تبیان، دستیار زندگی
رییس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برنامه های تدوین شده در راستای ترویج ازدواج سالم خبر داد و گفت: 300 مربی جهت آموزش دانشجویان علوم پزشکی کشور تربیت شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌ وزارت بهداشت برای ازدواج سالم

رییس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برنامه‌های تدوین شده در راستای ترویج ازدواج سالم خبر داد و گفت: 300 مربی جهت آموزش دانشجویان علوم پزشکی کشور تربیت شده‌اند.

بخش اجتماعی تبیان
ازدواج

دکتر گلایل اردلان ضمن اشاره به جزییات طرح سنجش سلامت دانشجویان علوم پزشکی گفت: طرح سنجش سلامت دانشجویان هرساله پس از ثبت نام دانشجویان، با هماهنگی معاونت دانشجویی و همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت در خصوص ابعاد مختلف سلامت آنها اجرا می‌شود و آنالیز این اطلاعات را در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهد.
وی در توضیح مواردی که در طرح سنجش سلامت دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: این ابعاد شامل شیوه زندگی آنها که مشتمل بر چگونگی تغذیه، میزان فعالیت فیزیکی، وضعیت دخانیات، وضعیت خواب و بیداری، میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی و ... است.
وی افزود: سنجش سلامت روان دانشجویان نیز توسط معاونت دانشجویی و مراکز مشاوره‌ مربوطه انجام می‌شود.

امسال در خصوص معیارهای همسر گزینی در جوانان، فواید ازدواج سالم برای جامعه‌، مردان و زنان و همچنین مهارت‌های انتخاب همسر مناسب حدود 300 مربی تربیت کرده‌ایم که بعد از اتمام تربیت مربی در 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور، سراغ گروه‌های هدف یعنی جوانان، می‌رویم

اردلان با اشاره به برنامه معاونت بهداشت درباره ترویج ازدواج سالم میان جوانان، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت ترویج ازدواج سالم در جوانان است. در راستای اجرای این برنامه، تا کنون 20 دانشگاه از یک سال و نیم گذشته با ما هماهنگ شده‌اند. در این‌باره هماهنگی‌های لازم را نیز با روسای مراکز بهداشتی - درمانی دانشگاه‌ها، مسئولین سلامت جوانان استان، استاندار، فرماندار، دادگستری، اساتید حوزه علمیه استان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به عمل آورده‌ایم.
وی همچنین از آموزش یکهزار جوان دانشجو و غیردانشجو درخصوص مهارت‌های ازدواج سالم توسط برخی دانشگاه‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در خصوص معیارهای همسر گزینی در جوانان، فواید ازدواج سالم برای جامعه‌، مردان و زنان و همچنین مهارت‌های انتخاب همسر مناسب حدود 300 مربی تربیت کرده‌ایم که بعد از اتمام تربیت مربی در 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور، سراغ گروه‌های هدف یعنی جوانان، می‌رویم.


منبع : ایسنا