموری دیگر و یا از رم به فلش مموری و بر عکس . بارها شده برای این کار باید سیستم رایانه شخصی را روشن نموده تا این عملیات رو انجام دهیم ولی با این اختراع جالب دیگر احتیاجی به رایانه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار جدید از دنیای دانش و تکنولوژی

انتقال فایل از یک مموری به مموری دیگر بدون استفاده از کامپیوتر:



یکی از مواردی که ما همیشه به آن خیلی بر می خوریم انتقال از فلش مموری به فلش مموری دیگر و یا از رم به فلش مموری و بر عکس . بارها شده برای این کار باید سیستم رایانه شخصی را روشن نموده تا این عملیات رو انجام دهیم ولی با این اختراع جالب دیگر احتیاجی به رایانه شخصی و جود ندارد و به راحتی می توانید انتقال را انجام دهید

دانش و تکنولوژی

این دستگاه که  یو اس بی  به  یو اس بی (USB2USB)  نام دارد این امکان رابه وجود آورده است که به راحتی شما فایل داخل مموری های مختلف را به سایر مموری ها کپی کنید
روش کار به این گونه هست که :
دو پورت یو اس بی  روی دستگاه تعبیه شده شما می توانید دو فلش مموری خود را متصل کنید و در قمست دیگری از دستگاه شیار مخصوص رم های گوشی و دوربین که به صورت SD  است را دارا می باشد . 

دانش و تکنولوژی

بعد از متصل کردن حافظه های مورد نظر خود  دستگاه  به کمک مدیریت قوی فایلی که در اختیار دارد اطلاعات هر دو حافظه رو به روی صفحه می آورد و شما می توانید به روش  Drag & Drop  عملیات انتقال فایل را انجام دهید .
 در این دستگاه  صفحه نمایش خازنی قوی ای به کار رفته  است که کار با  آن را ساده کرده است .
از نکات قوی  این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد .
طراحی سه میلیمتری  آن  باغث شده که به راحتی مثل کیف پول همیشه به همراه  داشت.
پورت یو اس بی به  صورت افزایشی که خیلی کار را راحت می کند .
صفحه نمایش خازنی قوی .
مجهز بودن به پورت رم خوان .
امکان پخش فایل های صوتی و تصویری .
و برنده نمایشگاه بین المللی Red Dot  در سال 2012

استفاده از پروتئین برای بخشیدن حس بویایی به گجت های الکترونیکی :

دانشمندان تا به حال قادر به شبیه‌سازی توانایی‌های مختلف انسان‌ها در رایانه‌های ‌هوشمند و روبات‌ها شده‌اند. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به توانایی‌های سمعی و بصری اشاره کرد که هم‌اکنون در بسیاری از سیستم‌های‌هوشمند تعبیه شده است. براساس مقاله‌ی جدیدی که در arXiv منتشر شده است، دانشمندان ایتالیایی شاخه‌ی جدیدی از تحقیقات را با نام پروتئوترونیکس(Proteotronics) بنیان نهاده‌اند که ماحصل آن انتقال حس بویایی به سیستم‌های هوشمند رایانه‌ای و گجت‌ها است.
براساس یافته‌های جدید به‌نظر می‌رسد که پروتئین‌ها نیز دارای خواص و رفتارهای متفاوتی در قبال جریان‌های الکتریکی هستند، بطوریکه عبور جریان الکتریکی از یک توده‌ی پروتئینی منجر به بروز رفتارهای متفاوتی در بین پروتئین‌ها می‌شود. سه‌تن از دانشمندان ایتالیایی با نمایش این قابلیت‌ها، پروتئینی را یافته‌اند که می‌توان از آن به‌عنوان سوئیچ استفاده کرد. پروتئین مورد نظر OR-17 نام دارد که معمولاً در بینی موش‌ها قرار داشته و در قبال رایحه‌‌هایی چون میوه‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد. این رایحه‌ها از یک ماده‌ی آلی با نام آلدهید بهره می‌برند که در صنعت عطرسازی نیز کاربرد زیادی دارد. محققان با عبور یک جریان الکتریکی از پروتئینی با نام OR-17 از خاصیت متفاوت آن در قبال جریان‌های الکتریکی در زمان روبرو شدن با انواع مختلف آلدهیدها خبر داده‌اند.

دانشمندان تا به حال قادر به شبیه‌سازی توانایی‌های مختلف انسان‌ها در رایانه‌های ‌هوشمند و روبات‌ها شده‌اند. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به توانایی‌های سمعی و بصری اشاره کرد که هم‌اکنون در بسیاری از سیستم‌های‌هوشمند تعبیه شده است.

اما چرا کشف چنین پروتئینی اهمیت دارد و در چه زمینه‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ از جمله‌ی بهترین نمونه‌های کاربرد این پروتئین می‌توان به ساخت ردیاب‌های الکتریکی اشاره کرد که قادرند آلودگی‌ موجود در آب را تشخیص دهند. همچنین نباید کاربرد آن در تشخیص آلودگی هوا یا نشانه‌های شیمیایی بیماری در انسان‌ها را از یاد برد. الگوی کار این پروتئین بدین‌گونه است که می‌توان برای هر یک از مواد شیمیایی پروتئینی یافت که در مواجهه با آن واکنش الکتریکی خاصی نشان می‌دهد، از این‌رو با عبور جریان از پروتئین، می‌توان حضور مواد شیمیایی مورد نظر را تشخیص داد. هرچند این روش نیز چالش‌های خاص خود را دارد، اما می‌تواند پنجره‌های جدیدی را در علوم کامپیوتر وهوشمند سازی رایانه‌ها باز کند.

