تبیان، دستیار زندگی
«جهاد اکبر یا مبارزه با نفس» عنوان کتاب و اثر گرانقدر عارفی است که خود سال ها با سیر و سلوک و عبادت و معرفت این مسیر پر مخاطره را پیمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهاد اکبر یا مبارزه با نفس

جهاد اکبر یا مبارزه با نفس عنوان کتاب و اثر گرانقدر عارفی است که خود سال ها با سیر و سلوک و عبادت و معرفت این مسیر پر مخاطره را پیمود. امام خمینی (ره) پیش از آنکه مبارزه سیاسی را آشکار به دست گیرد و همچنین در بحبوحه مبارزات خویش همواره با تکیه بر مباحثی از این قبیل به رهروان راهش می آموخت که مسیر او را از جنبش های سیاسی معمول و سیاستمداران حرفه ای جداست و پیروزی واقعی در جهاد سیاسی و نظامی و اقتصادی جز با جهاد اکبر و مبارزه با نفس حاصل نخواهد شد.

مطالب این کتاب، تقریر بیانات امام خمینی در نجف اشرف است که در آستانه ماه مبارک رمضان و ایام دیگر خطاب به حوزه های علمیه ایراد فرمودند و به همت یاران امام تنظیم و بارها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور چاپ و منتشر گردید.

متن پیاده شده درس های امام خمینی (ره) درباره اهمیت و لزوم تهذیب نفس می باشد. این رساله که در عین اختصار نکات اخلاقی و تربیتی و سیاسی فراوانی را مشتمل است قبلا به صورت ضمیمه کتاب ولایت فقیه بارها چاپ شده است. چاپ جدید این کتاب همراه با مقدمه و توضیحات از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر گردیده است.

فرازهای برگزیده از کتاب:

حزب الله باشید؛ از زرق و برق زندگی و جلوه های ساختگی آن بپرهیزید.

جز به خالق یکتا به احدی توجه نداشته باشید.

توجه به غیر خدا انسان را به حجاب های ظلمانی و نورانی محجوب می نماید.

با حب نفس و حب جاه و کبر و غرور نمی توان مقاومت کرد.

منبع: tahoor.com