تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاهی از آثار نقاشی خط چند هنرمند با محوریت شخصیت امام علی (ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان گشایش می یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط‌ها و رنگ‌ها در ستایش علی (ع)

نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط چند هنرمند با محوریت شخصیت امام علی (ع) به‌مناسبت ماه مبارک رمضان گشایش می‌یابد.

بخش هنری تبیان
 آثار نقاشی‌خط

محمدرضا جوادی‌نسب نمایشگاه‌گردان «دریای بیکران» اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آثار نقاشی‌خط 14 هنرمند با محوریت شخصیت امام علی (ع) در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. تمام این آثار به نام مبارک امام علی (ع) مزین شده‌اند.

او ادامه داد: این نمایشگاه شامل آثار هنرمندان نسل نو نقاشی‌خط است. سه نفر از این هنرمندان از شهرستان‌ها برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌اند. این هنرمندان با تکنیک‌ها و سبک‌های مخصوص به خود، آثاری را برای این نمایشگاه تدارک دیده‌اند که در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. حدود 20 اثر با ابعاد متوسط در این نمایشگاه روی دیوار گالری می‌رود.

جوادی‌نسب همچنین گفت: سهیلا احمدی، سپیده اشرفی، فهیمه بای، محمد بخشی‌زاده، محمد بنی‌احمدی، رضا تقی‌پور، شایان پیمانی، عباس سیف‌آبادی، شادی طلایی، محیا طلوع کیان، حمید طلوعی‌فرد، آسیه گونه‌زاده، سیده زهرا مهدی و محمدرضا جوادی‌نسب هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی استقبال از این نوع نمایشگاه‌ها با محوریت شخصیت‌های دینی و مذهبی، اظهار کرد: سال گذشته نمایشگاهی با عنوان «در حلقه مستان» به مناسبت ماه محرم و با محوریت شخصیت امام حسین (ع) با حضور هنرمندان برجسته نقاشی‌خط برگزار شد. نمایشگاهی که سفارشی نبود و ما خودمان براساس یک حرکت شخصی آثاری را با هدف عرض ارادت به امام حسین (ع) به نمایش گذاشتیم که با استقبال خوبی هم از طرف مخاطبان روبه‌رو شد.

جوادی‌نسب به بحث فروش این آثار اشاره کرد و گفت: این نوع نمایشگاه‌ها در بحث فروش کمی ضعیف هستند. به همین دلیل، هنرمند بیشتر حس و علاقه ذاتی خود را در رابطه با موضوع نمایشگاه در آثارش به کار می‌برد، بخصوص خوشنویسی که در هنر نقاشی‌خط خیلی پررنگ است همواره با ذکر ائمه و نام خداوند پیوند خورده است و این پیوند از گذشته بوده و در آینده نیز خواهد بود.

این هنرمند اضافه کرد:‌ برپایی این نمایشگاه با حمایت گالری تازه‌تأسیس «هپتا» صورت می‌گیرد و همه هزینه‌ها برعهده‌ی گالری بوده است. هدف این گالری حمایت از هنر و هنرمندان است و در نظر دارد سایت فروشی را برای علاقه‌مندان به هنر راه‌اندازی کند.

نمایشگاه «دریای بیکران» از 5 تا 14 تیرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «هپتا» به نشانی خیابان دولت، خیابان اختیاریه، کوچه رازقی شمیرانی، شماره 30 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی‌خط است.

نمایش «واژه‌های وحی به روایت خط»

 آثار نقاشی‌خط


مجموعه‌ای از آثار قرآنی خوشنویسان معاصر و طراز اول ایران به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه که دوم تیرماه از ساعت 16 با حضور چهره‌های حوزه خوشنویسی و علاقه‌مندان، در نگارخانه «خیال» موسسه فرهنگی - هنری صبا گشایش می‌یابد، شامل حدود 70 اثر قرآنی منتخب از پیشکسوتان این هنر است که در میان آن‌ها نام‌هایی مانند غلامحسین امیرخانی، امیراحمد فلسفی، علی شیرازی، محمد سلحشور، علی اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی سبزه‌کار و رسول مرادی به چشم می‌خورد.

آثار ارائه‌شده در ابعاد مختلف و در انواع خطوط مانند نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ، معلی و نقاشی‌خط است و یکی از مجموعه‌های متمرکز به لحاظ مفهومی در خوشنویسی معاصر محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا پایان تیرماه به نشانی خیابان ولیعصر، چهارراه طالقانی به سمت سینما فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، روبه‌روی خروجی سینما فلسطین، شماره 125، موسسه فرهنگی - هنری صبا، نگارخانه «خیال» مراجعه کنند.


منبع: ایسنا