تبیان، دستیار زندگی
یکدفعه چشم باز می کنید و می بینید که بعله! چیزی که فکرش را نمی کردید اتفاق افتاده. شما عاشق شده اید. روز و شب به او فکر می کنید و دلهره دارید که آیا او هم به شما فکر می کند یا نه؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ای وای من عاشق شدم!


یکدفعه چشم باز می کنید و می بینید که بعله! چیزی که فکرش را نمی کردید اتفاق افتاده. شما عاشق شده اید. روز و شب به او فکر می کنید و دلهره دارید که آیا او هم به شما فکر می کند یا نه؟

عشق

عشق سر زده از راه می رسد و شما بعد از مدتی ممکن است حس کنید که همسر رویاهایتان را یافته اید. اما مطمئن نیستید که گفتنش درست باشد. اگر جواب رد بشنوید چی؟ اگر تمایلتان را ابراز کنید و او انتخابی جز شما داشته باشد چی؟ اگر این عشق یک طرفه باشه باید چه کار کنید؟


پدر عشق بسوزه!
عشق های یکطرفه از دردناک ترین عشق ها هستند. شما ممکن است به شیوه های مختلف تلاش کنید که به طرف مقابل نزدیک شوید تا او را بیشتر بشناسید و درباره آینده با او صحبت کنید. اما تلاش هایتان همیشه نتیجه نمی دهد. واکنش طرف مقابل شما در برابر توجهاتی که به او می کنید، یکی از موارد زیر خواهد بود:


1- عقب  نشینی  می کند و  می ترسد: این جور افراد، از ابراز محبت دیگران فراری اند. دلیلش یا مشکلات فردی و خانوادگی است یا این که کسی دیگر را در زندگی دارند. اگر با چنین واکنشی مواجه شدید، بهتر است همان اول بار و بندیلتان را ببندید و فکر عاشقی را از سر بیرون کنید. سخت است؟ قطعا سخت است. اذیت می شوید؟ شک نکنید! اما به قول آن جمله معروف فیلم درباره الی، یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان است.
با ادامه دادن به عشقتان به این فرد تنها غرورتان را از دست نمی دهید. بلکه زمان مناسب برای پیدا کردن جفت مناسب و ازدواجی موفق را هم از دست خواهید داد. چون پیام این افراد فقط یک جمله است: به من نزدیک نشو. من تو را نمی خواهم.


2- رفتار بی تفاوت نشان می دهد: وقتی طرفتان وانمود می کند  که  هیچ  اتفاقی نیفتاده  است، به احتمال زیاد یا معنی عشق شما را درک نکرده، یا می خواهد بگوید که تمایلی به وارد شدن به یک رابطه جدی و ازدواج ندارد. چنانچه با شیوه های مختلف ابراز علاقه می کنید یا نشان می دهید که آمادگی آشنایی بیشتر با او را دارید اما در مقابل عکس العملی دریافت نمی کنید، شاید وقتش رسیده باشد که درخواستتان را صریح تر با او در میان بگذارید و یک جواب صریح از او بگیرید. شنیدن جواب منفی خیلی بهتر از همیشه منتظر بودن و مردد بودن است.

اولین راه این است که از یک واسطه امین کمک بگیرید و بگویید تا از طرف مقابل بپرسد نظر طرف مقابل درباره شما چیست. اگر مثبت بود که چه بهتر. اگر نه، کارتان سخت می شود و شاید لازم باشد خودتان باب صحبت را باز کنید

3- با دست پس می زند و با پا پیش می کشد: این رفتار اگر در خانم ها دیده شود، تا حدی طبیعی است. دقت کنید که می گوییم تا حدی. اما اگر زیادی ادامه پیدا کند، یعنی با یک آدم اشتباه طرف هستید که قصد بازی دادن شما را دارد. پس خیلی سریع و صریح حرفتان را بزنید و منتظر جواب باشید. یک کلمه: بله یا خیر! در آقایان اما رفتارهای دوگانه اینچنینی معنای خوبی ندارد. چون نشان می دهد طرف مقابل شما مردد است یا موانعی برای نزدیک شدن دارد.

البته که معمولا خانم ها در رفتار خود ملاحظه می کنند و علاقه و تمایلشان را به طرف مقابل خیلی در لفافه نشان می دهند. اما به فرض که طرفتان با هوش بود و فهمید که شما از او بدتان نمی آید، نشان دادن چنین رفتار دوگانه ای یک پیام دارد: من از بازی دادن شما خوشم می آید. اما مرد زندگی نیستم! پس خیلی سریع دست و پایتان را جمع کنید و رفتاری رسمی داشته باشید. عشق؟ معلوم است! از سر بیرونش کنید. نمی خواهید که همه عمر درگیر یک آدم اشتباه باشید؟! این طور مردها معمولا اهل ازدواج نیستند و نمی توانید به آنها امیدی داشته باشید.


چه کنم با غم دل؟
اولین راه این است که از یک واسطه امین کمک بگیرید و بگویید تا از طرف مقابل بپرسد نظر طرف مقابل درباره شما چیست. اگر مثبت بود که چه بهتر. اگر نه، کارتان سخت می شود و شاید لازم باشد خودتان باب صحبت را باز کنید. چطور؟ بروید بگویید من عاشقتان هستم؟ نه! معلوم است که نه! بهتر است شروع کنید به صحبت کردن درباره خودتان. شاید اگر کمی بیشتر شما را بشناسد، این سردی و بی تفاوتی از بین برود. اما مراقب باشید که زیاده روی نکنید و آنقدر از خودتان نگویید که از آن سوی بام بیفتید و طرف به کل از شما زده شود.
اگر باز هم جواب نداد، دیگر دستتان را روی زانو بگذارید و بلند شوید. نگذارید علاقه های یک طرفه شما را زمین بزند. وقتی علاقه یک طرفه است و هر چه با واسطه و ایما و اشاره سعی می کنید آن را به طرف مقابل نشان دهید، باز خودش را به نفهمیدن می زند یا سردی نشان می دهد، یعنی یک جای کار می لنگد. کشدار شدن علاقه یک طرفه یعنی عقب ماندن از زندگی و تجربه های خوبی که می توانید داشته باشید.این جور علاقه ها معمولا بر مبنای شناخت حاصل نمی شود. خیلی از کسانی که دچار عشق های یک طرفه هستند، بر اساس ظواهر و نه شناخت درگیر این احساس شده اند. بنابراین کسی را انتخاب کنید که بتوانید با او یک آینده مشترک را بسازید نه آنکه مدت ها درگیر عشق اسطوره ای دست نیافتنی اش باشید.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


مطالب مرتبط:
اولین شرط عاشق شدن را دارید؟
همسر مورد نظر در دسترس نمی باشد!
اشتباهات رایج آشنایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.