تبیان، دستیار زندگی
اگر مدت زیادی است که دست به کتاب نشده اید اما هنوز دغدغه کتابخوانی دارید بد نیست دوباره از صفر شروع کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور دوباره با کتابها دوست شویم؟

اگر مدت زیادی است که دست به کتاب نشده اید اما هنوز دغدغه کتابخوانی دارید بد نیست دوباره از صفر شروع کنید.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
کتاب


اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز هم وقتی گذرتان به کتابفروشی ها می‌افتد برای کتاب خواندن وسوسه می‌شوید اما بعد از تهیه دوباره آن را به کناری می‌گذارید و کتابخانه اتاقتان را با انبوهی از کتاب‌ها رها کرده‌اید شاید وقت آن رسیده که با پیگیری چند ترفند ساده دوباره به روزهای اوجتان برگردید.
اول از همه اینکه باید زمان ثابتی را برای کتابخوانی در نظر بگیرید. شاید شما هم دوست داشته باشید که وقتی در مترو و اتوبوس هستید کتابی در دست بگیرید و مطالعه کنید اما اگر واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنید برای شما که سالها است کتابی را ورق نزده اید تعیین یک بازه زمانی آزاد که خود را در آن مکلف به مطالعه کنید بهترین راه شروع است.

لازم نیست برای شروع کار از نثرهای سنگین یا کتاب‌های پر حجم شروع کنید. یک داستانک کوتاه یا گزیده ای عمومی از موضوعاتی که به آن علاقه دارید شما را بیشتر تشویق به مطالعه می کند.

دوم اینکه لازم نیست برای شروع کار از نثرهای سنگین یا کتاب‌های پر حجم شروع کنید. یک داستانک کوتاه یا گزیده ای عمومی از موضوعاتی که به آن علاقه دارید شما را بیشتر تشویق به مطالعه می کند.
فراهم کردن محلی آرام و اختصاصی برای مطالعه از دیگر چیزهایی است که باید رعایت کنید. نمی‌شود که هم فیسبوکتان را چک کنید و هم کتاب بخوانید.
 برای خودتان تنقلات تهیه کنید تا در هنگام کتاب خواندن حس بهتری داشته باشید، اگر چای یا قهوه می‌نوشید آن را حتماً کنار دستتان فراموش نکنید.
نور اتاق مطالعه را تنظیم کنید.اگر چشمهایتان خسته شوند زودتر از کتابخوانی زده می شوید. سعی کنید که تا حد امکان عناصر خارجی که جلوی مطالعه شما را می‌گیرند را حذف کنید.


منبع: پندار