تبیان، دستیار زندگی
ماه مبارک رمضان که فرا می رسد ، حس و حال عجیب و دلنشینی با خود می آ ورد،
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره هایی که می توانند ستاره بمانند


ماه مبارک رمضان که فرا می‌رسد ، حس و حال عجیب و دلنشینی با خود می آ‌ورد.

معروف و کریمی و حدادی

در ماه مبارک رمضان حضور ورزشکاران مطرح در امور خیریه پررنگ تر از سایر ایام است.
ورزشی ها بسان سایر اقشار مردم در بخش های مختلف با شروع ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تقرب بیشتر به خدای متعال می یابند. ماه مهمانی خدا این موقعیت را به آنان می دهد تا در مراسم مختلف حضور یابند و نقش بی بدیل خود را در این راه ایفا کنند.
ملی پوشان رشته های مختلف ورزشی به عنوان الگوهای جامعه جوان کشور نقشی مهم در پررنگ کردن فرهنگ ورزش دارند. اینان علاوه بر رعایت رفتار مناسب درون زمین و در حین مسابقات با شرکت در مراسم خیریه و کمک به نیازمندان جامعه می توانند ارتباط نزدیک تری با مردم داشته باشند.
حضور در چنین مراسمی در ابعاد مختلف لازم و ضروری می نماید. اصل اول در چنین فضایی نزدیکی به خدا با اجرای فرامین اوست. توصیه موکد بزرگان دین برای دستگیری از نیازمندان هر انسان آگاهی را به این مسیر می کشاند و رضایت خداوند متعال را در پی دارد.
در کنار این بی گمان یک ورزشکار خیر به لحاظ روحی و روانی ذهنی متمرکز تر برای دستیابی به موفقیت های ورزشی خواهد داشت.
در هنگام رقابت های سخت و تحت فشارهای عصبی علاوه بر ذهن آرام این افراد بی تردید دعای خیر نیازمندان مددرسان چنین ورزشکاری خواهد بود. چنین شرایطی در همه دنیا و در ادیان مختلف سفارش شده و در بسیاری از مسابقات مختلف و طراز اول جهان شاهد بروز چنین واکنش هایی هستیم.
بخش دیگری که ورزشکاران مطرح باید در چنین حضوری مدنظر داشته باشند وجه مردمی است. در این باره ما الگوهایی چون مرحوم جهان پهلوان تختی را داشتیم که هنوز هم با گذشت سالهای متمادی نام نیک او در عرصه ورزش ما می درخشد. حسن کار مرحوم تختی در این بود که خود از بانیان دست گیری از نیازمندان بود و تنها در حد یک دعوت شونده ظاهر نمی شد.
تختی در زلزله بویین زهرا مردانه به میان مردم رفت و با جمع آوری کمک های مردمی نام خود را جاودانه کرد.

حضور در چنین مراسمی در ابعاد مختلف لازم و ضروری می نماید. اصل اول در چنین فضایی نزدیکی به خدا با اجرای فرامین اوست. توصیه موکد بزرگان دین برای دستگیری از نیازمندان هر انسان آگاهی را به این مسیر می کشاند و رضایت خداوند متعال را در پی دارد


متاسفانه با ازدیاد رسانه ها و توجه آنها به حواشی غالبا زشت ورزش فضای بدی در ذهن مردم از ورزشکاران رقم خورده است. این در حالی است که بسیاری از ورزشکاران موفق ایرانی حضوری جدی در امور خیریه دارند. اغلب این افراد هم به دلایل درست و نادرست دوست ندارند این فعالیت آنها شکل ملموس به خود بگیرد. اگرچه این از نگاهی درست است اما فراموش نکنیم با بازتاب چنین حرکت هایی می توان درس خوبی به جوانان و آینده سازان ورزش داد.
در تازه ترین فعالیت جامعه ورزش و ورزشکاران مطرح ایران در بحث خیریه شاهد حضور جمعی از بزرگان امروز و دیروز ورزش در خیریه ماه رمضان بودیم که در آن بسیاری از افراد من جمله علی کریمی، سعید معروف، حامد حدادی و... حضور داشتند. اتفاق قشنگی که اگرچه از دریچه دوربین های تلویزیونی به تصویر کشیده نشد اما عکس های موجود از این مراسم بازتاب قابل توجهی در فضای مجازی داشت.
خبر کوتاه بود اما در آن حرف های زیادی نهفته بود:
 لیلا بلوکات مراسم خیریه ای تشکیل داده بود که ستاره های مشهوری در این مراسم حضور داشتند. ستاره اول فوتبال ایران علی کریمی ، ستاره اول والیبال سعید معروف ستاره اول بسکتبال حامد حدادی و جمعی از اهالی فرهنگ و سینما مانند مهراب قاسم خانی ، پوریا پورسرخ ، پرستو صالحی ، فاطمه گودرزی و ... در این مراسم حضور داشتند. مراسمی که شاید عکاس های حرفه ای درآن حضور داشتند و عکاسی هم کردند اما عکس هایش سر از اینستاگرام بازیکنان والیبال و فوتبال و ستاره های سینما درآورد.

در این مراسم علاوه بر معنویت خاص آن رودرویی ورزشکاران مطرح و حتی اهالی هنر گاهی به خنده و صحنه های جالب خلق می شد . بی گمان چنین مراسمی همدلی بیشتر چهره های محبوب ورزش و هنر را در پی دارد.
در این خصوص طرح های جالبی نیز مطرح شده که از جمله می توان به طرح زیر اشاره داشت:
کانون مربیان فوتبال ایران در نظر دارد با ارائه طرحی به وزارت اقتصاد و دارایی، خواستار صرف بخشی از مالیات ورزشکاران و مربیان در امور خیریه شود.

جلسه هیات مدیره کانون مربیان فوتبال ایران برگزار خواهد شد. این کانون قصد دارد با تصویب و پیشنهاد یک طرح به وزارت اقتصاد و دارایی، خواستار صرف بخشی از مالیات مربیان و ورزشکاران در امور خیریه شود.
مجید جلالی رئیس کانون مربیان گفت: وقتی به همراه تیم سایپا به موسسه محک رفتیم، به شدت تحت تاثیر قرار گرفتیم؛ بخصوص از رفتار و عملکرد پرسنل این موسسه که با روی باز و اخلاق خوب از کودکان مراقبت می‌کنند.
وی افزود: به همین دلیل ما به دنبال راه‌های بیشتری هستیم که بتوانیم به موسسات این چنینی کمک کنیم. در همین ارتباط در جلسه بعدی هیات مدیره کانون مربیان پیشنهادی را مصوب می‌کنیم و در آن از وزیر اقتصاد و دارایی می‌خواهیم تا بخشی از مالیات ورزشکاران و مربیان در امور خیریه صرف شود.
ماه مبارک رمضان را طی می کنیم. ماه مهمانی خدا . بدون تردید با فضای معنوی موجود بهترین ایام برای ارائه کارهای خیر پیش روی ماست. امیدواریم جامعه ورزش ایران با مدد گرفتن از چنین فضایی چون همیشه در این مسیر گام بردارد و حرکت های ماندگار از خود برجای بگذارد.

بهمن اسدی
بخش ورزشی تبیان