تبیان، دستیار زندگی
تابستان در پیش است و ماه رمضان خیلی از سفرهای تابستانی را به تعویق می اندازد. اما تا آن زمان اگر قصد یک سفر کوتاه و فشرده به مناطق خوش آب و هوای کشور را دارید، ما گلستان و شهرستان رامیان را به شما پیشنهاد می کنیم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوشرشره؛ خنک مثل آخرین روزهای بهار
آبشار اوشرشره


تابستان در پیش است و ماه رمضان خیلی از سفرهای تابستانی را به تعویق می اندازد. اما تا آن زمان اگر قصد یک سفر کوتاه و فشرده به مناطق خوش آب و هوای کشور را دارید، ما گلستان و شهرستان رامیان را به شما پیشنهاد می کنیم تا در آن آبشاری را ببینید که تا امروز کمتر کسی آن را شناخته است.

آبشارها همیشه محل های خوبی برای دور هم جمع شدن و پیک نیک رفتن در دل طبیعت هستند. به خصوص در این روزهای گرم خردادماه که باید به استقبال تابستان داغ برویم.

آبشار اوشرشره

برای آبشارگردی شما ما یک پیشنهاد ویژه داریم: او شرشره یا همان آب شرشره.آبشار اوشرشره که به آبشار خزه ای شفیع آباد رامیان هم معروف است، یکی از آبشارهای ناشناس کشور بود که مدتی قبل افراد بومی استان گلستان آن را کشف کردند.

آبشار اوشرشره

برای دیدن این آبشار 35متری باید به جنوب روستای شفیع آباد فندرسک بروید و آن را در جنگلی بکر و زیبا ببینید. روستای شفیع آباد در حاشیه جنوبی و کیلومتر ۵۵جاده گرگان و گنبد قرار دارد.

مردم روستا که با گویش فارسی و لهجه فندرسکی اصیل صحبت می کنند، برایتان خواهند گفت که چشمه ای به نام دوبرار هم در نزدیکی روستا وجود دارد و می توانید خنکای آخرین روزهای بهار را در این چشمه دو چندان کنید

فاصله این روستا از مرکز دهستان یک کیلومتر، از مرکز بخش (فندرسک) ۳کیلومتر و از مرکز شهرستان (رامیان) ۱۵ کیلومتر است و قدمتش به بیش از 500سال می رسد.

آبشار اوشرشره

با این حساب شما در سفر به این آبشار هم یک روستای تاریخی را خواهید دید و هم از یک پدیده زیبا، خنک و بی نظیر و بکر دیدن می کنید.

آبشار اوشرشره

مردم روستا که با گویش فارسی و لهجه فندرسکی اصیل صحبت می کنند، برایتان خواهند گفت که چشمه ای به نام دوبرار هم در نزدیکی روستا وجود دارد و می توانید خنکای آخرین روزهای بهار را در این چشمه دو چندان کنید.

آبشار اوشرشره

جنگلی به همین نام هم در نزدیکی شفیع آباد وجود دارد که آبشارهای کوچک و بزرگی در آن جاری است. معروف ترین این آبشارها، اُتره (Otereh) است که از هفت طبقه آبشار متوالی تشکیل شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی است که می توانید ببینید.

آبشار اوشرشره

آبشار دیگر، اُگردگرد است که در ابتدا مسیر رودخانه واقع در جنگل قرار دارد و دیدن آن برایتان هیجان انگیز خواهد بود. در دامنه جنگل دوبرار هم آب بندانی به مساحت ۱۳ هکتار ایجاد شده که جذابیت و زیبایی این جنگل را بیشتر می کند.

آبشار اوشرشره

همه این ها را گفتیم، این یک نکته را هم گوشزد کنیم که زیبایی آبشارهایی که از آنها برایتان تعریف کردیم، به بکر بودن منطقه و طبیعت اطرافشان است. بنابراین اگر به دیدن این آبشار می روید:
- مراقب باشید به طبیعت اطراف آن آسیب نرسانید.
- زباله نریزید.
- شاخه های درختان را نشکنید و روی آنها یادگاری ننویسید.
- آب را کثیف نکنید.
- در جنگل آتش روشن نکنید مگر به صورت کاملا ایمن و در مناطق مشخص. یادتان باشد بعد از استفاده از آتش، آن را خاموش کنید.
- حیوانات بومی منطقه را آزاد بگذارید و آزار ندهید.

آبشار اوشرشره

در یک کلام، طوری از طبیعت خارج شوید که هیچ رد و نشانی از شما باقی نماند و گویی هیچ وقت به آن پا نگذاشته بودید. این توصیه ها را به دیگران هم داشته باشید.

الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


مطالب مرتبط:

چهره زیباترین آبشار دنیا دگرگون شد!
دیدنی ترین آبشار ایران را در گچساران ببینید
سفر به دل آبشار!