تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان همزمان با جدیدترین تحولات خاورمیانه، به بررسی و بازخوانی «هشدار ایران به سعودی ها» پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار ایران به سعودی‌ها در تبیان

ایران و عربستان

سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با جدیدترین تحولات خاورمیانه، به بررسی و بازخوانی «هشدار ایران به سعودی‌ها» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس تحولات خاورمیانه تهیه و منتشر کرده است.

در این مقاله می نویسد:« ایران درباره «پیامدهای جدی» حملات هوایی بیشتر عربستان سعودی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا هشدار داد. غلامعلی خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: در دو ماه گذشته جنگنده‌های عربستان دو بار به مناطقی در نزدیکی سفارت ایران در پایتخت یمن حمله کردند. این در حالی است که ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در حملات ۳۱ فروردین و ۴ خرداد به شدت آسیب دید. خوشرو همچنین از شورای امنیت خواست فورا موضوع حمله نظامی عربستان سعودی به یمن را بررسی کند. در هفتاد و ششمین روز تجاوز عربستان به یمن، جنگنده‌های متجاوز سعودی مناطق مختلف یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند. در جدیدترین این حملات به منطقه ای در استان جوف، چهار غیرنظامی از جمله دو کودک و یک زن به شهادت رسیدند. منطقه راهبردی «عقبه» که استان الجوف را به مناطق مرزی با عربستان متصل می‌کند به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد. شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: بر اثر حملات جنگنده های سعودی به شهر حرز چند نوزاد و زن زخمی شدند. حملات عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن و حوالی سفارت ایران در حالی است که این کشور نقش پررنگی در تحرکات گروهک ترو.ریستی داعش داشته است اخیرا دراین باره پایگاه خبری صعده پرس یمن به نقل از یک نویسنده مشهور عصو خاندان آل سعود نوشت: گروه تروریستی داعش یکی از دستگاه های 'دولت آلزایمر' ( اشاره به ملک سلمان شاه عربستان) است. این پایگاه خبری به نقل از این عضو خانواده سعودی مشهور به 'جمال بن'، ملک سلمان شاه عربستان را به 'آلزایمر' توصیف کرده است.در باره ملک سلمان شاه عربستان می‌گویند که وی به بیماری آلزایمر مبتلا است و حتی نام برخی فرزندان خود را نیز به یاد نمی آورد. جمال بن در صفحه توییتر خود مطالب متعددی در باره خاندان سعودی منتشر کرده و گفته است که این خاندان در پشت پرده جنایات گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق قرار دارد و آنها را حمایت می‌کند. او همچنین در نوشته های دیگر خود در توییتر آورده است: در بسیاری اخباری منتشر می‌شود که بین داعش و محمد بن نایف ولیعهد عربستان تفاوت گذاشته می شوند، عزیران من، داعش یکی از دستگاه های دولت آلزایمر ( دولت عربستان) است و شما در مقابل یک تئاتر سیاسی در تاریخ قرار دارید که موضوع را انحرافی به شما نشان می دهد. وی همچنین در بخش دیگری از مطالب خود نوشت: اکنون فرصت خوبی برای برخی از حاکمان کشورهای عربی خلیج فارس فراهم شده تا مخالفان خود را در مساجد و حسینیه ها به قتل برسانند و سپس گروه داعش را مسوول این حملات معرفی کنند. گروه تروریستی داعش با حمایت مالی و لجستیکی عربستان، قطر و ترکیه مناطقی از عراق و سوریه را اشغال کرده و جنایات متعددی در این مناطق انجام داده است. »

علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را در بخش سیاسی سایت تبیان مشاهده کنند.

تنظیم: هومن بهلولی