تبیان، دستیار زندگی
صبح دیروز (سه شنبه 26 خرداد) آیین افتتاح فروشگاه بزرگ كتاب انتشارات سوره مهر در میدان انقلاب با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر و نویسندگانی همچون مرتضی سرهنگی، هدای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح فروشگاه بزرگ سوره مهر

صبح دیروز (سه شنبه 26 خرداد) آیین افتتاح فروشگاه بزرگ كتاب انتشارات سوره مهر در میدان انقلاب با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر و نویسندگانی همچون مرتضی سرهنگی، هدایت الله بهبودی، فاضل نظری، ناصر فیض و ... در محل فروشگاه برگزار شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
فروشگاه بزرگ كتاب سوره مهر



حجت الاسلام خاموشی در ابتدای مراسم به سخنرانی پرداخت و هم‌زمانی افتتاح كتاب‌فروشی سوره مهر با بازگشت پیكر 175 غوص شهید را به فال نیك گرفت.وی در ادامه به عنوان حوزه هنری انقلاب اسلامی اشاره كرد و با تاكید به عبارت انقلاب اسلامی گفت: امروز حوزه هنری و سوره مهر هنر و اندیشه انقلاب اسلامی را ترویج می كند و من تاكید فراوانی به هنری كه انقلابی باشد دارم. چرا كه امروز انقلاب اسلامی پذیرنده دارد. در همه جای دنیا هم پذیرنده دارد؛ غیر از این بود چرا می باید هر روز دشمنی مخالفان با ایرانی اسلامی بیشتر می شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاكید بر ویژگی های انقلاب اسلامی تصریح كرد: یكی از ویژگی های انقلاب اسلامی همراهی آن با اهل بیت (ع) است. وقتی یك مرجع شیعه قیام می كند و خودش حكومت تشكیل می دهد و در مركز حكومت نیز قرار می گیرد و آرمان ها و ارزش هایش ارزش های اهل بیت هست، بنابراین این انقلاب نمی تواند از اهل بیت جدا باشد.وی ادامه داد: فرهنگ اهل بیت امروز در همه دنیا هواخواه دارد و قلوب مستعد به سمت و سوی آن می گروند. به خاطر همین هم وهابی ها و دشمنان اهل بیت با انقلاب اسلامی نیز دشمنی می كنند.
خاموشی در ادامه به جنگ 6 روزه اسرائیل و عراق اشاره كرد و گفت: آن روزها عراق موشك های پیشرفته ای هم داشت اما چنان از اسرائیل واهمه داشت كه نتوانست از آن امكانات استفاده كند. به خاطر همان ترس هم اسرائیل توانست اعراب را به زانو درآورد. اما امروز بعد از قیام امام خمینی وضع فرق كرده است. ملت های آزاده از اسرائیل هیچ ترس و واهمه ای ندارند.به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امام خمینی(ره) قدرت ایستادگی و مقاومت را به مردم آموزش داد. وی در این باره گفت: امروز در سایه اتفاقاتی كه در تاریخ افتاده است مردم دنیا خودشان بیدار می شوند. در سوریه و عراق و یمن این خود مردم هستند كه مبارزه می كنند. كسی از بیرون آن ها را تحریك نمی كند. خود مردم بیدار شده اند و اقدام به مبارزه با ظلم می كنند.

وی در ادامه به وظیفه سوره مهر اشاره كرد و گفت: سوره مهر نیز افتخار دارد كه ویژگی های چنین انقلابی را در قالب های مختلف تولید و منتشر كند.خاموشی با اشاره به مركزیت میدان انقلاب اسلامی و لزوم افتتاح فروشگاه كتاب سوره مهر در راسته انقلاب گفت: بی شك این میدان بزرگ ترین محل داد و ستد فرهنگ مكتوب است و ما خیلی خوشحالیم كه بعد از مدت ها برای انتشارات سوره مهر میسر شد كه در این راسته فروشگاه خود را افتتاح كند.

آقای دكتر خاموشی


رفع یک نقص بزرگ
محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری هم  با اشاره به اهمیت فروشگاه تازه تاسیس شده، گفت: این نقص بزرگی بود برای سوره مهر و حوزه هنری كه در بزرگ ترین و مهم ترین محل فرهنگی كشور فروشگاه درخوری نداشته باشد. هر چند كه در غیاب سوره مهر كتاب‌فروشی‌های این راسته همواره محصولات سوه مهر را عرضه می كردند و به نحوی وظیفه نمایندگی را بر عهده داشتند.مومنی شریف همچنین از همه نویسندگان و هنرمندان انقلاب اسلامی دعوت كرد تا در این فروشگاه فعالیت كنند و پاتوق های فرهنگی و هنری داشته باشند.وی در ادامه گفت: سوره مهر افتخار می كند كه ناشر عزت ها و افتخار ها و پایداری ها و ایستادگی های ملت ایران است. این انتشارات در واقع راوی صادق عزت‌مردان ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

به گفته مومنی شریف هم اكنون سوره مهر در 16 مركز استان فروشگاه عرضه محصولات دارد وی در این باره ابراز امیدواری كرد: با مساعدت های آقای دكتر خاموشی امیدوارم تا پایان سال آینده در همه مراكز استان ها فروشگاه خود را تاسیس كنیم.


مومنی با اشاره به تعداد كتاب‌فروشی‌های كل كشور گفت: هم اكنون 2هزاركتاب فروشی در سطح كشور وجود دارد كه این رقم بسیار پایینی است. چرا كه كشور ما 1100 شهر دارد و آن 2هزار كتاب‌فروشی هم معمولا در مراكز استان ها است. یكی از دلایل تیراژ پایین كتاب هم همین تعداد كم مراكز عرضه كتاب است.
به گفته مومنی شریف هم اكنون سوره مهر در 16 مركز استان فروشگاه عرضه محصولات دارد وی در این باره ابراز امیدواری كرد: با مساعدت های آقای دكتر خاموشی امیدوارم تا پایان سال آینده در همه مراكز استان ها فروشگاه خود را تاسیس كنیم.
وارد رقابت با كتابفروشی های انقلاب نخواهیم شد
محمد حمزه زاده نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت افتتاح فروشگاه كتاب سوره در میدان انقلاب گفت: خیلی خوشحالیم كه در بزرگ ترین پایانه كتاب كشور چنین كتاب فروشی را تاسیس می كنیم و این می تواند یك گام بزرگ در راستای عرضه و ترویج فرهنگ جبهه انقلاب اسلامی باشد.وی ادامه داد: سوره مهر عهده دار ترویج فكر و هنر انقلاب اسلامی است و از این رو این فروشگاه سعی خواهد كرد با انتشارات هایی كه با سوره مهر هم راستا هستند همكاری كند. این در حالی است كه ما وارد رقابت هایی كه در راسته انقلاب بین كتاب فروشی ها هست نخواهیم شد و محصولاتی كه عرضه می كنیم همگی در راستای اندیشه و هنر انقلاب اسلامی خواهد بود.
فروشگاه بزرگ كتاب سوره مهر در میدان انقلاب جنب سینما بهمن قرار دارد.


منبع: پایگاه خبری حوزه هنری