تبیان، دستیار زندگی
شهد گردهمایی آموزشی فرهنگی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی روز چهارشنبه 9/12/1385 در محل همایش های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با قرائت قرآن کریم افتتاح گردید. مدیرکل اداره ارشاد اسلامی خر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری گردهمایی آموزشی فرهنگی مساجد در مشهد


گردهمایی آموزشی فرهنگی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی روز چهارشنبه 9/12/1385 در محل همایش های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با قرائت قرآن کریم افتتاح گردید.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن خوشامد گویی به حضار از افزایش دو برابری کانون های مساجد خبرداد. جعفری همچنین دو برابر شدن بودجه اختصاص یافته به کانون های فرهنگی مساجد را نوید داد.

آرین منش نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و نیز نایب رئیس کمیسیون فرهنگی از مساجد به عنوان پایگاهی در تمام زمینه های کاربردی از قبیل تبلیغی – دفاعی- اقتصادی و آموزشی یاد کرد. وی ثمره اینگونه گردهمایی ها را آسیب شناسی کانون های فرهنگی و هنری و نیز راههای توسعه کمی و کیغی آنان دانست و نقش های متعدد از جمله غنی سازی اوقات فراغت (نقش کتابخوانی) نقش هسته های پژوهشی- تربیت نیروی انسانی و ده ها آثار دیگر را مرتبط با کانون های مساجد دانست.

در مراسم اختتامیه این گردهمایی حجه الاسلام سلیمانی از افزایش کتاب های کتابخانه های مساجد خبرداد. مشاور عالی وزارت ارشاد عنوان کرد: در کشور بالغ بر70000 مسجد وجود دارد که در این مساجد3000 کانون فرهنگی و کتابخانه فعالیت دارند و افزون بر 6میلیون جلد کتاب وجود دارد و بزودی حدود یک میلیارد جلد کتاب دیگر به کتابخانه های مساجد اهدا خواهد شد.

وی همچنین از طرح تلاوت نور که قرائت قرآن در بین دو نماز و تفسیر قرآن است و در اکثر مساجد انجام می گیرد خبر داد. دبیر کانون های فرهنگی مساجد کشور قرآن محوری را در راس امور دانسته و خواستار تمسک همگان به قرآن کریم شدند.

همچنین خانم عفت شریعتی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از مسجد به عنوان پایگاهی که در هر دو جهاد فعالیت می کند نام برد.

در ادامه از موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان درخصوص راه اندازی اینترانت رایگان در مساجد استان خراسان و مشهد مقدس و نیز به عنوان پیشتاز در عرصه اطلاع رسانی از طریق اینترانت تشکر و قدردانی گردید.

این گردهمایی11/12/1385 پایان پذیرفت.

روابط عمومی دفتر تبیان مشهد