تبیان، دستیار زندگی
از هفته هشتم دور مقدماتی لیگ جهانی 2015 والیبال تیم بحران زده روسیه برای فرار از سقوط به دسته دوم مسابقات به پیروزی بر میزبان خود در تهران امیدوار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال با روسیه با امید به صعود


 از هفته هشتم دور مقدماتی لیگ جهانی 2015 والیبال تیم بحران زده روسیه برای فرار از سقوط به دسته دوم مسابقات به پیروزی بر میزبان خود در تهران امیدوار است.


والیبال

دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال آخر هفته جاری به ایستگاه پایانی می‌رسد. جایی که حساسیت در گروه B مسابقات به اوج خود می رسد. در این گروه 8 برد و 23 امتیاز صدر نشین است. تیم های لهستان با 7 برد و 20 امتیاز و ایران با 5 برد و 15 امتیاز در رده های بعدی هستند. روسیه هم بدون برد و تنها با دو امتیاز قعر نشین است.

در این شرایط بازی های هفته هشتم تیم های ایران و لهستان می تواند تکلیف صعود را مشخص کند. لهستان تنها به یک پیروزی برابر آمریکا نیاز دارد تا در خانه صعودش را قطعی کند.

ایران اما علاوه بر دو پیروزی مقابل روسیه باید به دو شکست لهستان از آمریکا هم امیدوار باشد.

روسیه به عنوان قهرمان المپیک 2012 و تیم دوم رنکینک فدراسیون جهانی والیبال یکی از ضعیف ترین دوران خود را سپری می کند. 10 باخت متوالی شرایطی بحرانی را برای این تیم پدید آورده چنان که آندری برونکوف که از سال 2013 هدایت تیم ‌ملی والیبال روسیه را بر عهده گرفته بود، پس از ناکامی در لیگ جهانی 2014 و ثبت بدترین رکورد در تاریخ والیبال کشور روسیه استعفا کرد. برونکوف در سال 2013 به قهرمانی لیگ جهانی و قهرمان لیگ اروپا رسیده بود.

کاروان تیم ملی این کشور در حالی به تهران آمد که این سرمربی به همراه شاگردانش نبود. الکساندر کلیم‌کین دستیار برونکوف هدایت روس‌ها را بر عهده خواهد داشت.

روسیه یکی از قدرت‌های مطلق والیبال در سال‌های اخیر به شمار می‌رود آن‌ها با قهرمانی در المپیک و لیگ جهانی 2012 کسب ده‌ها عنوان معتبر در سال‌های گذشته، خود را به عنوان یکی از تیم‌های صاحب سبک در والیبال معرفی کردند. والیبال روسیه متکی به قدرت مکانیکی است بازیکنان این تیم با بهره‌گیری از سرویس‌های پرشی و قدرتی شناخته می‌شوند فیزیک روس‌ها در والیبال جهان منحصر به فرد است و آن‌ها در نمایش بازی سرعتی پیشتاز هستند. اگرچه دریافت روس‌ها مثل تیم ملی والیبال ایران نقطه ضعف بزرگ این تیم به شمار می‌رود اما روسیه در تمامی پست‌ها یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان است.

در حال حاضر روسیه بعد از برزیل با 330 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی قرار دارد. این در حالی است که ملی‌پوشان والیبال ایران پس از درخشش در سال‌های اخیر تنها با کسب 134 امتیاز رده دهم رتبه‌بندی فدراسیون جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

کاروان تیم ملی این کشور در حالی به تهران آمد که این سرمربی به همراه شاگردانش نبود. الکساندر کلیم‌کین دستیار برونکوف هدایت روس‌ها را بر عهده خواهد داشت

آسمانخراش روسیه، غایب بزرگ مسابقه دور رفت با ایران بود. موزرسکی بازیکن شاخص روس‌ها که در سال‌های اخیر به عنوان بهترین بازیکن والیبال جهان شناخته می‌شود مدتی است که به دلیل ناراحتی قلبی تحت درمان قرار گرفته و در دور رفت لیگ جهانی 2015 به میدان نرفت. اما در دور برگشت چند ست مقابل آمریکا بازی کرد. به نظر می رسد حضور این بازیکن مقابل ایران بتواند تا حدی شرایط را سخت کند.

پاول موروز، دیمیتری ایلینیخ، سرگئی ساوین، الکسی اسپریدینوف، آندری آشچه، الکساندر آبروسیموف، ایگور پولودینسکی، الکساندر مارکین، آرتم اسمولیا، سرگئی آنتیخین، الکسی اوبموچی بازیکنان اصلی روسیه را در لیگ جهانی 2013 تشکیل می‌دهند.

4 مدال طلای المپیک، 3 نقره و 3 برنز آن‌ها در کلکسیون پرافتخارترین تیم‌های جهان جا داده است. روسیه همچنین با 6 قهرمانی، 3 نایب قهرمانی و 3 مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی جهان، نشان داده که همواره یکی از تیم‌های پرقدرت در این عرصه است. آن‌ها در 15 دوره لیگ جهانی والیبال روی سکو رفتند و در سه دوره این رقابت‌ها قهرمان شدند.

این در حالی است که تمام افتخارات تیم والیبال ایران در سطح جهان به کسب عنوان چهارمی در لیگ جهانی 2014 و عنوان ششمی مسابقه‌های قهرمانی جهان در همین سال خلاصه می‌شود.

تیم‌های ملی ایران و روسیه از ساعت 21 روز جمعه در قالب هفته‌ هشتم لیگ جهانی برابر هم به میدان می‌روند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا