تبیان، دستیار زندگی
پای ورزشکار (ATHLETE'S FOOT)یک عفونت قارچی است و چون در بین ورزشکاران رواج داشته است، به آن پای ورزشکار می‌گویند. بیشتر افراد به اشتباه فکر می‌کنند که فقط ورزشکاران دچار پای ورزشکار می‌شوند. در حقیقت هرکس امکان دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای ورزشکار چیست؟


پای ورزشکار (ATHLETE'S FOOT)یک عفونت قارچی است و چون در بین ورزشکاران رواج داشته است، به آن پای ورزشکار می‌گویند.

بیشتر افراد به اشتباه فکر می‌کنند که فقط ورزشکاران دچار پای ورزشکار می‌شوند. در حقیقت هرکس امکان دارد به این ناراحتی مبتلا شود.

ورزشکاران احتمالاً این ناراحتی را از رخت‌کن‌ها، استفاده از لباس‌های یکدیگر و دوش‌های غیربهداشتی محل ورزشی می‌گیرند.

پای ورزشکار با قرمزی بین انگشتان پا مشخص می‌شود و باعث خارش و سوزش پوست می شود. پوست این ناحیه از پا سست شده و می‌میرد و کنده می‌شود.

اگر عفونت قارچی کنترل نشود، پوست ضخیم و ورقه ورقه می‌شود. در این مرحله، بیماری می‌تواند به‌ سرعت به تمام پا منتشر گردد.

قارچی که این بیماری را به وجود آورده است، تقریباً همیشه روی پوست وجود دارد. اما اگر پای خود را تمیز و خشک نگهداری کنید، دچار عفونت قارچی نخواهید شد.

باید همیشه بعد از حمام و شستن پا، بین انگشتان پا را کاملاً خشک کنید. جوراب‌هایتان را زود به زود عوض کنید و آنها را بشویید.

اگر پا به مدت طولانی مرطوب بماند، قارچ از فرصت استفاده می‌کند و به لایه‌های بیرونی پوست سرایت می‌نماید و در آن‌جا موادی را تولید می‌کند که برای پوست ضرر دارند.

باید همیشه بعد از حمام و شستن پا، بین انگشتان پا را کاملاً خشک کنید. جوراب‌هایتان را زود به زود عوض کنید و آنها را بشویید.

اگر خارش یا تحریکی در پای خود احساس کردید، فوراً به متخصص پوست مراجعه کنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.