تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه ای تصریح کرد رژیم صهیونیستی از قابلیت های کافی برای حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران برخوردار نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارتر: اسرائیل توان حمله به ایران را ندارد


رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد رژیم صهیونیستی از قابلیت‌های کافی برای حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار نیست.

الرئیس الأمریكی الأسبق جیمی كارتر

«جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفته رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به تنهایی به ایران حمله کند.

او در این مصاحبه که فایل ویدئویی آن به تازگی روی وب‌سایت یوتیوب قرار گرفته می‌گوید: «بر اساس آنچه من درباره ارتش می‌دانم، اسرائیل با سلاح‌هایی که دارد قابلیت اینکه بتواند حملات قاطع و جدی با این فاصله با ایران انجام دهد را به تنهایی ندارد.»

کارتر با بیان اینکه رژیم اسرائیل از بمب‌های دارای برد کافی و یا توانمندی‌های سوخت‌گیری‌های هواپیما برای انجام حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار نیست تأکید کرد چنین حمله‌ای دارای تبعات بلند مدت بوده و در صورت لزوم بایستی آن را آمریکا آغاز کند.

جیمی کارتر در ادامه این مصاحبه گفت که از نگرانی‌های اسرائیل آگاهی دارد اما نحوه ابزار این نگرانی‌ها توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، انطباقی با واقعیت ندارد.

او گفت: «من مطمئناً بسیاری از آن نگرانی‌ها را می‌فهمم. اما فکر میکنم ابراز این نگرانی‌ها توسط نتانیاهو کاملاً نمایشی بوده و با واقعیت‌ها فاصله دارد، اما من فکر می‌کنم او توانسته با موفقیت تعداد زیادی از اعضای کنگره آمریکا به خصوص جمهوری‌خواهان را (درباره نگرانی‌های ایران) متقاعد کند.»

بخش سیاست تبیان

منبع : جهان نیوز