تبیان، دستیار زندگی
در زیر یک سقف بودن و داخل رختخواب رفتن با یکدیگر کافی نیست . باید به طور مشخص زمانی را فقط و فقط برای خود و همسرتان کنار بگذارید .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روغن ماشین رابطه تان را تعویض کنید!


در زیر یک سقف بودن فقط کافی نیست . باید به طور مشخص زمانی را فقط و فقط برای خود و همسرتان کنار بگذارید ...

زن و شوهر

ازدواج را می توان تا حدودی به ماشینی تشبه کرد که ما را در مسیر زندگی بسیار کمک می کند . همانند ماشین که نیاز به بنزین دارد  و گاهی پنچر می شود یا موتورش خراب می شود و یا نیاز به تعویض روغن پیدا می کند ، ازدواج نیز نیازمند رسیدگی و مراقبت روزانه و دوره ای است و هر از گاهی هم پستی و بلندی هایی را پشت سر می گذارد. اگر می خواهیم ماشین زناشویی بدرستی و برای همیشه کار کند بایستی به دقت از آن مراقبت کرد. در این رابطه مراقبت های  زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد:


بهداشت فردی را رعایت کنید
بسیاری از خانم ها و آقایان به بوهای خاصی ( حتی به ظاهر غیر آزار دهنده و معمولی) حساس هستند و بو تنها حسی است که به طور مستقیم وارد سیستم احساسی عاطفی مغز( دستگاه لیمبیک) می شود و می تواند تاثیر زیادی در وضعیت روحی روانی فرد بگذارد. عادت کنید هر روز بعد از بازگشت به منزل و یا اتمام آشپزی قبل از هر چیز دیگری ، یک دوش آب ولرم سریع بگیرید( از ابتدا تا انتها و پوشیدن لباس 5 تا 10 دقیقه زمان نمی برد) . اگر پوست نسبتا خشکی دارید ، قبل از آن که نم و رطوبت پوستتان از بین برود ازیک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.


برای با هم بودن وقت اختصاص دهید
در زیر یک سقف بودن فقط کافی نیست . باید به طور مشخص زمانی را فقط و فقط برای خود و همسرتان کنار بگذارید . بچه داری، خانه داری ، شغل، درگیری کاری و ... هیچ کدام نمی تواند بهانه ای برای نادیده گرفتن این نیاز باشد.  برای این منظور نکات زیر را رعایت کنید:
- روزی 10 دقیقه با هم صحبت کنید ( از خاطرات دوره کودکی گرفته تا آرزوها و مسائل روزمره)
- از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده کنید و دست همدیگر را بگیرید( موقع تلویزیون دیدن و...)
-برای هم جک تعریف کنید و با هم بخندید
-حداقل ماهی یکبار با هم قرار بگذارید و به تفریح دو نفره بروید. سعی کنید با خلاقیت این زمان ها را خاطره انگیز کنید.اگر بچه دار هستید از مادر پدرتان یا دوستان خانوادگی که با فرزندان رابطه خوبی دارند ، برای نگه داری در طول مدت غیابتان کمک بگیرید.

هرگز ، هرگز، هرگز چه در جمع چه در خلوت ، چه در عصبانیت، چه در شادی حرمت همسرتان را نشکنید و حرف رکیک به کار نبرید. شما در مشاجر ها اجازه دارید بلند صحبت کنید ( البته بهتر است آن را هم فراموش کنید)  ولی اجازه ندارید بی احترامی کنید

محبت خود را ابراز کنید
نکات و ویژگی های خوبی در همسرتان وجود داشته که با او ازدواج کرده اید. آن ها را به خاطر بیاورید و در هر موقعیت و زمان مناسب از ته دل و با احساس بگویید " دوستت دارم"  و در زمان ها و مناسبت های مختلف کادو ( حتی یک شاخه گل) را چاشنی آن کنید.


قدردان یکدیگر باشید
در زندگی اشتراکی بر پایه عشق و محبت هیچ چیز جزو وظیفه نیست. پس همیشه می توان چیزی برای تشکر کردن و تعریف کردن از یکدیگر پیدا کرد.


حرمت و احترام به یکدیگر را حفظ کنید
هرگز ، هرگز، هرگز چه در جمع چه در خلوت ، چه در عصبانیت، چه در شادی حرمت همسرتان را نشکنید و حرف رکیک به کار نبرید. شما در مشاجر ها اجازه دارید بلند صحبت کنید ( البته بهتر است آن را هم فراموش کنید)  ولی اجازه ندارید بی احترامی کنید.


تاریخ و مناسبت های خاص را به خاطر داشته باشید
بسیاری از آقایان در حففظ تاریخ ها و سالگردها و ... مشکل دارند . برای رفع این مشکل خوشبختانه تکنولوژی به کمک آقایان آمده. به قسمت تقویم موبایل خود رفته و تاریخ های مهم را در آن ثبت کنید تا در زمان مناسب زنگ آن به صدا درآید و شما را مطلع کند.


هیجان و شور و شوق ایجاد کنید
هر از گاهی به طور غافل گیرانه همسرتان را خوشحال کنید. رویاها و فانتزیهای ذهن خود را با همسرتان به واقعیت تبدیل کنید. ماهی یکبار با هم دوش بگیرید ، ماهی یکبار همدیگر را ماساژدهید.


زمانی را هم برای خود اختصاص دهید
هر فردی نیاز دارد که هر از گاهی با خود یا دوستان یا خانواده اش خلوت کند و این مسئله هیچ منافاتی با عشق بین زن و مرد ندارد. حتی توصیه می شود زن و شوهر هر از گاهی جدای از همسر خود چند ساعتی را برای خود باشند و در چهارچوب حریم خانوادگی آن چه را که دوست دارند ، انجام دهند مثل حضور در دوره های دوستانه ، مسابقات ورزشی و ....

حرمت نفس خود را افزایش دهید
با حرمت نفس پایین هیچ رابطه ای عمیق، صمیمی و عاشقانه نخواهد شد.

فراوری: طباطبایی
بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع: مسائل و مشکلات زناشویی و راه کارها


مطالب مرتبط:
یه زن و شوهر همه چی تموم!
با من صنما، دل یک دله کن!
جهنمی برای عاشق ها 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.