۵ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین:
عکاسی در گذشته های نه چندان دور کاری هزینه بر و وقت گیر بود. عکاس بدون اطلاع از ویژگی های عکس گرفته شده تنها عکس را می گرفت و در هنگام پر شدن نگاتیو و پس از چاپ عکس ها، تازه می توانست عکس های گرفته شده را مشاهده کند. استفاده از نگاتیو ها برای ثبت عکس باعث می شد در عین نیاز بیشتر به ویرایش، انجام ویرایش بر روی عکس ها کاری دشوار و حتی در مواردی ناممکن می شد. امروزه با پیشرفت فناوری و با ورود دوربین های دیجیتال و گوشی های دوربین دار، عکس ها ماهیت جدیدی پیدا کردند.

دانش و تکنولوژی

حال که دسترسی به دوربین عکاسی به لطف وجود گوشی هایی با دوربین های قدرتمند و همین طور دوربین های دیجیتال بسیار آسان شده و تقریبا در تمام لحظات می توان دوربینی برای ثبت آن لحظه پیدا کرد، پس خوب است از این امکان به نحو احسنت استفاده کنیم و با ویرایش عکس هایمان و با استفاده از چند تکنیک هرچند کوچک، اثرگذاری عکس هایمان را بیشتر کنیم.  نرم افزارها و اپلیکیشن های بسیار زیادی در زمینه ویرایش عکس چه به صورت حرفه ای و چه به صورت سریع و ساده وجود دارند که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. اما دسته ای دیگر که ویرایشگر های آنلاین هستند وجود دارند. ویرایشگر هایی که در همه جا و در همه وقت تنها با اتصال به اینترنت و بدون نیاز به نصب یا اجرای هیچ گونه نرم افزاری در دسترس هستند. ما در این پست به بررسی برترین ویرایشگر های آنلاین عکس می پردازیم. معیار های ما برای انتخاب این ویرایشگر ها امکانات مناسب، کاربرپسند بودن، منعطف بودن و در نهایت راحتی دسترسی کاربران ایرانی به این ویرایشگر ها بوده است. پس در ادامه به معرفی ۵ ویرایشگر برتر آنلاین عکس از نگاه نونویس می پردازیم.
1-Pixlr

یکی از بهترین وب سایت های ویرایش عکس Pixlr Editor است که امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد. Pixlr با فراهم کردن ویرایشگر هایی در سه نسخه تفریحی (Playful)، کارامد (Efficient) و پیشرفته (Advanced) که هر کدام در نوع خود از امکانات فوق العاده ای برخوردارند، خود را به یکی از نام های بزرگ این عرصه تبدیل کرده است. از نسخه کارامد (Efficient) آن می توان برای ویرایش های روزمره استفاده کرد ولی نسخه پیشرفته آن امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد که میتواند به صورت حرفه ای به ویرایش هرگونه تصویر و یا خلق آثار جدید بپردازد. از دیگر مزایای Pixlr می توان به اپلیکیشن موبایل مخصوص این سایت اشاره کرد. 
2-Pic Monkey

دانش و تکنولوژی

Pic Monkey یکی از بهترین سایت ها ویرایش عکس آنلاین بدون نیاز به ثبت نام است. این سایت از طراحی مناسبی برخوردار است و بسیار جذاب و کاربرپسند می باشد. استفاده از این ویرایشگر به لطف منو ساده در دسترس بودن گزینه ها بسیار ساده است و نیاز به دانش نرم افزاری خاصی ندارد. این سایت امکاناتی از جمله افزودن افکت ها، آرایش و روتوش تصاویر، افزودن متن ها و شکلک ها، افزودن بافت به تصاویر و قرار دادن فریم برای تصاویر را برای کاربر فراهم می کند. شاید به جرات بتوان گفت این ویرایشگر در مقابل رقبای خود یکی از کامل ترین و کاربرپسند ترین منو ها را در اختیار دارد. از دیگر مزایای PicMonkey می توان به اپلیکیشن هایش برای Google Chrome و Facebook اشاره کرد.

3-Photoshop Express

دانش و تکنولوژی

Photoshop Express یکی از محصولات شرکت ادوبی(Adobe) است که برای استفاده سریع کاربران طراحی شده است. در این ویرایشگر اعمال معمولی که بیشتر از طرف کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، ساده و با دسترسی آسان قرار داده شده است. با این حال این ویرایشگر از امکانات خوبی برخوردار است و بسیاری از نیاز های روزمره حتی نیاز به بعضی اعمال پیچیده را برآورده می کند. از دیگر نکات مثبت این ویرایشگر می توان به ارائه نسخه موبایل برای سیستم عامل های اندروید و iOS  اشاره کرد.
 4-iPiccy

دانش و تکنولوژی


ویرایشگر iPiccy ویرایشگری کاربر پسند و مناسب برای کار های روزمره است. این ویرایشگر امکانات نسبتا پیشرفته ای دارد و انجام کارهای روزمره به وسیله آن بسیار ساده و سریع می باشد. این ویرایشگر امکان افزودن افکت ها و انواع بافت ها را به شما می دهد و می تواند گزینه مناسبی برای انجام کارهای سبک باشد.
 5-befunky

دانش و تکنولوژی


یکی دیگر از ویرایشگر های قوی که از امکانات بالا و طراحی مناسبی برخوردار است، befunky است. این ویرایشگر علاوه بر امکانات عالی برای افکت گذاری و افزودن ویژگی های مختلف به تصویر، امکان ذخیره و اشتراک گذاری و پرینت تصاویر را نیز به شما می دهد.

فراوری : احسان عطایی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع :

http://www.tekshow.com/
www.alborznetwork.com/