تبیان، دستیار زندگی
کتاب «روزه پاکان» دارای 30 فصل است که هر فصل به نام یکی از روزهای ماه مبارک رمضان نامگذاری شده و شامل مباحث اخلاقی درباره ماه مبارک رمضان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رمضان با «روزه پاکان»

کتاب «روزه پاکان» دارای 30 فصل است که هر فصل به نام یکی از روزهای ماه مبارک رمضان نامگذاری شده و شامل مباحث اخلاقی آیتالله حق شناس(ره) و آیتالله جاودان درباره ماه مبارک رمضان است.

کتاب «روزه پاکان» کاری از معاونت پژوهش موسسه ایمان ماندگار، ویژه ماه مبارک رمضان است. این کتاب همنشین سی روزه مومنان در ماه مبارک رمضان در این مهمانخانه الهی است.

«روزه پاکان» دارای 30 فصل و هر فصل به نام یکی از روزهای ماه مبارک رمضان مانند «اولین روز ضیافت» است. در نوشتار مربوط به هر روز، سه مطلب ذکر شده است با عناوین: نجوای دل؛ دلنوشتههایی پیرامون ماه مبارک رمضان، کلام حکیم؛ درسهایی اخلاقی با محوریت روزه و ماه رمضان، احکام ضیافت؛ مسائل شرعی درباره روزه و ماه رمضان.

بخش اصلی و محوری این کتاب، «کلام حکیم» است که حاوی 30 بحث اخلاقی از حضرت امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری، آیتالله حق شناس(ره) و آیتالله محمد علی جاودان درباره ماه مبارک رمضان است.

از دیگر ویژگیهای کتاب «روزه پاکان» مباحثی پیرامون شخصیت حضرت خدیجه کبری(س)، امام حسن مجتبی(ع) وصایای حضرت علی(ع) و بیانات منتشر نشده از مرحوم علامه عسکری است.

هم اکنون مراحل چاپ کتاب «روزه پاکان» به پایان رسیده و در پنچ هزار نسخه، در قطع پالتویی و در دو رنگ، روانه بازار نشر شده است. علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند به نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، بخش «بر آستان قلههای تهذیب» واقع در طبقه همکف، شبستان، ورودی 54 و 55، مابین بخش حوزوی و دانشگاهی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس